Pompa czy servo?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hamulce jakos kiepsko mi hamuja... kiedy przycisne do deski to kola sie zablokuja ale pedal robi sie nieprzyjemnie twardy i trzeba sporej sily... nie wiem czy MkIV tak ma.. czy cos jest sypniete
  
 
wymienilem amorki i jest lepiej ale daje pedal tak twardo chodzi... jakby wspomagania nie mail
  
 
ja ma tak samiutko w MK VII a wszystkie elementy nowe tzn. tarcze+klocki+płyn+odpowietrzanie przetoczone bebny+nowa linka recznego+nowe 2 cylinderki+okładziny i to wszystko powoduje takie same zachowanie jak u ciebie-domyslam sie ze pompa bo za słabe cisnienie daje bo kola ledwo sie blokuja (nie mam ABS-choc to Ghia-dziwne nie?)-jade z tym problemem we srode i zobacze co i jak.pozdrawiam
  
 
Wciśnij pedał hamulca na wyłączonym silniku do oporu, odpal silnik i zobacz czy "zmiękł" (powiniem miękko wejść głębiej). Jeśli nie ma zmian sprawdź szczelność serwa i zawór na przewodzie podciśnieniowym. Podobny efekt dają przegrzane, ślizgające się klocki.
  
 
Tez tak mialem, po pewnym czasie stracilem chamulce wogole, okazalo sie ze padla pompa
  
 
tak jak mówie POMPA na 100% i już-tylko nie wie ile to moze kozowac.
  
 
Miałem identyczny problem przy Escorcie 1,8 TD Ghia. Wymieniłem serwo, pompę i nie było żadnej poprawy. Dopiero w serwisie okazało się , iż padł wałek rozrządu. (używany 250 zł)
  
 
Dołącze się... Pompka była naprawiana reperaturką i troche płyn cieknie spod jej mocowania więc puszcze troche jedna sekcja ale hamulec jest dobry...
Ostatnio przy niektórych hamowaniach pedał wchodzi dużo niżej... tzn raz łapie wysoko a raz nisko? Co to może być?
Aha i jaką pompe można zamontować do mk3? Może być od mk4,mk5?
  
 
Cytat:
2005-11-24 10:39:45, apka pisze:
Miałem identyczny problem przy Escorcie 1,8 TD Ghia. Wymieniłem serwo, pompę i nie było żadnej poprawy. Dopiero w serwisie okazało się , iż padł wałek rozrządu. (używany 250 zł)


a co ma wałek rozrzadu do hamulców??? - prosze o wyjasnienie bo nie rozumiem (albo sie nie znam)
  
 
Na wałku rozrządu znajdują się tzw "ksywki", stojąc przed pojazdem, ksywka po prawej stronie była wytarta, brakowało około 0,5 cm materiału, powodowało to, iż ksywka ta nie wciskała szpilki odpowiedzialnej za wytworzenie podciśnienia w układzie hamulcowym. Nie miałem pojęcia o tym dopóki nie zobaczyłem osobiście w serwisie. Nadmieniam, iż mechanicy, do których jezdziłem z tym problemem także nie mogli sobie poradzić. Dlatego też udałem się do serwisu Forda. Pozdrawiam.