Temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a więc Dziś wymieniłem płyn w układzie chłodzenia,profesjonalnie odpowietrzony itp.(100% profesjonalizm)ale martwie sie (pewnie nie potrzebnie) wskazaniem temperatury.Wiem że bmw wskaźnik pokazuje połowe,równiótko w pionie,lecz u mnie przed jak i po wymianie do połowy nie dochodzi..Brakuje jakieś 3-3.5 mm do połowy..Dodam że nagrzewa sie szybciutko,po 3-4 km już jest temp. prawie przy połowie,ogrzewanie super-gorące powietrze dmucha prawie odrazu..Co to może być??Czy jeździć dalej,nie patrząc na to czy zainteresować sie tym?Czy to może być termostat,czujnik temp..czy mój model tak ma poprostu??Dodam raz jeszcze że temperaturke szybko łapie,ogrzewanie jest super..To może moje skrzywienie na położenie tego wskaźnika?Co radzicie?Jest możliwośc tego sprawdzenia w dmowych warunkach,czy jest wszystko ok? Dbam o autko,wszystko musi grać,na ostatni guzik dopięte wkońcu to bmw!! Nasza kochana marka Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-11-17 18:50:31, kosmat pisze:
a więc Dziś wymieniłem płyn w układzie chłodzenia,profesjonalnie odpowietrzony itp.(100% profesjonalizm)ale martwie sie (pewnie nie potrzebnie) wskazaniem temperatury.Wiem że bmw wskaźnik pokazuje połowe,równiótko w pionie,lecz u mnie przed jak i po wymianie do połowy nie dochodzi..Brakuje jakieś 3-3.5 mm do połowy..Dodam że nagrzewa sie szybciutko,po 3-4 km już jest temp. prawie przy połowie,ogrzewanie super-gorące powietrze dmucha prawie odrazu..Co to może być??Czy jeździć dalej,nie patrząc na to czy zainteresować sie tym?Czy to może być termostat,czujnik temp..czy mój model tak ma poprostu??Dodam raz jeszcze że temperaturke szybko łapie,ogrzewanie jest super..To może moje skrzywienie na położenie tego wskaźnika?Co radzicie?Jest możliwośc tego sprawdzenia w dmowych warunkach,czy jest wszystko ok? Dbam o autko,wszystko musi grać,na ostatni guzik dopięte wkońcu to bmw!! Nasza kochana marka Pozdro.

mysle kolego że ty szukasz dziury w całym jesteś przewrażliiony
  
 
Może termostat mogłeś go sprawdzić jak miałeś zlany płyn teraz troszkę późno na jego diagnozę.
  
 
hmm..przewrażliwiony nie przecze,ale i nie twierzdze..W moim aucie wszystko gra,i to jedyny szczegół co zauważyłem i mnie niepokoi..To licze na to że mi powiecie czy czynić dalej jakieś kroki...?Ale i tak kocham Bmw...hehe
  
 
Cytat:
2005-11-17 18:50:31, kosmat pisze:
Czy to może być termostat,czujnik temp..czy mój model tak ma poprostu??



Nie napiałes co to za model wiec pewnie tak ma..jesli wszystko jest w porzadku to czym sie stresowac?? hehe lepszy odemnie jestes
Co do samej wskazówki to kto powiedział ze ma byc równo na środku?
U mnie jest przed jakies 2mm heheh a jak troche pojade 180km/h to jest 1mm za tez sie mam tym przejmowac? czy to raczej normalne?
Ciesz sie z jazdy


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-11-17 20:37:49 ]
  
 
wg.instrukcji wskazówka powinna się znajdować pomiędzy niebieskim, a czerwonym polem. i takie wskazanie jak u ciebie jest dobre. jeśli mamy być pedantycznie dokładni i perfekcyjni to w większości dobrych bmw jest ona idealnie na środku, a przyczyną może być źle dobrany termostat lub niedokładność w jego produkcji. nie wiem jaki masz model, ale wiem, że w bmw były stosowane 3 rodzaje ciepłot termostatów -80,88i92st.
ja bym sie nie przejmował.
  
 
W silniku M43 termostat ma 95°C.
  
 
Cytat:
2005-11-17 20:59:40, Peet pisze:
W silniku M43 termostat ma 95°C.


nie wiedziałem, ale nie chciałem też nikogo wprowadzać w błąd.
sorki
  
 
dzięki wielkie,a już sie napawałem strachem Dokładność,to zła cecha w tym przypadku.Nie przejmuje sie już,jeśli by sie natomiast coś działo to odnawiam wątek,ale nie sądze-to twardy wóz Pozdrawiam,dziękuje za opinie.
  
