MotoNews.pl
  

Za duzo Tlenu... pytanie do Cromy1...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam pytanie. Na analizatorze spalin u gazownika wychodzi mi 3,35% tlenu na biegu jalowym. Gazownik twierdzi ze albo pada mi sonda lambda albo mam dziure w ukladzie wydechowym przed sonda, bo powinno byc 0,5%
Tylko ze zrobilem pelna diagnostyke na komputerze u mojego mechanika BMW i na benzynie jest wszystko ok, sonda chodzi jak nalezy, dziury brak. Mechanik powiedzial mi ze gazownik to baran, bo ja mam sonde lambda Siemens'a wysokonapieciowa.. i co to oznacza?

Instalacja: SSW Mistral - sekwencyjny wtrysk gazu na Autronic'u.
Samochod: BMW 520i e34 24V Vanos silnik m50 (150 hp) '93.

Kto ma racje?? I czy dlatego czasem mi faluja lekko obroty?? (silniczek krokowy przeczyszczony, instalacja ma przejechane jakies 600 kilometrow, 3 tygodnie)

Croma1.. co Ty na to?

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: pi3s dnia 2005-12-05 10:19:45 ]
  
 
Jakies pomysly?

pozdrawiam
  
 
Croma1 pojawia sie jeszcze na forum?

pozdrawiam
  
 
Taka wartość tlenu w spalinach oznacza że Twój silnik na biegu jałowym ma za ubogą mieszankę,gdyż ta ,,wydmuchiwana" część nie uczestniczy w spalaniu benzyny.Falujące obroty biegu jałowego to w zasadzie potwierdzają.Twój ,,gazownik"może zmienić parametry pracy instalacji gazowej na biegu jałowym gdyż program Mistrala mu na to pozwala.Może osiągnąć pozim 0,5% tlenu i wtedy będzie to idealne ustawienie ale próg 1,5 %będzie również zadowalający.Należy również pamiętać że instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu nie będzie osiągać takich parametrów pracy jakie ma silnik na benzynie.Gaz jest tylko i wyłącznie alternatywą dla benzyny a nie jej 100%-wym zamiennikiem.Powodzenia w regulacji.