MotoNews.pl
  

Przewod odpowietrzajacy odma

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazlem patent na zatykajacy sie przewod odpowietrzajacy. Jest z nim tak- jak silnik jest zimny ma on swoj kształt i gitara, ale przy goracym zniekształca sie on i zlepia w czym pomaga mu tam olej.
Niewierzycie na pracujacym silniku pociagnijcie za linke gazu, zachowa sie jak pompowany balonik.
do rzeczy klubowicze, wsadzilem do srodka gumowej odmy sprezyne.

swoja droga zastanawiam sie czy to moze byc przyczyna wyciekow oleju spod uszczelki głowicy???
  
 
Niewiem czy to taki mądry pomysł

A jak ci zaśsie sprężynke lub sie zsunie do zaworów to masz pozamiatane
A w tej rurce zawsze jest troszke oleju i zawsze bedzie ślizgo
  
 
ale to tylko dmucha nie zassysa?
poadto sprezyna nie miesci sie w otwor w pokrywie zaworow.
ale skoro jest ale .... nobla nie bedzie
pozdrawiam
  
 
Jezli sie niemieści to spoko
  
 
Cytat:
2005-11-18 18:23:06, Robert-wilk pisze:
do rzeczy klubowicze, wsadzilem do srodka gumowej odmy sprezyne.



Świetnie to zrobiłeś.

Inne rzeczy też tak naprawiasz w samchoodzie?
  
 
smiej sie WIDZIALES przy goracym silniku jak ta odma pracuje, ona ma odpowietrzac a ona skreca sie i jest niedrozna.
  
 
A moze wystarczy wymienic przewod, bo juz np. stracil swoje wlasciwosci przez te pare lat obcowania z olejem i goracym powietrzem?

W sumie rob jak chcesz, nikogo tym nie zabijesz ja jednak wole sobie cos wymienic na nowe, niz regenerowac metodami chalpuniczymi
  
 
taka odma to jakies 30 zl, q..a kawalek gumy,

masz racje nalezalo by ja wymienic ale mam priorytety tj 4 gumy, olej filtry, wymienilem juz lozyska i amorki

(wydaje mi sie ze powinna byc ona zebrowana w srodku drutem)

pozdrawiam
  
 
zawracanie glowy..masz zuzyta odme i tyle..wsadziles tam teraz sprezyne ale lada chwila odma peknie i zarzyga ci caly silnik olejem..krotkowzroczny to zabieg..moja odma nawet jak byla zuzyta to nie "pracowala" tylko popuszczala troche oleju wiec ja wymienilem..a raczej ktos w ASO wymienil za 26zl chyba w sumie
  
 
No bez przesady - ja tez mialem odme do wymiany i zrobilem
druga z kawalka zbrojonego weza olejoodpornego .
Nie widze powodu zeby placic 30 zl za kawalek gumy kiepskiej jakosci tylko dlatego ze jest na nim znaczek dełu -
espero to jeszcze nie klasyk w ktorym trzeba pakowac tylko oryginalne czesci.
  
 
Ja podjechałem do znajomych gazowników i wymienili mi wąż odmy za 2 zielone bosmany
  
 
Zamiast orginału można zatosować przewód jakikolwiek aby był olejoodporny. Może niektórzy pamiętają taką ciekawostkę w starych autkach, mianowicie w przewodzie odpowietrzającym był montowany fabrycznie taki cudak co wyglądał jak mocno pozwijany stalowy drucik. Mam takie cosik u siebie, a zastosowałem to ze swojego magazynku (tzw. nie wyrzucę bo kiedyś się przyda), i chyba jest to "zwijka" albo od pierwszych Fiatów albo Zuka. Kiedyś (i nadal), było to używane do odseparowania oleju od oparów skrzyni korbowej. Działa bardzo prosto, opary z silnika porywają ze sobą drobiny oleju, olej przykleja się do siatki drucianej i spływa z powrotem, a opary przez kolektor ssący są zaciągane z powrotem do spalania. Dzięki temu nie spalamy oleju, co jest normą przy braku przegrody (zwijki, siatki jak zwał tak zwał). Na pewno nie są to duże ilości oleju przy sprawnym silniku, ale przy deczko zużytym to są wartości nawet do 1 litra na 100 km.
Jako ciekawostka: Miałem kiedyś Skodę S100 i w instrukcji pisało jak byk że zużycie oleju w granicach 1 litr/100 km jest w normie dla nowego silnika.
  