 
Teoretycznie jak już było napisane wskazówka powinna znajdować się między niebieskim, a czerwonym polem. Praktycznie w 99% przypadkach sprawnych aut wskazówka jest praktycznie równo w połowie.
Miałem coś takiego w E30 i okazało się, że poprzedni właściciel grzebał coś w zegarach i fizycznie przestawił wskazówkę do tyłu. Przekonałem się dopiero o tym wtedy kiedy w korku temperatura doszła do 3/4 wskazania.. (uszkodzone miałem visko), po czym coś zabulgotało w silniku... i po głowicy. Wymieniłem głowicę, ustawiłem wskaźnik temperatury na zimnym silniku wg. wskaźnika z drugiego BMW i odtąd temeratura wahała się 1mm przed i za 1/2 wskazania.
  
 
Tez pomyslałem własnie o przestawionej wskazówce jesli wszytko gra..
Ja ma taka jazde w innym aucie..bawiłem sie w białe zegary i teraz mam za swoje bo mi wskaznik poziomu paliwa za wysoko pokazuje.... czy jakos tak
Raz juz pchałem
  
 
Dzięki chłopcy,dziś przy lekkim mrozie doszła juz prawie do połowy..stałem długo na światłach..
  
 
dobry jest ten post. doslownie smieszny i autor jest przewrazliwiony i to bardzo. jest chlodniej na dworzu, temp wacha sie od 1,5 do 3 * wiec nic dziwnego ze wskaznik nei dochodzi do polowy. CHlodniejsze powietrze leci na chlodnice i przez to temperatura nie jest tak wysoka jak latem. W czerwcu kiedy temperatura jest wysoka (jakies 15-17*) wkaznik powinien dojsc do polowy. Poczekaj jeszcze do zimy kiedy temperatury beda ponizej 0* to wskaznik nawet nie dojdzie do 1/4. Dopieropodczas dluzszej jazdy dojdzie do polowy. pzdr
  
 
Cytat:
2005-11-19 19:24:13, zdunekm pisze:
dobry jest ten post. doslownie smieszny i autor jest przewrazliwiony i to bardzo. jest chlodniej na dworzu, temp wacha sie od 1,5 do 3 * wiec nic dziwnego ze wskaznik nei dochodzi do polowy. CHlodniejsze powietrze leci na chlodnice i przez to temperatura nie jest tak wysoka jak latem. W czerwcu kiedy temperatura jest wysoka (jakies 15-17*) wkaznik powinien dojsc do polowy. Poczekaj jeszcze do zimy kiedy temperatury beda ponizej 0* to wskaznik nawet nie dojdzie do 1/4. Dopieropodczas dluzszej jazdy dojdzie do polowy. pzdr




bez przesady u mnie przy 0 stopni na dworzu trzeba moze ze 2km wiecej niz w lecie zeby wskazowka doszla do polowy skali, na pewno nie trzeba dluzszej jazdy zeby silnik osiagnal odpowiednia temp.



[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-11-19 19:40:04 ]
  
 
to troche sprzeczne co mówicie,ja też uważam że zimą dłuej łapie temperaturke,ale powienien ją wkońcu złapać nie?a po drugie to silnik 2.0 ma dużą chłodnice,dużo płynu sie mieści i zapewne dłużej łapie temp niż e36 1.8 1.6 ??
  
 
Cytat:
2005-11-19 21:52:59, kosmat pisze:
to troche sprzeczne co mówicie,ja też uważam że zimą dłuej łapie temperaturke,ale powienien ją wkońcu złapać nie?a po drugie to silnik 2.0 ma dużą chłodnice,dużo płynu sie mieści i zapewne dłużej łapie temp niż e36 1.8 1.6 ??


jeśli masz sperawny termostat to pojemność chłodnicy nie ma tu żadnego znaczenia
  
 
Cytat:
2005-11-19 21:52:59, kosmat pisze:
to troche sprzeczne co mówicie,ja też uważam że zimą dłuej łapie temperaturke,ale powienien ją wkońcu złapać nie?a po drugie to silnik 2.0 ma dużą chłodnice,dużo płynu sie mieści i zapewne dłużej łapie temp niż e36 1.8 1.6 ??




Wielkosc chlodnicy nie ma tu nic do gadania jesli chodzi o roznice pomiedzy 2.0 a 1.8 to takowej nie ma. Roznica jest dopiero w m3 gdzie sam zderzak przedni jest zbudowany tak aby powietrze lecialo prosto na chlodnice, oraz przez grill z nerkami.
  
 
  
 
jesli by wziąc niektóre wypowiedzi tutaj na serio, to moznaby stwierdzic ze 99% aut ma uszkodzony układ chłodzenia