MotoNews.pl
  

Elektryczny szyber dach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy w escortach było coś takiego montowane? czy rozwiązanie jest tylko na korbkę
  
 
No jasne że było, właśnie szukam mechanizmu do niego
  
 
A raczej wszyscy szukają
  
 
no to ja też się dołączam i szukam....
  
 
no to jak ktoś znajdzie to dajcie znać, też by mi się przydało bo kumpel z Gofra się śmieje że kręce

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
Kiedys miałem zamiar wstawić silniczek taki odginalny z przekładnią i z wyłącznikami krańcowymi w miejsce korbki...bo wydawało mi się że reszta jest taka sama.Niestety nie udało mi się nigdzie kupić samego takiego silniczka i pomysł upadł.
  
 
Sam silniczek to nie jedno. trzeba pomyśleć nad sterowaniem "Elektryką". Może ktoś ma Orginalnie założony mechanizm to by opowiedział jak i czym się steruje? Ile przycisków? itd.
Będzie pomocne. Poco wywarzać otwarte drzwi!
  
 
Cytat:
2005-06-19 13:25:10, stary14 pisze:
Sam silniczek to nie jedno. trzeba pomyśleć nad sterowaniem "Elektryką". Może ktoś ma Orginalnie założony mechanizm to by opowiedział jak i czym się steruje? Ile przycisków? itd. Będzie pomocne. Poco wywarzać otwarte drzwi!



Prtzecież napisałem że silnik z przekładnią i krańcówkami ( wyłaczniki krańcowe) jak w szybkach elektrycznych.A przycisk jest jeden ...taki sam jak do otwierania i zamykania szyby elektrycznej.Trzymasz cały czas a dach po dojechaniu do pozycji krańcowej np zamkniety zatrzymuje się sam.Trzeba nacisnąć ponownie wtedy się np uchyla.W samej przekładni są pola komutacyjne ( stykowe) i silnik obraca się tylko do odpowiedniego połozenia po czym sam się wyłącza.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-06-19 13:40:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-06-19 13:41:23 ]
  
 
no i przy zakladaniu elektrycznego silniczka trzeba jednak popisac sie precyzja. Bo wystarczy mala roznica w polozeniu dachu wzgedem silniczka i prowadnice ida sie ........
  
 
Cytat:
2005-06-19 14:05:28, Tazz pisze:
no i przy zakladaniu elektrycznego silniczka trzeba jednak popisac sie precyzja. Bo wystarczy mala roznica w polozeniu dachu wzgedem silniczka i prowadnice ida sie ........



Jak masz silniczek orginalny to on parkuje w sciśle określonych połozeniach.....odpowiadających połozeniu dachu.
  
 
Tylko skąd dostać oryginalny napęd?
A dobrze że kwestia sterowania się wyjaśniła.
To teraz do dzieła.
....myśleć, mysleć, myśleć....
  
 
Ja zapytam w sklepie na rogu ulicy Tishnera i Zakopianki, maja tam nowootwarty sklem z uzywanymi czesciami do escortow, i tam gostek jezdzi do niemiec i przywozi czesci. Moze uda mi sie z nim dogadac za ile ew. by takie cos zalatwil, bo sam chetnie bym wziol
  
 
A jak to jest z wstawianiem szyberka...bo ja slyszalem ze jak auto nie ma tego zrobionego fabrycznie to lepiej nie robic samemu ... ze niby nigdy nie bedzie dobrze docieta blacha ..ze sie leje spod uszczelki ... jak to jest ??
  
 
taki silniczek to koszt do 200zl za kpl.....czyli silniczek, przycisk i obudowa......zakłada się go zamiast mechanizmu korbki.....taka operacja trwa 5min plus podłaczenie przewodów....nieda się tego zrobić źle, albo krzywo bo wszystko jest wymierzone.....robiliśmy takiego swapa u baksa
  
 
Cytat:
2005-06-19 23:36:55, szopen_maciek pisze:
Ja zapytam w sklepie na rogu ulicy Tishnera i Zakopianki, maja tam nowootwarty sklem z uzywanymi czesciami do escortow, i tam gostek jezdzi do niemiec i przywozi czesci. Moze uda mi sie z nim dogadac za ile ew. by takie cos zalatwil, bo sam chetnie bym wziol



Moze jakiś kontakt do nich podasz
  
 
Cytat:
2005-06-19 23:46:23, ViKInG23 pisze:
A jak to jest z wstawianiem szyberka...bo ja slyszalem ze jak auto nie ma tego zrobionego fabrycznie to lepiej nie robic samemu ... ze niby nigdy nie bedzie dobrze docieta blacha ..ze sie leje spod uszczelki ... jak to jest ??



Ja uważam że jak dasz do dobrych gości którzy w tym siedzą i wiedzą co robią, i sam szyberek nie będzie "hipermarketowy" (co nie będzie się równać z tanio), to będzie OK. Ale to już kosztuje.
  
 
W mechanizmie dachu nie ma zadnych wylacznikow krancowych, role ta spelnia wylacznik wspolpracujacy z odpowiednio uksztaltowana zebatka (tutaj zdjecie)
Na wtyczce zasilajacej pin 2 to masa czyli '-' a pin 3 to '+' zasilania silnika (podswietlenia jeszcze nie rozszyfrowalem) (.tutaj foto i oznaczenia)
schemat silnika i elektroniki moge wrzucic pozniej bo mam rozrysowane tylko na kartce