Fiat Topolino 2010r 900cm 2cyl Turbo i RWD!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj wyczytałem w Auto Świecie, auto jak auto niebardzo mi przypadło z wyglądu ale napęd... 2 silniki 900cm czyli 1 klasa o ile jeszcze wtedy będzie 2 cyl 65KM i 105KM turbo napęd na tył. Co myślicie o takim swapie, napewno na początku taki zmielony topolino bedzie nie do osiągnięcia ale za jakieś 3-4lata.... Jak dla mnie to bomba :]
  
 
w tym roku ma byc już montowany w fiacie 500 i podobno w pandzie... No tylko jak narazie nic wiecej nie wiadomo na temat tego silnika ale pomysł ciekawy mógłby być
pozdro
  
 
No troche juz wiadomo i to nie od teraz. Tu jest artykul ktory zeskanowalem z jednego z czasopism co przychodzi do firmy.

-----------------
FIAT -> Fix It Again Tony
  
 
Fiat powienien zaczac produkowac jako czesc zamienna flansze do tego silniak pod skrzynie malucha
  
 
oby ten silnik pasowal bez flanszy pod skrzynie malucha...;P
a najlepiej zeby calu uklad napedowy byl P&P hehehe
  
 
Cytat:
2008-06-10 22:24:50, KrauzeR pisze:
oby ten silnik pasowal bez flanszy pod skrzynie malucha...;P a najlepiej zeby calu uklad napedowy byl P&P hehehe


Wtedy cena tego silnika jako czesci bedzie dosc wysoka
  
 
i oczywiscie mamy nadzieje ze struma pachonia podejdzie...;P

a tak pozatym to wyczytalem ze ten silnik chca tez sprzedawac odzielnie bez aut wlasnie do jakis konstrukcji i manufakturek
  
 
Krauzer do niego to by jakis turbo pachon musial byc
  
 
hłe hłe kto pierwszy to zasadzi?
  
 
Zeby jeszcze tylko dalo sie skrzynie i przeniesienie napedu na kola, z tego zeswapowac..
  
 
fajnie że silnik jest z tyłu także z innego powodu - większość, nawet ekstremalnie rozbitych będzie się nadawało na dawce
  
 
Tutaj jest cos na temat tego Topolino

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-06-11 23:25:59 ]
  
 
ciekawa koncepcja, aczkolwiek watpie ze swap samego silnika do malucha bedzie wykonalny bez grubszej rzezby. predzej przeniesienie calego ukladu napedowego, choc szczerze to polautomatyczna skrzynia jakos mi nei lezy w kaszlu
ale sam silnik bardzo fajny i ciekawa koncepcja. jestem ciekaw jak to w rzeczywistosci bedzie pomykalo
  
 



  
 
Nie jest taki zły... lepszy niż Tata Nano
  
 
Jest gdzies ten skanik w rozdzielczosci umozliwiajacej przeczytanie?
  
 
Panowie a cały napęd z silnikiem ze smarta tam jest chyba 600 na turbinie na tylnej osi nie bezie lepiej
  
 
a ja jestem ciekawy jaki zrobili wał do tego silniczka fiata... i na ilu podporach bo w koncu jak dwa rownolegle latajace tloki to wal musi byc podobny do maluchowskiego...
  
 
Chodziło mi o kpl napęd (silnik + skrzynia) silników które można pogodzić ze skrzynką malca jest mnóstwo... tylko co z tego. Smarty z tych ich automatem można sobie darować nie widze żadnej zalety takiego napedu choćby było biturbo skrzynia długo mysli przy zmianie.
Dajmy na to pokaże sie to w 2010r mysle że pierwsze sztuki po poważnych dzwonach będą bardzo tanie gdyż nie bedzie na nie klienta ze wzglądu na nie osiągalne używane-kradzione części. Pożniej mogą być już droższe. Silnik bedzie w 500, tak że pewnie do Topolino bedzie już na tyle dopracowany że nie bedzie sprawiał żadnych problemów. A tak na marginesie to musi to być jakaś motocyklowa technologia silnika może V bo po malcach i CC700 jakoś 2 cyl nie widze współczesnych samochodach.
  
 
Czy dałoby cokolwiek V przy dwóch cylindrach ?? A co do małej ilości 2cyl wiadomo słaba kultura pracy mniej mocy przy wolnossących silnikach. Mniej zachodu jest przy zbudowaniu 4 cyl, a i mocy więcej i kultura pracy zdecydowanie wyższ. Teraz zaczęła się tendencja (nie wiem może na wskutek rywalizacji z dieslami) montażu turbo do małych jednostek. W dieslach są koła dwumasowe może i tu coś w ten deseń. W motorze albo w AŚ był artykuł o możliwości powrotu 2suwów.