Redukcja spalania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zauważyłem pewną redukcję spalania po wymianie /pierwszej-przebieg 137kkm/ oleju w skrzyni biegów na syntetyk 75W 90 z fabrycznego czerwonego Dextronu /czy jak mu tam /. Oba płyny różnią się gęstością/lepkością wizualnie. Pewnie jest to powód zmniejszenia oporów mielenia oleju przez trybiki.
  
 
pierwsze, domyslne pytanie - ile?
  
 
Dextron w manualnej skrzyni? Czy on przypadkiem do automatow nie idzie?
  
 
Cytat:
2005-11-16 20:45:59, soop pisze:
Dextron w manualnej skrzyni? Czy on przypadkiem do automatow nie idzie?


Idzie, idzie. Nie przeszkadza to producentom zalewać go do skrzyń "manualnych", robi to między innymi Opel, Ford i wielu innych. Co śmieszniejsze w wielu instrukcjach nie ma nawet wzmianki o konieczności wymiany oleju w skrzyni biegów.
  
 
Cytat:
2005-11-16 16:51:52, Cwikus pisze:
pierwsze, domyslne pytanie - ile?


Jeszce nie wiem ponieważ olej wymieniłem 3-4 tygodnie temu a zalewam 50 l gazu co 8-10dni. Ale wstępnie szacuję na ok. 1l/100km lpg czyli zamiast 13 jest 12l jazdy po mieście.
  
 
Cytat:
AdamZuk pisze:
Jeszce nie wiem ponieważ olej wymieniłem 3-4 tygodnie temu a zalewam 50 l gazu co 8-10dni. Ale wstępnie szacuję na ok. 1l/100km lpg czyli zamiast 13 jest 12l jazdy po mieście.



Na moje oko to skutek zupełnie czegoś innego.
Gdyby tak sama skrzynia biegów odpowiedzialna była za 8% strat mocy to po dłuższej jeździe olej pryskałby z niej w postaci gazowo-płomienistej a skrzynia biegów miałaby z 200 stopni C. I to tylko przy jeździe na niecałe pół gwizdka z 40 KM (30 kW) mocy, 2 kW zostawałyby jako ciepło tracone w skrzyni biegów tylko z tytułu gorszego oleju. Nie możet byt.
Badam zawsze zużycie paliwa i ostatnio byłem zasokoczony, że na mieście zaczął nagle palić 11 zamiast 10 l LPG. Pomyślałem : większa zawartość mniej kalorycznego propanu - widocznie tak musi być. A 2 dni temu znowu zaskoczenie, na trasie do Szczecina spalił 8 l LPG/100 km, czyli nawet mniej niż zwykle w lecie na trasie.