Uszczelka pod glowica ?? a moze jednak nie!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam dosc dziwny objaw
oma a 2.0 c20ne odpala spokojnie przejade kilkaset metrow i gasnie i na benzynie i na gazie i w zaden sposob nie moge jej odpalic po kilku minutach odpali chwile pracuje nieciekawie i jest juz ok ale za to przez jakies 10 minut kopci na bialo (dziwne jest to ze dzieje sie tak tylko czasami co drugi trzeci dzien) plynu chyba nie ubywa minimalne straty zawsze byly 0,5 litra na tysiac km weze sa miekkie ,na bagnecie czysty olej bez plynu brak nalotu bialego na korku ,cisnienie w zbiorniczku normalne i zadnych oznak typu pecherze w plynie itp) pytanie czy to jednoznacznie uszczelka pod glowica lub glowica czy moge jeszcze miec nadzieje ze to cos innego??
  
 
Dlaczego zaraz uszczelka pod głowicą??
Jak boli głowa nie znaczy że się ma od razu raka.
Na początek standard czyli świece, kable WN.
Ale:
Jeśli nie masz katalizatora będzie kopcić.
Przy obecnych temperaturach przełączanie zimnego silnika na gaz może powodować że auto zgaśnie i potem może być problem z odpaleniem.
Jeśli chodzi że dzieje się to na benzynie – kiedy była dolewana świeża benzyna? Może warto wyjechać starą i zalać świeżą. Może filtr paliwa wymienić.
Zacznij od prostych rzeczy.
  
 
swiece ,kable, kopulka ,palec ,wymienione na nowe ,kat wyjety- 2miesiace temu zaraz po tym jak auto oslablo i to bardzo sprawdzilem na hamowni 38koni na benie!!!!!!!!!! i 46na gazie (IIgen. voila plus)po wymianie w/w czesci znowu bylo ok
benzyna tankowana na dobrej stacji kilka dni temu prawie na pusty zbiornik 15 litrow wiec raczej ok
oma ma jeszcze jedna "wade" w zaleznosci od jej humoru (a nie mojego stylu jazdy ) pali albo 15-20 litrow gazu po miescie np 13 litrow gazu na 56km albo pali malo 10 litrow i 97km dwa tankowania zaraz po sobie na tej samej stacji i taka sama trasa jezdzilem przez ten czas tylko do pracy
  
 
filtr paliwa tez nowy
  
 
A Ja bym jeszcze zaproponował sprawdzić czujnik temperatury silnika, bo to on trochę odpowiada za skład mieszanki!
  
 
dzieki tego nie sprawdzalem
a gdzie go szukac cos slyszalem ze po stronie kolektora dolotowego ale nie jestem pewien jak on wyglada (bo jest to inny czujnik niz czujnik temp na desce rozdzielczej?)
  
 
Czujnik temp sprawdzony
zalozony nowy i dalej to samo
jeszcze jedno komp pokladowy podawal zawsze spalanie na cieplym silniki na wolnych obrotach okolo 0.8 do 1.1 litra a teraz 1.7 1.8 litra i mniej nie chce pokazac co do dymu to raczej jest to nie spalone paliwo sadzac po zapachu a nie plyn
  
 
wybuch gazu nie uszkodził przepływomierza?
sonda lambda sprawna?
  
 
gaz nigdy nie szczelil jestem pewien ,lambda wymienina na nowa i po podpieciu sie do kompa (gazu) widac jak ladnie pracuje w calym zakresie
  
 
zle wskazania na bc na benzynie to moze byc wina przeplywomierza (najczesciej zanizone), zas zle wskazania na gasie to wygladaja tak:
- zanizone: bogata mieszanka
- zawyzone: uboga mieszanka
  
 
Wskazanie na benzynie i gazie jest prawie identyczne okolo1.8litra na godzine na wolnych obrotach przy goracym silniku sprawdze jeszcze jutro sonde miernikiem bo wg komputera gazowego bylo ok po wypieciu sondy (z kostki) wskazanie spadlo na 1.2 do 1.5 i na gazie i na benzynie