Szarpie, obroty pływają, strzela, nierówna praca na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, z tematu wynika ze mam niewesola sytuacje.. mam omege 2.0 z 90r, gaz BRC AT90E nie wiem jakie to moce przerobowe:|, zbiornik w kole pozostale podzespoly chyba tez brc (centralka na pewno). Problem zaczal sie jakis miesiac temu - zauwazylem ze po przejechaniu 60-70km w trasie i wjechaniu do miasta zaczyna szarpac autem tzn walem bo czuje ruchy w kierunku jazdy a raczej w przeciwnym... Raz przejechalem rowniez zblizona ilosc km i po wjechaniu do miasta.. cos strzelilo w silniku i na gazie juz nie jechal.. dzwonilem do gazownika i poradzil mi nalozyc gumke.. rzeczywiscie guma na dolocie jest juz sparciala a poza tym byla zsunieta. Zaczal chodzic ale nadal szarpie i plywaja obroty od 400 do 1500, czasami nawet na benz.
Wymienione byly niedawno swiece, filtr gazu, olej. Przewody sa chyba stare - nie wiem bo auto kupilem kilka miesiecy temu. Zauwazylem poza tym ze jest jakies zwarcie na przewodach - ba nawet kable przy bezpieczniku sa troche przypalone. Kiedys nie moglem odpalic ale po wyjeciu bezp bylo ok. Duzo tego ale najwazniejszy problem to te szarpania, nie znam sie za bardzo na tym ale obawiam sie ze to moze spowodowac jakas powazniejsza awarie juz w samym silniku. HELP
  
 
Z twojego opisu wynika że przyczyn strzałów należy szukac w instalacji zapłonowej,przede wszystkim przewody wysokiego napięcia
Ponadto instalacji przydała by się wizyta u ,,gazownika"celem jej sprawdzenia pod kątem poprawności połączeń elektrycznych oraz regulacji.
  
 
dziekuje za podpowiedz rzeczywiscie to moga byc przewody wn bo tych nie wymienialem i nie wiem kiedy byly one wymieniane. u gazwonika jednka bylem, zapomnialem o tym napisac - polecil mi regeneracje czyli wymiane membran - koszt 200zl lub wymiane calego parownika. Facet mial jakis model elpigazu, powiedzial ze bedzie przy okazji mniejsze spalanie, tansze beda regenracje. Nie znam cen zestawow do regenracji ale parownik ktory mam nie jest juz pierwszej nowosci, inst byla zakladana 9.2002. W papierach mam opisy podzespolow:
reduktor BRC 9807
elektrozawor BRC
wielozawor BRC
obudowa wielozaworu STAKO
wlew gazu BRC
zbiornik STAKO 1621
Zastanawiam sie nad wymiana tego parownika ze wzgledu na spalanie, chcialbym zeby lykal co najwyzej 10-11 litrow na trasie a jest obecnie troche wiecej...

Prosze o porade czy wymiana ma sens i ew jakiej firmy porawnik polecacie (jaki model). Nie wiem czy moj obecny nie jest za duzy (moc). Silnik 85kW
Czy te reduktory elpigazu sa odpowiednie i gwarantuja w miare bezawaryjna i oszczedna prace bo raczej nie wierze w bezproblemowa, zwlaszcza przy takim przebiegu silnika, czy moze zakupic znowu BRC ten sam model lub jakis nowszy..
  
 
Manolito
Jeśli masz reduktor model BRC AT 90E to raczej zdecydowałbym sie na wymianę w nim kpl.naprawczego,jest to reduktor dobrze się sprawujący i nie stwarza problemów regulacyjnych.
Model reduktora możesz zczytać z jego korpusu.
Pozdrawiam
  
 
ok, jedno juz sie wyjasnilo - parownik zostaje. Tylko jesli chodzi o wymiane membran to w sumie dokladam stowe i mam caly parownik tyle ze bez kosztow robocizny. 2 stowki chce gaziarz za wymiane membran a na allegro cale modele takich parownikow chodza po niecale 3 stowki. Wiem jednak ze sam sprzet to jedno a zalozenie czy obsluga to drugie - nawet najlepszy zestaw mozna spieprzyc. Idac wiec za ta mysla pojade chyba tylko na wymiane membran. Mam nadzieje ze to rozwiaza moj problem " szarpie, obroty pływają, strzela, nierówna praca na gazie", oczywiscie jesli zajme sie rowniez przewodami wn. No wlasnie, jesli chodzi o te przewody (wiem ze moze wykrze sie tu przesadna niewiedza) to sa te od swiec oraz pozostale - czarne:| - wlasnie na nich jest jakies zwarcie. Czy je rowniez trzeba wymienic? Aha wyszukalem tez na forum informacji o brudach po spaniu gazu, mazut ktory osadza sie w parowniku - czy on rowniez przyczynia sie do nierownej pracy i szarpania?
Uff mam nadzieje ze nie wyczerpie niczyjej cierpliwosci swoimi zagwozdkami, ale w koncu po to jest te forum. Z gory dzieki za pomoc.
  
 
Reduktor daj zregenerować w warsztacie-będziesz miał gwarancję że zostanie to zrobione fachowo(przynajmniej tak zakładam).
Co do przewodów wysokiego napięcia to wymień cały komplet.
Jeśli rozchodzi się o oleiny pozostające w reduktorze w wyniku jego pracy to popros ,,gaziarza"żeby pokazał ci którą śrube masz odkręcać celem ich spuszczenia.
Oleiny spuszczać nalezy przynajmniej raz na 10 tys. km,wydłużasztym samym zywotność reduktora.
Jeśli w reduktorze tych olein zbierze się zbyt dużo to wpływaja ujemnie na pracę reduktora gdyz ograniczją ruch membrany 2-go stopnia równiez wpływjąc na szybsze zużycie membran(membrana się usztywnia)
  
 
ok regeneracja czyli wymiana membran, oczyszczenie z mazutu czy jest cos jeszcze co powinien wykonac gazownik w ramach tej uslugi? chcialbym wiedziec jak z nim rozmawiac..
Jesli chodzi o przewody rozumiem ze do wyminay powinny isc nie tylko przewody od swiec ale takze te pozsotale ktore klebami gniezdza sie w silniku..
Ostatnia moja watpliwosc zwiazana jest z samym reduktorem, chodzi mi po prostu o to czy model ten, a na pewno jest to at 90e jest odpowiedni jesli chodzi o dopasowanie jego mocy do mocy silnika. Czy warto w niego inwestowac. Bo jesli juz mam sytuacje w ktorej szukyje sie jakis wydatek moze wylozyc troche wiecej i kupic nowy reduktor nowszej konstrukcji, oczywiscie BRC.
Pytam poniewaz chcialbym w pszyszlosci zainwestowac w jakis komputer.. jaki ew bylby dobry?