Nieregularne stuki?? :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam taki problem...... posiadam C+ GLI i słyszalne są stuki tak jakby 1 zaworu, słyszalne są nie zawsze, bo czasem jest wszystko ok a czasem sobie stuka- podczas przyspieszania i podczas postoju również. samochod ma przejechane dopiero 60tys. czy może to być spowodowane złym olejem?? słyszalem ze od jazdy na mineralnym jakis osad zatyka jakieś dziurki w tej hydraulice zaworów i dla tego stuka- mój kuzyn też jeżdził na mineralnym i musial wynienic hydraulike zaworów i od tej pory jeżdzi na półsyntetyku i jest OK. czy może to być tego przyczyna?? czy można teraz wyregulowac te zawory?? jak to zrobic?? Bardzo prosze o pomoc!!! czytałem wszystko co było na temat tych zaworów ale nic mi to nie mowi pozdrawiam
  
 
Jeśli ktoś rusza zawory z hydroregulacją to na 99,99% popsuje a nie naprawi. Powinieneś kupić sobie dobry płyn do płukania silnika, zalać go do ciepłego silnika do tego oleju co masz i przejechać nim przynajmiej godzinę. Potem od razu na kanał i zlać ten syf, wymienić filtr oleju i zalać dobry olej półsyntetyczny, może będzie poprawa.

Polecam Lotos semi syntetyk bo jest to to samo co shell helix plus.

Pojawiające się stuki mogą pochodzić od krzywej laski popychacza bo ona musi się obracać i czasem stuka. Jeśli laska będzie krzywa to będzie za duży luz zaworu.
  
 
aha... dodam jeszcze że dziś robiłem zmiane oleju i z Ciekawości odkręciłem pokrywe klawiatury i na wszystkich elementach jest widoczny taki czerwono-brązowy osad......nie podobał mi się on w zwykłym GLE było wszystko czysciutkie.... dziękuje i czekam na kolejne wskazówki