 
Cytat:
2005-11-18 21:35:38, Robert-wilk pisze:
taka odma to jakies 30 zl, q..a kawalek gumy...


Ty narzekasz ,30zł .Do passata 95 r. 2litry silnik taka odma kosztuje 180 zł ,i nieidzie tego kupic na szrocie ,znajomy dorabiał u tokarza,bo taka dziwna konstrukcja.
  
 
Cytat:
2005-11-19 22:42:39, Zerwikaptur pisze:
Ty narzekasz ,30zł .Do passata 95 r. 2litry silnik taka odma kosztuje 180 zł ,i nieidzie tego kupic na szrocie ,znajomy dorabiał u tokarza,bo taka dziwna konstrukcja.


Niewiem jak mozna cos gumowego dorabiac u tokarza-a jezeli w
tym passacie niebyla gumowa tylko jakaś stalowa czy żelazna to
niewiem jak sie mogla ze starości popsuć

A co do tej odmy to u mnie pękla zaraz po zakupie auta-ze starości

Pojechałem do Jędrasika i ten złodziej chcial odemnie 36 zł za kawałek tej gumy
Po powrocie do domu zadzwonilem do Mojego sklepu Daewoo i sie
dowiedzialem ze taka odma kosztuje okolo 16zl
Dzisiaj czyli po roku od wymiany odma wyglada jak nowa-i
faktycznie niema z nią żadnego problemu-nieskręca sie-niezatyka
-wszystko OK
  
 
Fakt faktem niebyła to guma tylko jakiś k... plastik który niedał sie spawać .Ale niezmienia to faktu że 30 zł to śmieszne pieniądze za element który spełnia tą samą rolę w espo i passacie.
  
 
Cytat:
2005-11-19 23:02:54, Zerwikaptur pisze:
Ale niezmienia to faktu że 30 zł to śmieszne pieniądze za element który spełnia tą samą rolę w espo i passacie.



silnik w passacie tez spelnia ta sama role co w espero..napedza kola..ale nie wiem czemu wolalbym miec silnik z passata i nie wiem czemu jest on napewno odrobine drozszy
  
 
Cytat:
2005-11-19 23:12:54, qbaj pisze:
silnik w passacie tez spelnia ta sama role co w espero..napedza kola..ale nie wiem czemu wolalbym miec silnik z passata i nie wiem czemu jest on napewno odrobine drozszy


Porównujemy cenę samej odmy ,ale jeżeli uważasz że za odmę która kosztuje 6 x więcej uzyskasz silnik 6 x mocniejszy to jesteś w błędzie ,jest on tak samo mierny jak silnik espo(jeżdziłem jednym i drugim )
  
 
chyba zbyt doslownie mnie potraktowales passat jest po prostu drozszym samochodem i ma drozsze czesci..proste..nikt nie kaze ci do passata zakladac oryginalnej odmy..mozesz taka od espero
  
 
Cytat:
2005-11-19 23:52:22, qbaj pisze:
chyba zbyt doslownie mnie potraktowales ...


Zeczywiście zbyt dosłownie potraktowałem Twoją wypowiedz ,ale wczoraj %%% i troche mnie poniosło
  
 
Kolego jeżeli chodzi Ci o ten przewód od odmy to w JC kupiłem za 13 zł. do 18cd a do 15 jest 2 zł. różnicy.