Idzie zima i znowu problemy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć!
Mam e34 520i z 89' i mam problem z zapaleniem silnika. Zaznaczam, że problem ten występuje przy temperaturze poniżej -10 i jak silnik jest zimny, czyli np. po nocce. Przy dużych minusach mogę kręcić aż do rozładowania akumulatora. Jeżeli już mi się uda jakimś cudem odpalić, spaliny są bardzo gęste i śmierdzą bensyną, tak jakby wszystkiego nie spalał, no i muszę wciskać pedał gazu bo inaczej gaśnie. Zaznaczam, że sprawdziłem przepływkę, krokowy, czujnik temperatury, byłem na diagnostyce i tam też komputer nic nie wykazał, wskazania sondy lambda są ok. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.
  
 
Należy sprawdzić:

1) czujnik położenia wału korbowego

2) cewka zapłonowa, rozdzielacz wysokiego napięcia (palec, kopułka, uszczelka), przewody zapłonowe
  
 
Dzięki za szybką odpowiedź, ale czy mógłbys sprostować co te rzeczy mają do niskich temperatur? Kiedy nie ma mrozu wszystko jest oki.
  
 
a ja proponuje zobaczyc filtr paliwa
  
 
z autopsii... wymień swiece
  
 
problem w tym, że świece i kable były wymienione w sierpniu, a filtr paliwa w lutym.
  
 
a masz gaz czy tylko benzyne
?
  
 
mam gaz drugiej generacji LOVATO
  
 
spróbuj zdjąć kleme bo moze komp sie głupot nauczył i jest za bogata mieszanka i dlatego nie pali
  
 
minus 10 st ?? tyle jest w nocy w Suwałkach w pogodzie nic takiego nie widzialem.
  
 
Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie. Rozwiązaniem problemu była za duża przerwa na czujniku położenia wału korbowego oraz zmniejszenie wydajności pompy paliwa z 3 do 2,2 bara. Po zmniejszeniu przerwy na czujniku silnik uruchamia się od "dotknięcia", nie jak wcześniej musiałem pomielić. Teraz tylko wymiana pompy i z bańki.
  
 
tez ma problem z zimnym silnikiem. otóż rano zimny silnik po przekreceniu stacyjki zalapie na moment i gasnie. potem jest nie do uruchomienia. kombinowalem i zauwazylem ze jak odepne emulator wtryskow i krece silnikiem to znow na chwile zalapie.wpinam emulator i pali od pierwszego obrotu. bardzo dziwne i niezrozumiałe dla mnie. ma ktoś jakieś racjonalne wytłumaczenie? latem problemu nie bylo. i gdzie w silniku m20 jest czujnik polozenia walu? (o ile jest) pozdro
  
 
ponawiam pytanie bo widze ze nikt sie nie zainteresowal. gdzie w silniku 2,0 12v znajduje sie czujnik polozenia walu? byc moze mam ten sam problem co kolega i chcialbym go rozwiazac jak najszybciej. nowe swiece i odpinanie akumulatora nic nie dalo wiec chcialbym zobaczyc czy ten czujnik jest ok. z gory dzieki. pozdro
  
 
czujnik Halla po prawej stronie z przodu silnika przy kole pasowym, na białym kablu z wpiętą kostką,
  
 
Cytat:
czujnik Halla po prawej stronie z przodu silnika przy kole pasowym, na białym kablu z wpiętą kostką,


brawo agata!!!
  
 
Cytat:
2005-11-22 13:26:36, MARCIN_RADOM pisze:
brawo agata!!!



Zeszłej zimy miałem podobny problem. Gdzie jest dokładnie ten czujnik? Czy można go jakoś samemu ustawić?
  
 
Z przodu na dole silnika, na osi wału korbowego jest duże koło zębate. Jest to tłumik vibracji skrętnych wału korbowego. W okolicy godziny 10 - 11 powinieneś zauważyć czujnik. To jest właśnie czujnik położenia wału korbowego. Można go ustawić samodzielnie za pomocą szczelinomierza. Szczelina pomiędzy czujnikiem a zębami tłumika drgań powinna wynosić 1 +- 0.3 mm.
  
 
dora. dzieki wielkie. jutro zajrze i zobacze czy to bylo przyczyną i podziele sie uwagami. pozdro