Dmuchawa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukalem ale nie znalazlem interesujacej mnie odpowiedzi, najpierw zaczelo smierdziec (tak zona mowila bo ona jezdzi essim) a pozniej dmuchawa przestala dzialac, po ogledzinach stwierdzialem ze spalony jest bezpiecznik, jak wloze nowy i proboje odpalic dmuchawe to pyk bezpiecznik spalony przypuszczam ze silnik od dmuchawy sie spalil albo go cos przyblokowalo

jak mam sie dobrac do silnika od dmuchawy?
od ktorej strony najlepiej? no i gdzie on jest?
  
 
ssilnik jest razem z dmuchawa pod maska samochodu trzeba odkrecic wycieraczki zdjac ten plastik pod nimi ta kratke i tam bedzie plastikowa obudowa trzeba znalesc srubu bodajrze 3 odkrecic i tam jest caly nawiew
  
 
oby dobrać się do dmuchawy trzeba zdjać całe podszybie i masz wtedy łatwy dostęp

btw. wrazie czego mam takie dmuchawy na zbyciu

pozdro
  
 
Jeżeli nie masz klimy to sprawa jest prosta.
1. Jaki masz silnik:
a) benzynka - odkręć obudowę filtra powietrza (takie coś nad blokiem silnika)-Warto zaznaczyć który wężyk do czego bo się mogą pomieszać
b) dizelek - odkręcamy interculer (chłodnicę powietrza doładowanego)
2. Zdejmujemy plastikową przegrodę pomiędzy komorą silnika a podszybiem (tam jest feralny wentylator) trzeba odkręcić 6 śrubek i teraz walczymy z okablowaniem elektrycznym (coś trzeba uciąć, coś poprzekładać)
3. Odkręcamy dmuchawę - 2 śruby - warto wcześniej zdjąć styki 3 sztuki i odkręcić kabelek od masy.
Polecam rozebranie wymontowanej dmuchawki na drobno (ostrożnie ze zdejmowaniem osłon wiatraka - łatwo wyłamać zaczepy!) czasem tylko coś wpadnie do środka i wystarczy porządne przeczyszczenie.
Składamy w odwrotnej kolejności.
Powodzenia. (Rozbieranie osłony pod wycieraczkami czasem jest niemożliwe bo śruby a właściwie ich główki są mocno skorodowane i można sobie lakier poodzierać).
  
 
Cytat:
2005-11-20 13:37:01, mixer2 pisze:
szukalem ale nie znalazlem interesujacej mnie odpowiedzi, najpierw zaczelo smierdziec (tak zona mowila bo ona jezdzi essim) a pozniej dmuchawa przestala dzialac, po ogledzinach stwierdzialem ze spalony jest bezpiecznik, jak wloze nowy i proboje odpalic dmuchawe to pyk bezpiecznik spalony przypuszczam ze silnik od dmuchawy sie spalil albo go cos przyblokowalo jak mam sie dobrac do silnika od dmuchawy? od ktorej strony najlepiej? no i gdzie on jest?




szukac szukac

link

[ wiadomość edytowana przez: raden dnia 2005-11-20 19:45:16 ]
  
 
dzieki raden
ja szukałem na forum, a nie wpadlo mi do glowy ze moze byc i to nawet wraz z fotostory na stronie klubowej
dzieki wszytkim jutro zabieram sie za robote
pozdrawiam
  
 
Ja mialem cos podobnego.Dmuchawa chodzila az w pewnym momencie przestala i poczulem lekkki smrodzik
Na poczatek zacznij od podpiecia bezpiecznika od dmuchawy pod inny sasiedni.Zobacz czy to pomoze.Mi tak.Jesli tak bedzia nawiew dzialal jest to skrzynka bezpiecznikow.
  
 
skrzynka bezpiecznikow jest sprawna, bo jest na gniezdzie bezpiecznika od dmuchawy prad
pali bezpiecznik, nawet i sprawdzalem napiecie jakie jest, bylo ok

jak tylko wlozy sie nowy bezpiecznik i zalaczy przelacznikiem dmuchawe na 1 to jest przysiad napiecia, na 2 jeszcze wiekszy, a na 3 pali bezpiecznik
  
 
Czas robi swoje. Ja tez tak mialem tylko mi sciezke przepalilow skkrzynce. Elektryk powiedzial, ze z czasem ta dmuchawa coraz ciezej chodzi i pobiera wiecej mocy i "pali co ma po drodze"
  
 
Skoro dmuchawa obciąża coraz bardziej to:
1.Zapchana dmuchawa
2.Zapchane kanały od dmuchawy
3.Zużyte łożyska silnika dmuchawy lub brak ich smarowania.
Tak czy owak, należy ją podłączyć na krótko i sprawdzić co się dzieje.
  
 
jak najlepiej przeczyscic kanaly nawiewu?