Problem w volvo 440 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam nastepujacy problem.

Gdy silnik przekracza optymalna temperature pracy silnka, sinik zaczyna pracowac nierowno. Traci moc- zupelnie jakby nie palil na wszystkie cylindry.
rozwiazaniem problemu jest przelaczanie na benzyne, badz wylaczenie silnka i odczekanie az ostygnie.

W tych modelach sa silnki z reanult, ktore slyszalem lubia pracowac w wysokich temparaturach

Prosze o pomoc? co to moze byc? jaki moze byc problem?

Z gory dziekuje za odpowiedzi
  
 
proponowalbym sprawdzenie luzu zaworowego o ile regulacjia nie jest hudrauliczna jesli silnik z renaulta to moze byc mechaniczna dlatego ze przy wysokiej temperaturzematerial sie rozszerza i moze wystapic zjawisko nie domkniecia zaworu lub zaworow tzn za maly luz a druba sprawa to swiece
  
 
Problemow moze byc kilka jezeli dzieje sie tak tylko na gazie gdy silnik jest rozgrzany to wydaje mi sie ze problem moze lezec w obiegu cieczy chlodzacej w chlodnicy. 440 to rewelacyjny wybor sluzyla mi bardzo dlugo ojciec jezdzi caly czas 440stka i nie narzeka. Podczas kilkuletniej jazdy tym samnochodem rowniez na gazie zauwazylem ze b czuly jest uklad : kopułka palec (czeste przebicia iskry) i kable WN. Dodatkowo trzeba dbac o poziom cieczy chlodzacej byc moze ze masz zapowietrzony uklad lub uszczelka pod glowica juz puszcza(zobacz czy plynu chlodniczego nie ubywa).Podobne objawy o ktorych wspominasz wystepowaly tez po uszkodzeniu uszczelki przy kolektorze ssacym(koszt 20zl) takze do dziela. Daj znac jak ci poszlo rozwiazanie tego problemu