Cewka zapłonowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam prosty i pilny temacik
chodzi mi to że moja krówka od pewnego czasu ma problemy jak mi się wydaje z układem zapłonowym ponieważ strasznie gubi takty, a świeczki są lekko okopcone. zacząłem od wymiany świec poprzez kable a dziś wymieniłem palec rozdzielacza (pozostała kopułka ale będzie w poniedziałek). na razie jej nie pomogło i dalej takty wylatują i na benzynie i na gazie. została jeszcze cewka i stąd moje pytanie jakie powinny być oporności uzwojeń (pierwotnego i wtórnego). jutro zamierzam jeszcze sprawdzić ciśnienie bo już powoli brakuje mi pomysłów co może boleć moją krówke
pozdrawiam
  
 
Trza jo wydoić bo się dojki między zaworami majtajo

A serio:
Nie gmerałeś coś przy rozrządzie?
Kąt wyprzedzenia zapłonu?
A cewka? Widziałem A 2.0 8V na cewce z poldka Żadnych braków. Może podmień na chwilę i sprawdź. Pomiary oporów cewki zapłonowej, w warunkach domowych, mają mały sens. W grę wchodzi kilka czynników. No chyba, że chcesz sprawdzić czy cała czy spalona.
  
 
powiadasz z poldka
hmmm a powiedz mi czy między cewkami do gaźnikowców i tych z wtryskiem są jakieś różnice. mam jeszcze bmke z gaźnikiem i zwykłym zapłonem (nie elektronicznym) to bym podmieni na chwile. jeśli to to samo bo nie chce czegoś zepsuć przy okazji.
a z zapłonem nic nie kombinowałem od zakupu czyli jakieś 10000 temu. na początku było dobrze a teraz masakra wygląda to tak że na obroty wchodzi tak jakby jeden z garkuw szkuldupił i nie dostawał dobrej iskry. na wolnyc obrotach dźwięk który wydaje przypomina mi jakby nie paliła na jeden garnek.
w którymś poście znalazłem że to może być regulator ciśnienia paliwa. tylko może mi ktoś powiedzieć jak to sprawdzić i gdzie jest pod maską bo jakoś nie kojaże
  
 
Witam.
Przed Omą miałem Poloneza MPI i był zapłon bezrozdzielaczowy,
natomiast w książce podają, że w silnikach 1,5/1,6 był rozdzielacz
i tradycyjna cewka, a przy zapłonie elektronicznym nie było
rozdzielacza i cewka na pewno jest inna.

Pozdr.
  
 
Witam
Cewki w polonezach z rozdzielaniem iskry w tradycyjnej postaci (aparat zaplonowy) maja dwa typy cewek. Nie powinno sie ich pomylic, bo cewka z elektronicznym modulem nie nadaje sie zupelnie do ukladu mechanicznego (starego). Potem byly dwa moduly cewkowe (1-4 i 2-3) w nowszych poldkach juz od wtrysku mono, ale to za daleko wybiegam, jezeli chodzi o Omege A. Jezeli juz, to wg mnie powinna sie nadawac cewka z silnika gaznikowego z elektronicznym modulem, ale ja bym chyba nie ryzykowal z takimi podmiankami.
Pozdrawiam
Adi_Kooli