| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
karlo_e28 BMW e28 Wrocław | 2005-08-12 11:52:29 a czy w bmw nie idzie wyciagnac wszystkiego od dolu ?? mysle ze to by byl najtanszy kosztt ktory wyniosl by przy sprawdzaniu uszczelke miski olejowej . Wyciagnac wszystko dolem i zweryfikowac i pomierzyc. Czy nie bylby to najprostszy sposob ? |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-08-12 13:23:35
|
biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-12 15:26:05 A czy przy pomiarze ciśnienia oleju da się określić jaki element ma luzy i co jest do wymiany? Ile taki pomiar kosztuje?
Pozdrawiam |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-08-12 16:18:28
nie studiuje na filozofii. przerobiłem ten temat w przypadku renault i koszta nie były dużo większe od używanego silnika niezbyt wiadomego stanu. jak czytasz i masz to... , to nie czytaj. |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-08-12 16:56:15 Problem w tym, że cały silnik z głowicą, której nie potrzebuję można dostać już za ok. 1200-1500 zł. Koszt samych tłoków z pierścieniami to 2000 zł + pozostałe elementy (uszczelki, szlif wału, panewki, planowanie głowicy to lekko licząc kolejne 1500 zł. Stąd moje pytanie. Nie wiem co myśleć - szkoda mi trochę przepłacać 2000-2500 zł ale coraz bardziej jestem skłonny zrobić remont i wiedzieć co mam. Co radzicie?
Pozdrawiam |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-08-12 20:10:54
ja robiłem to nie w bmw ale w renault. dla tego nie sugeruj sie w 100% moimi doświadczeniami. tłoków i pierścieni nie ruszałem. wymieniłem tylko panewki, zaszlifowano wał, rozwiercono rozwiertakiem tłoki i korbowody, tam wstawili takie małe panewki i wstawiono nowe swożnie. koszt to ok.2000zł. ceny nadwymiarów do bmw mogą być nie znacznie droższe. szlify kosztują tyle samo w renault i 4 cyl.BMW i polonezie. oczywiścvie ceny uszczelek pominołem , bo w bmw to spewnością wieksze koszta. miałem pewny silnik i przejechałem nim sporo bezawaryjnych kilometrów. koszt wyciągnięcia silnika i włożenie go w żadnym przypadku cie nie ominie. podzwon po warsztatach i szrotach, przelicz to dokładnie i porównaj koszta nadwymiarów i wnioski same nasuną ci odpowiedz.pzdr. |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-11-01 15:15:46
Dzięki za rady, ale zdecydowałem się zmienić cały silnik. Znalazłem namiary na firmę, która sprzedaje silniki z pełną gwarancją (nawet parametrów). Kupiłem M40 z 10% zużyciem za 1990 zł z transportem. Jakby ktoś chciał namiary podam na priv. Pozdrawiam |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-11-01 20:50:02
z robota pewnie wyjdzie z 3000zl ten zabieg. nie wiem jak tam ten twoj touring wyglada ale ja bym wolal wcisnac go komus z tym zajechanym silnkiem i dolozyc te 3000 do idealnej e30 325 ;] a tak w ogole jak oceniles ze ten silnik jest w 10% zuzyty? ma o 10% mniej mocy i momenty czy czego mniej o 10% ?
[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-11-01 20:55:25 ] |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-11-02 07:06:32
Robota to koszt ok. 300 zł za prełożenie + 100 za olej. Co do parametrów, to są o 10% gorsze niż podawane przez fabrykę. Nie ja to oceniałem, tylko hamownia. Pozdrawiam |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-11-02 10:13:40
uuu 10%, no to cos do roboty przy nim bedzie... Silnik w bardzo dobrym stanie zachowuje swoje parametry, bo niby dlaczego miałby ich nie zachowywać? Wystarczy popatrzeć na testy długodystansowe np 100000km i zobaczyć jakie są różnice w parametrach, żadnych znizki mocy a czasamoi nawet jest lepiej i z moca i spalaniem. Cena 2000zł może i dałbym tyle, ale za silnik w BDB stanie a nie z 10% obniżką mocy . pzdr |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-11-02 12:15:19
Auto odbieram w piątek, także napiszęco i jak dokładnie. Najlepsze przy zakupie tego silnika jest to, że dostałem gwarancję parametrów, czyli po 2 miesiącach wjeżdżam na hamownię i kompresję i jeżeli jest słabiej zwracają cała kasę nie tylko za silnik ale za przekładkę, oleje itp. albo wysyłają drugi (wtedy przekładka olej itp na ich koszt). To chyba zdrowy układ. Poza tym troszkę nie tak napisałem wcześniej. Otóż silnik ma 10% zużycia, a nie o 10% słabsze parametry. Wynika to z tego, że nie istniejąużywane silniki do E30 o zerowym zużyciu - przecież wtedy to byłby nowy silnik. Napiszę jak odbiorę B w piątek. PZDR |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-11-02 12:33:41
no ok. To teraz wraca pytanie Tola i moje, nie złośliwie, tylko z ciekawości, ZUŻYCIA CZEGO? I w JAKI SPSÓB OKESLONO TO? pzdr |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-11-02 13:31:10
Sam już nie wiem o co w tym chodzi. Wiem, że mam na silnik gwarancję oraz to, że używany silnik MUSI mieć jakieś zużycie, bo inaczej byłby NOWY. Jak się czegoś więcej dowiem, napiszę. PZDR |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-11-02 14:14:18 300zl za wyjecie i wlozenie nowego silnika???? u mnie w jakims takim lepszym warsztacie 1000zl wolaja... |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-11-03 06:54:18
Płacę 300 w Bosch Service. Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale jestem ich stałym klientem i może stąd te niższe ceny. PZDR |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-11-23 17:56:54 No i stało się, jeżdżę już z nowym silnikiem . Mam zamontowany M40 z E36 ściągnięty z niemieckiego serwisu. W porównaniu z poprzednim niebo a ziemia. Trochę to kosztowało, ale było warto. Jak ktoś chce mogę polecić firmę z Sosnowca, od której kupiłem silnik.
Pozdrawiam |
biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-11-23 18:32:27 A coś więcej? To też jest 1.8i? Jak chodzi? Równo, nic nie klepie? Jeśli tak, to gratuluję! Na pewno długo Ci posłuży.
PS; no i jaki był koszt całkowity? |