MotoNews.pl
10 [126p] Problem z odpalaniem (137513/0) - NT
  

[126p] Problem z odpalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam troche zamotany problem z odpaleniem mianowice,
Rozrusznik kreci wałem tylko o 180' Potem zwalnia by znow przyspieszyc... Jednak jak wyciagne swiece to rozrusznik kreci jak opentany !!
Silnik nie był katowany, Olej miał zawsze w jak najlepszym stanie, wymieniłem swiece, kable, rozrusznik, Akus zdrowy, wał reką obraca sie bardzo leciutko..... Kable od Akusia do Rozrusznika dobre.
Na pych odpala od szczała... Pomozecie ? :]


[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2006-03-04 11:40:47 ]
  
 
zaplon?
  
 
Ustawiony!! ;] Przerwa na swiecach tez :]
  
 
Cytat:
2006-03-03 22:56:03, wrc126p pisze:
..... Kable od Akusia do Rozrusznika dobre....




jestes tego pewien?
  
 
no to widze że nastepny problem WuRc
a kupiłes nowy rozrusznik już...??

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2006-03-04 00:13:27 ]
  
 
Kable dobra sprawdzałem Voltomierzem! nie ma przebicia zagnego !! Panewka nie mogła sie zatrzec bo wał obraca sie leciutko !! własnie wróciłem od maluszka, jak pisałem odpala na szczała jak sie popcha :] pojezdziłem troszke zagrzał sie.. pózniej jak go zgasiłem to odpala normalnie odrazu !! usterka jest Tylko i wyłacznie na zimnym silniku
Moze byc to przyczyna oleju ?chodz jak były te mrozy to odpalał normalnie nie było z nim problemu.. jak postał 2dni to zachorował i niechce banglac teraz:]



[ wiadomość edytowana przez: wrc126p dnia 2006-03-04 00:23:21 ]
  
 
porzyc od jakiegos innego wurca rozruch i obadaj
 
 
Rozrusznik był juz wymieniany... i sprawdzany mój działa prawidłowo na inny malcu ! a kolegi który chodzi uniego na codzien dobrze umnie nie obraca.. Konczą mi sie pomysł co To moze byc
  
 
Dla mnie jest to albo zbyt wczesny zaplon, albo za slaby aku. W jaki sposob sprawdziles kabel aku-rozrusznik voltomierzem? Sprawdz czy dziala Ci kabel zasilajacy dodatkowo cewke w momencie pracy rozrusznika, oraz sprawdz jaka masz iskre podczas krecenia (tzn. krecac rozrusznikiem a nie reka).
  
 
Cytat:
2006-03-04 10:42:00, kobzacz pisze:
Dla mnie jest to albo zbyt wczesny zaplon, albo za slaby aku. W jaki sposob sprawdziles kabel aku-rozrusznik voltomierzem? Sprawdz czy dziala Ci kabel zasilajacy dodatkowo cewke w momencie pracy rozrusznika, oraz sprawdz jaka masz iskre podczas krecenia (tzn. krecac rozrusznikiem a nie reka).


Zapłon był kombinowany z 20 razy i za kazdy razem to samo !
Akus nowiutki.... Podłaczałem go do innego samochodu to kreci wszytkim normalnie... Iskra jest taka ze by Ci jaja urwało :] ale Tylko na wyciagnietych swiecach !! problem jest wtedy tylko jak swiece beda wkrecone !! moze to byc za duze sprezanie ? bo tego nigdy nie sprawdzałem, i to jest ostatnia deska ratunku ;] (oczwiscie głowica seryjka!)


[ wiadomość edytowana przez: wrc126p dnia 2006-03-04 10:54:15 ]
  
 
Może warto sprawdzić styk przewodu masowego silnika z budą , u mnie jak był słaby styk to słabo rozrusznik kręcił.
  
 
Wymieniłem juz dawno, razem z klemami, czycisiłem klemy :] prądu nigdzie nie traci...




