| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-11-07 21:39:19 No więc dzisiaj się zabrałem.
Co jest potrzebne: 1. Klucz nasadowy 5,5 2. Jeszcze jeden - rozmiaru nie pamiętam (ale ten jest w miarę standardowy) 3. Śrubokręt krzyżak 4. Klucz 10 (bylejaki) 5. Ta fotoinstrukcja
Czas pracy: około 15min. Opis czynności: 1. Odłączamy ujemną klemę akumulatora (wcześniej o ile mamy wyłączamy syrenkę alarmową) 2. Odczekujemy min. 15 minut 3. zabieramy się do odkręcania poduszki. Aby dostać się do dwóch śrub przytwierdzających ja do kierownicy skręcamy kierę o 90st. (nie ważne w którą stronę).
4. Od tyły będzie się znajdowała śruba o rozmiarze 5,5. Odkręcamy jedną (sorki za kiepskie foto - za ciemno było)
Potem zabieramy się za drugą śrubę dokładnie po przeciwnej stronie
5. Teraz łapiemy za górną krawędź poduszki i energicznie pociągamy do siebie, żeby wyskoczyła z zatrzasków (potem wstawię zdjęcie samej poduszki z zaznaczonymi zatrzaskami). I oto widok ukazuje nam się taki:
Delikatnie odłączamy żółtą wtyczkę od poduszki i odkładamy ją na bok (zapamiętajmy w którą stronę była wciśnięta wtyczka) 6. I oto mamy przed oczyma co niżej
W zielonym to śruby przytwierdzające poduchę do kiery (te odkręcane na samym początku) - nie ruszamy ich. W czerwonych kółkach są śruby przytwierdzające taśmę poduszki do kierownicy - odkręcamy je Na niebiesko zaznaczona śruba trzymająca kierę na wieloklinie (tej rozmiaru nie pamiętałem) - odkręcamy ją na końcu. 7. Odłączamy dwa przewody od klaksonu na wsuwkach (czarny i czerwony) - od poduszki nie ruszamy - może zostać. Teraz już tylko należy odblokować kierownicę (tak, żeby można było nią swobodnie kręcić) i energicznie pociągnąć za kierę i ukazuje nam sie taki oto widok:
I to koniec. Zakładamy wszystko dokładnie w odwrotnej kolejności i do domu na piwo. U mnie to trwało nieco dłużej, bo okazało się, że w kierze, którą zakładałem jest walnięty jeden stycznik klaksonu... Wyobraźcie sobie jak podskoczyłem, kiedy podłączając aku zastanawiałem się, czy zaraz nie pierdykie poducha, a tu mi klakson zawył.... Trochę czasu zajęło zdiagnozowanie dziada:
Przełożyłem stycznik ze starej kiery i jest OK (a tego będę się starał zreanimować jakoś...). Powodzenia przy wymianie [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2007-04-26 08:57:55 ] |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-11-07 22:02:32 Kiełku jak będę miał czas to można to wrzucić na stronkę do porad?? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-11-07 22:31:29
No w sumie po to ją przygotowałem - tylko tą część o styczniku trzeba by wywalić i jak będę zakłądała drugą kierę, to postaram się zrobić ostre fotki (żeby zamienić te nieostre) |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-11-09 20:40:23 zdjęcia poduszki tak jak obiecałem:
Mocowania, które należy wcisnąć (a wcześniej wyciągnąć wyrwać) przy montowaniu/ demontownaiu poduszki na zielono, na czerwono gniazda tych dwóch śrub, które odkręca się na początku kluczem 5,5mm
I dokładniej obie strony
![]() |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-11-22 23:47:21 fotorelacja umieszczona na stronce głównej w dziale porady |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2005-11-22 23:50:27 a gdzie fotka nowej kiery?? |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2005-11-23 07:40:31 Kiełek dzięki za fotorelację!
Będę wymieniał kierę i bardzo mi się to przyda! Słowa uznania!
![]() |