Zczytanie błędów komputera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Serdecznie witam. Posiadam Hyundai Excel 1990 rok wersje amerykańska. Będąc ostatnio w Aso Hyundai w Krakowie serwisant nie mógł zczytać błędów. Interfejs po prostu dawał wiadomość że nie może odczytać komputera. Serwisant stwierdzil że "coś z komputerem jest nie tak". I tu moje pytanie czy spotkał się już może ktoś kto posiada wersję amerykańską czy kanadyjską z takim problemem??Może brak w Aso specjalnego oprogramowania do takich wersji...
  
 
Ja mam wersję europejską i ten sam problem (Accent '95). Nie wiem dlaczego, ale czasami komp nie chcę się podłączyć, lub udaję się przy korzystnej konfiguracji (włączony silnik, podejście kompa przez interefejs do innego modelu, a kto wie może i odpowiednie ustawienie planet). Raz także wypluł przez kody błyskowe (chociaż nie powienny dać się wywołać) kod który nie istniał. Specyficzne auto .
  
 
Aha. Mojego Excel'a sprawdzał serwisant na Excel'u,Scoupe, Elantrze, Pony i na każdym nic.A chciałem zczytać błędy bo jak jest zimny to zapala za 4 razem. Liczyłem na to że może coś więcej będzie wiadomo z komputera a tak to narazie wymieniony czujnik temp. ssania i przeczyszczony silnik krokwy i dalej to samo(Możliwe to jest że zapala za 4 razem przez wadliwą elektryke??
  
 
Uważam, że tak. Sprawdziłbym cały zapłon świece, kable, cewkę, choć w ich przypadku różnicę powinno się czuć także przy zwykłej jeździe.
  
 
Rzekomo "zepsuty komputer" udało się zczytać w serwisie Elektroniki samochodowej Bosch. Błąd: 13,15,21,25,41,12. Serwisant powiedział, że błędy te wskazują na "kończenie się" sterownika komputera(((Zmieniał ktoś może już kiedyś komputer sterujący silnikiem u siebie w Ponym?
  
 
Strasznie dużo błędow w jednym ECU. Sprawdzałeś i wymieniałeś już kondensatory? Często zaczyna siękopać z elektroniką przez wylane/wyschnięte kondensatory elektrolityczne w ECU. CZasem pomaga wymiana i po kłopocie. Inną powtarzającą się przyczyną w przypadku wszystkich tych błędów jest problem masy i okablowania (może wiązka dochodząca do ECU ma jakieś przerwania lub nie styka tak jak powinna). Co do wymiany ECU - wystarczy znaleźć identyczny model, wpiąć w miejsce własnego i gotowe, ale poszukaj wg numeru seryjnego - bywały różnice pomimo że obudowa wyglądała tak samo. Najlepiej szukać do "swojego" modelu (Pony/Exel), i wersji (europejska/amerykańska). Dzwoń do Lipnika - telefon jest gdzieś na forum... Powodzenia
  
 
Z OPI23 rozmawiałęm ale jak ktos inny zainteresowany ...
Moje przejścia z silnikiem
Pozdrawiam.
Misio

PS. Tyle błędów ... realne chociaż życze zeby to był "błąd odczytu kompa".