Odpowietrzanie hamulcow?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Potrzebuje odpowietrzyc hamulce. Jak to zrobic i czy potrzebna jest do tego druga osoba? Prosze o jakis dokladny opis...

Dzieki
  
 
druga osoba sie przyda. Zaczyna sie chyba od najdlaszego kola czyli chyba prawy tyl.Chyba ja sie nie znam

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Zaczynasz od koła najdalszego od pompy hamulcowej a więc prawy tył.Mile widziana pomoc drugiej osoby( chociaż jest też sposób na odpowietrzanie w pojedynkę.Jedna osoba" pompuje" tzn naciska energicznie na hamulec3-4 razy a następnie trzyma naciśnięty hamulec a w tym momencie Ty popuszczasz odpowietrznik z którego wypływa płyn wraz z powietrzem a w tym czasie pedał hamulca opada.Zakręcasz odpowietrznik.Do momentu zakręcenia odpowietrznika osoba pompująca nie może zdjąć nogi z naciśniętego pedału hamulca.Czynność powtarzamy do momentu aż z odpowietrzanego koła( cylinderka) nie wydobywa się płyn bez powietrzaNastępnie przechodzimy do kolejnego koła.Pilnować należy aby przypadkiem nie brakło nam płynu w zbiorniczku bo wtedy cała zabawa psu na buty.Dobrze jest na odpowietrznik odpowietrzanego koła założyć sobie pasownie kawałek przeźroczystego giętkiego przewodu igielitowego którego drugi koniec zanurzamy w słoiczku z płynem.Pozwala nam to obserwować wyraźnie płyn w przewodzie i nie napaskudzić podczas czynności odpowietrzania w garażu czy też na betonie.Nie wolno uzupełniać poziomu płynu w zbiorniczku płynem zebranym podczas odpowietrzania a przynajmniej nie bezpośrednio w czasie tej czynności.Uzupełniac zawsze nowym i czystym płynem.Pamietać o dokładnym i starannym dokręceniu odpowietrzników.Opisany tu sposób jest jednym z kilku sposobów odpowietrzania ale chyba to najbardziej popularna z metod amatorskich.Hamulce uważa się za odpowietrzone jeżeli podczas próby kilkukrotnego naciśnięcia po sobie hamulca pedał "nie rośnie" tzn zatrzymuje się na jednakowej wysokości.Czasami zdarza się że czynność należy powtarzać kilkukrotnie nawet po dłuższej przerwie gdyż zdarza się że jakiś pęcherzyk powietrza zostaje w układzie np w korektorze hamulców i psuje nam całą zabawę.Po jakimś czasie przemieści się i udaje się go pozbyć z układu.
  
 
... wykład proowadził prof zwyczajny dr rech. mgr inż. Henryk ..... .....
  
 
Cytat:
2005-03-28 22:30:35, mily-swiety pisze:
... wykład proowadził prof zwyczajny dr rech. mgr inż. Henryk ..... .....



Oj Miły...Miły..Ty mi chyba nigdy nie wybaczycz moich złośliwości
  
 
... hehehehe ...... spoox ... nie o to choci ..... dooktorze rechoczący .... .....
  
 
a jak to jest z ABS tak samo sie odpowietrza ?????
  
 
Nie wiem...niech się wypowiedzą posiadacze ABSu.Myślę że zasada pozostaje ta sama ...ewentualnie dochodzi dodatkowo odpowietrzenie pompy absu.Ale nie chcę się wypowiadać ponieważ nie mam żadnych doświadczeń z ABSem.
  
 
tak samo, czasami zdarza się że odpowiecznik się urwie, jeżeli się tylko z niego nie leje to ok, można próbować odpowietrzyć przewodem hamulcowym.
  
 
mam problem pow wymianie przewodu i odpowietrzeniu ukla hamulcowego pedal jest twardy ale na postoju po odpaleniu silnika jest miekki i schodzi do podlogi co to moze byc ?
  
 
Cytat:
2005-12-04 16:03:22, DamianS pisze:
mam problem pow wymianie przewodu i odpowietrzeniu ukla hamulcowego pedal jest twardy ale na postoju po odpaleniu silnika jest miekki i schodzi do podlogi co to moze byc ?

Myślę,że najpewniej zapowietrzenie.Nie wykluczam awarii pompki.