Obudowa termostatu 1.6EFI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Proszę o opinię znawców odnośnie obudowy termostatu, a dokładniej układu kanałów w niej.

Chodzi mi o to, czy układ przedstawiony na schemacie poglądowym poniżej jest prawidłowy, czy też kanały na nagrzewnice i odpowietrzanie są w jakiś sposób połączone z wyjściem na chłodnicę.

Proszę o pomoc, bo już mi sił nie starcza, a przyczyny przechadzania się silnika nie mogę znaleźć za nic w świecie

  
 
Poszukaj gdzie ucieka ciepło. Jeśli masz zimny silnik chłodnica i przewody do niej powinny być lodowate. Ciepło nie ucieka do nikąd a wydziela się w silniku cały czas.
  
 
Schemat trochę nie odpowiada prawdzie. Odpowietrzanie jest przy przewodzie na chlodnice. Żeby dobrze grzało termostat musi być szczelny (mój przepuszczal juz przy pokojowej temperaturze).
  
 
Nie chodzi mi o to gdzie dany przewód jest na zewnątrz obudowy, tylko, jak jest połączony każdy z każdym wewnątrz.

kinmaj1 Przewód na odpowietrzanie jest połączony z kanałem na chłodnicę?

Mam już 2 termostat i tym razem kupiłem oryginalny, dodatkowo posmarowałem nową uszczelkę siliconem, żeby mieć 100% pewności, że nie puszcza i jajo.

paskud Po odpaleniu auta przewód na nagrzewnice grzeje się szybko, lecz przewód na chłodnicę nie pozostaje zimny do otwarcie termostatu, tylko jest letni i stopniowo coraz cieplejszy, sama chłodnica natomiast dość szybko robi się gorąca.

Czy może się tak dziać z powodu zapowietrzonego układu?? Wiem że odpowietrza się samoczynnie, ale tonący brzytwy się chwyta

P.S. Karton zasłaniający wloty powietrza daje efekt taki, że auto rozgrzewa się do połowy zakresu po ok 15km ciągłej jazdy w trasie i ok 5-7lm w cyklu miejskim. Bez kartonu po 20km silnik ciągle jest na ssaniu.
  
 
Ja bym jednak stawial na to, ze ten nowy termostat jest zchrzaniony. Za szybko sie otwiera i tyle. Moj poprzedni tak wlasnie dzialal, a wygladal absolutnie jak nowka! Malo brakowalo, a zalozylbym go z powrotem, przy wymianie

Chlodnice powinienes miec po wlaczeniu lodowata. Az do momentu kiedy czesciowo zacznie sie uchylac termostat. Czyli w okolicach 85-90C!
  
 
Sprawdzę dziś ten termostat, bo i tak po raz już 30 to rozbiorę, ale nie sądzę. Nie wierzę w to, że 2 termostaty pod rząd są zepsute.

Awaria to na 90% obejście za termostatem spowodowane uszkodzeniem obudowy lub czegoś innego.