[ wiadomość edytowana przez: wrc126p dnia 2006-03-04 12:06:50 ]
  
 
Podepnij woltomierz między masę a śrubę na rozruchu tą co kabel z aku przychodzi i zmierz napięcie w chwili rozruchu. Ale koniecznie na śrubie nie na kablu. Pomiar pod obciążeniem pokaże co naprawdę dostaje rozrusznik. Po mojemu to albo jednak kabel albo masa.
Pozdr
  
 
Pokrec z odlaczona cewka ale wkreconymi normalnie swiecami, czyli tak zeby iskry nie bylo, to zobaczysz czy przyczyny takiego zatrzymywania silnika podczas rozruchu nalezy szukac w zaplonie.

Zbyt wysoka kompresja na seryjnej glowicy zdecydowanie odpada



[ wiadomość edytowana przez: kobzacz dnia 2006-03-06 10:37:52 ]
  
 
Cytat:
2006-03-06 10:37:15, kobzacz pisze:
Pokrec z odlaczona cewka ale wkreconymi normalnie swiecami, czyli tak zeby iskry nie bylo, to zobaczysz czy przyczyny takiego zatrzymywania silnika podczas rozruchu nalezy szukac w zaplonie. Zbyt wysoka kompresja na seryjnej glowicy zdecydowanie odpada [ wiadomość edytowana przez: kobzacz dnia 2006-03-06 10:37:52 ]


Cytat:
Podepnij woltomierz między masę a śrubę na rozruchu tą co kabel z aku przychodzi i zmierz napięcie w chwili rozruchu. Ale koniecznie na śrubie nie na kablu. Pomiar pod obciążeniem pokaże co naprawdę dostaje rozrusznik. Po mojemu to albo jednak kabel albo masa.
Pozdr




hehe to tez juz było robione, .....zaczyna mnie to smieszyc juz a nie denerwowac ;] wiec narazie poczekam az bedzie cieplej i zajmne sie tym...
  
 
a może luzy zaworowe są nieteges..i jak ma sprężanie to ma za ciężko...u mnie tak było jak jeszcze miałem 650. jak był zimny palił a jak zagrzany nie chciał. może u ciebie jest podobnie...tylko odwrotnie.jeśli piszesz że wszystko z prądem (iskrą zapłon i doprowadzeniem proądu do rozrusznika jest ok) to pozostaje tylko to. pozdro
  
 
było juz sprawdzane :]... teraz czeka mnie walka z Tylna klapa (Spiny, i powicinac kilka niepotrzebnych rzeczy !) a silnikiem zajmnie sie około 18-nstego !! niech postoij moze przeprosi sie namnie i bedzie cchiał spółpracowac :]
  
 
Przyszedl mi jeszcze jeden pomysl do glowy: wymien kondensator na aparacie zaplonowym. Z doswiadczenia wiem ze to gowienko moze dawac dowolne objawy: niepalenia na zimnym, niepalenia na cieplym, przerywania na wysokich obrotach, przerywania na wolnych oraz przerywania w trybie random . Jednym slowem dosc czesto, jesli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kondensator . No chyba ze masz Napletexa albo Digitecha.

Ja ostatnio tez mam problemy z odpaleniem cieplego silnika i nie moge dojsc czemu. Dzisiaj mi niespodziewanie stanal i musialem zawezwac na pomoc Wojtasa7 (dzieki). Kiedy jego magiczne rece mnie popchnely odpalilem od kopa, a wczesniej krecilem prawie do rozladowania aku bez efektu.
  
 
To tez było przerabiane ! :] no i dopadła mnie ptasia grypa !! jestem chory i pier*** go bede robił jak bedzie ciepło....
  
 
sprawdz czy podczas kręcenia rozrusznikiem masz prąd na cewce!! Moze poprostu kostka w stacyjce odmówiła posłuszeństwa i na pycha pali a od kluczyka nie :p Dzis to przerabiałem w 125p:p