Pomóżcie, szyba nie chce się podnosić...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,
od jakiegoś czasu mam problem z elektrycznie opuszczaną szybą od strony kierowcy. Opuszcza się całkiem ładnie i bezproblemowo, ale do góry to już nie kce Tak, jakby silnik nie miał siły. Czasem wogóle nie idzie do góry, jakby prądu nie dostawał. Zamieniałem miejscami przelączniki w konsoli żeby wyeliminować ich awarie ale nic to nie dało, zachowuje się jednakowo na obu. Esina jak w profilu w wersji CLX z fabrycznie wypasionymi szybami. Czy może to być wina jakiegoś przekaźnika? Jeśli tak to jakiego? Przemacałem tunel między przelącznikami a glębią w poszukiwaniu brązowego przekaźnika ale jest tylko wiązka przewodów. Czy jakiś siedzi w skrzyncę? A może to coś innego? Prowadnica szyby czyściutka i nie widać, żeby szybę mechanicznie coś blokowalo. Pomożecie znaleźć zdalnie jakieś rozwiązanie???
  
 
zobacz czy nap. dochodzi do silniczka jak naciskasz przycisk w górę
  
 
Może się też zacinać w uszczelkach, kablach itp. Spróbuj ją pociągnąć ręką. Najprościej bedzie zdjąć tapicerkę, odkręcić szybę i sprawdzić jak chodzi sam mechanizm. Może być także zerwane kilka drutów z linki, które w jednym kierunku się składajła w innym "stają dęba".
  
 
Cytat:
2005-11-14 07:19:45, surec pisze:
Może się też zacinać w uszczelkach, kablach itp. Spróbuj ją pociągnąć ręką. Najprościej bedzie zdjąć tapicerkę, odkręcić szybę i sprawdzić jak chodzi sam mechanizm. Może być także zerwane kilka drutów z linki, które w jednym kierunku się składajła w innym "stają dęba".


Sprawdź jak Surec pisze.
A co do zdjecia tapicerki - w 99% jest to najłaywiejsze, ale u mnie akurat nie więc od jakiegoś czasu modlę się, żeby nic mi tam nie padło
  
 
A ja ci poradzę psiknij prowadzenie uszczelek smarem silikonowym.Napewno pomoże ponieważ mieszki w prowadzeniu są wytarte i trze o gumę i dlatego tak ciężko idzie.
  
 
Problem ten mam za sobą. Podobnie posiadam Escorta 1,8 TD i sytuacja była taka sama. Należy zdemontować obudowę plastikową przycisków opuszczania szyb, widoczne są tam metalowe elementy. Spróbuj prysnąć na nie WD 40, odczekaj około 5 minut, sprawdz działanie szyby, jak będzie się nadal zacinała, to spróbuj ponownie. U mnie przyniosło pozytywny efekt.
  
 
Jeśli już rozbierać przełącznik...:
1.Wyjąć cały i rozebrać go (powoli, ale się da bez problemu).
2.Nasmarować ruchome części (oprócz styków) smarem silikonowym lub WD40
3.Prysnąć kontakt sprayem do styków wszystkie styki, łącznie z wtyczką i pinami.

Użycie WD40na całośc pomoże elementóm ruchomym, ale niestety spowoduje w przyszłości brak kontaktu na stykach.
  
 
Prowadnice, uszczelki możliwe że jeszcze linka się przyciera. Smar silikonowy i po problemie. WD 40 nie jest raczej do styków elektrycznych. Z tym jest jak z rumiankiem - nie pomoże i napewno nie zaszkodzi.
  
 
możliwe też że śróby mocowania szyby do prowadnicy się poluzowały i szyba ustawiła się pod inneym konten i zagina uszczelkę, przez co silniczek nie ma siły jej dalej popchnąć.
  
 
Bardzo Wam dziękuję za wszelkie sugestie, niestety znów muszę na kilka dni wyjechać i dopiero w weekend zabiore się za te szyby.
Przelącznik na konsoli raczej już wykluczam bo je podmienialem i nic się nie zmienilo,
prowadnice silikonem w sprayu już pryskalem, szyba nie poluzowala się i nie ustawia się pod innym kątem (tak mialem w drugich drzwiach)
Spawdzę napięcia i stan linki, bo tego jeszcze nie robile. Przekichane, że to wszystko jest na nity i nie bardzo jest jak ruszyć, no ale trudno.
Napiszę co zwojowałem.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-11-15 10:46:53, Vigen pisze:
Bardzo Wam dziękuję za wszelkie sugestie, niestety znów muszę na kilka dni wyjechać i dopiero w weekend zabiore się za te szyby. Przelącznik na konsoli raczej już wykluczam bo je podmienialem i nic się nie zmienilo, prowadnice silikonem w sprayu już pryskalem, szyba nie poluzowala się i nie ustawia się pod innym kątem (tak mialem w drugich drzwiach) Spawdzę napięcia i stan linki, bo tego jeszcze nie robile. Przekichane, że to wszystko jest na nity i nie bardzo jest jak ruszyć, no ale trudno. Napiszę co zwojowałem. Pozdrawiam



takie małe sprowtowanie.

Jesli się poluzowały śróby, to szyba podczas podnoszenia będzie się przechylałe lekko do przodu i zwijała uszczelkę przez co im wyżej tym będzie gorzej... No ale wcale to nei musi być to. Jak taki problem miałem przy zakładaniu. Trzeba to naprawdę dobrze ustawić. Czyli pociągnąć górę szyby do tyłu żeby równo dolegała i tak dokręcić.
  
 
No i wszystko jasne.
Posiedzialem dzisiaj nad tym mechanizmem i znalazłem 2 przyczyny.
Pierwsza to faktycznie przechylanie się szyby podczas podnoszenia, ale nie na skutek poluzowanych śrub mocujących szybę do mechanizmu tylko powycieranych plastikow ślizgających się po prowadnicy. Zwiększone luzy powodowały przekaszanie szyby i blokowanie w prowadnicy.
A drugi i to chyba ważniejszy powód, to coś z silniczkiem. Prawdopodobnie podwieszające się szczotki. Po kilku fachowych przyłożeniach "czujnika udarowego" szybka śmiga w górę i wdól aż milo. Ciekawe tylko jak długo, ale na razie nie moglem sobie pozwolić na rozbieranie calych drzwi i zrywanie wszystkich nitow żeby wyjąć mechanizm i rozebrać silniczek. Może wiosną, jak się zrobi cieplej i dłużej będzie widno Mam nadzieję, że prowizorka wytrzyma do tej pory.
Tak więc jeszcze raz dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i cenne podpowiedzi.