MotoNews.pl
  

Warjacje na niskich obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych Kolegów.
Po przejechaniu 50 km ciągiem w trasie zwariowały mi wolne obroty. Czasami trzyma 1500 i bardzo powoli schdzi do 1100 albo jak ostro puszcze gaz to zgaśnie. Czasami odbija się od 500 obr.
Robiłem reset kompa i nic nie pomaga po odpaleniu skacze na 2000 obr i chwile trzyma a potem powoli zjeżdża na 1100. Kiedyś to miałem ale reset pomógł.
Powodzenia w rozwikłaniu tematu.
Moge się pochwalić wymienionymi wtryskami.
Jak coś to mam na sztuki 3 dobre.
  
 
Cytat:
2005-11-22 23:04:09, jogi2 pisze:
Witam szanownych Kolegów. Po przejechaniu 50 km ciągiem w trasie zwariowały mi wolne obroty. Czasami trzyma 1500 i bardzo powoli schdzi do 1100 albo jak ostro puszcze gaz to zgaśnie. Czasami odbija się od 500 obr. Robiłem reset kompa i nic nie pomaga po odpaleniu skacze na 2000 obr i chwile trzyma a potem powoli zjeżdża na 1100. Kiedyś to miałem ale reset pomógł. Powodzenia w rozwikłaniu tematu. Moge się pochwalić wymienionymi wtryskami. Jak coś to mam na sztuki 3 dobre.


To chyba do Motoryzacja, tuning, porady.
Pozdr. P.
  
 
niestety powodow moze byc duzo..po pierwsze..czy masz lpg? jesli tak to czy objawy sa podobne na pb i na lpg

po drugie jaki przebieg?

i po trzecie w koncu..urzadzeniem wykonawczym przy sterowaniu obrotami biegu jalowego jest silniczek krokowy..wiec prawdopodobna przyczyna moze byc zabrudzenie tudziez zuzycie tego podzespolu (nie wiem jak to sie moze zuzyc chyba zatrzec i spalic)

czy to jest jedyne niedomaganie? tzn czy w trakcie normalnej jazdy nic sie nie dzieje? nie spadla moc? nie ma szarpan itp? jesli nie ma to raczej wyeliminowalbym przyczyny zwiazane z elektronika i ogolnie ze sterowaniem i zasilaniem w paliwo

moze byc tez tak ze cos sie stalo z dolotem..ale jesli jak piszesz raz trzyma 1500obr a raz potrafi zgasnac to prawie napewno winny jest krokowiec sprobuj jeszcze np wychwycic moment kiedy masz wzglednie stabilne obroty na postoju i wlaczyc np swiatla albo ogrzewanie szyby..jesli silniczek jest walniety to silnik moze zgasnac albo w ogole na ten zabieg nie zareagowac..prawidlowa reakcja zas powinno byc minimalne wahniecie sie obrotow

ogolnie wrzuc w wyszukiwarke haslo silnik krokowy i poczytaj co juz wymyslono tutaj na ten temat

aaa jeszcze cos..tankujesz na markowych stacjach?

  
 
silniczek czysty bo raz na rok go czyszcze, normalna jazda ok,
ogólnie wszystko ok tylko te wolne obroty.
Ciekawe czy to coś z kompem.
A jak się ma nieszczelność układu dolotowego?
  
 
no moze byc dolot ale wlasciwie to tylko na odcinku od filtra do przepustnicy..po za tym jesli nie masz lpg to raczej w to watpie
  
 
Każda nieszczelność za przepustnicą -to lewe powietrze dla silnika-falujące obroty-przerywający potencjometr od przeustnicy-ten sam efekt
  
 
Cytat:
2005-11-23 12:14:28, jogi2 pisze:
silniczek czysty bo raz na rok go czyszcze, normalna jazda ok, ogólnie wszystko ok tylko te wolne obroty. Ciekawe czy to coś z kompem. A jak się ma nieszczelność układu dolotowego?



Zrób test.
Uruchom silnik na benzynie. Niech sobie chwilkę pochodzi - powinien być rozgrzany. Odepnij kabelek od czujnika położenia przepustnicy. Słuchaj pracy silnika - jeśli jego obroty zaczną się zwiększać to wszystko ok i czujnik położenia przepustnicy jest dobry (komp głupieje bo nie wie ile powietrza za chwilkę będzie w mieszance). Jeśli nie będzie zauważalnych zmian - masz walnięty ten czujnik.
Miałem ten sam problem po wymianie czujnika wraz z silniczkiem krokowym obroty są pięknie ustabilizowane. I nie ma mowy o jakimkolwiek szarpaniu zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku.

Może u Ciebie jest to samo?
  
 
Ja uważam że to( Sprawa się wyjaśniła ,trzeba było wymienić potencjometr przepustnicy koszt z wymianą i szukaniem przyczyny 267zl w ASO.)