Jak odczytywać przebieg ?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
licznik kilometrów składa się z pięciu cyfr, tzn., że po 99 999 km się zeruje??? Teraz mam 28 282 km, smochód jest z 96r, jak się upewnić, że mam przebieg 128, a nie 228 000???? Ja wiem, że to może jakięś banalne pytanie, ale nie znam się na tym, więc pytam
  
 
tak pytanie banalne nie da sie tego sprawdzic
  
 
tak myślałem, ale czy dobrze rozumuje z tym zerowaniem się licznika ??
  
 
tak on sie przekreca i nie zostaje po tym najmniejszy slad
  
 
Tak jest dobrze rozumujesz Mozesz domyslic sie przebiegu po zuzyciu wnętrza i moze kompresji silnika etc...
  
 
dobrze rozumujesz ale mozesz miec 328 000 lub 428 000 - widzialem auta juz z takim przebiegiem duzo młodsze

P.S. zycze ci zeby mial 28000
  
 
z tego jak wygląda i jak pracuje silnik wynika, że pewnie ma 128 000. Niech tak pozostanie, będę się lepiej czuł
Dzięki za odpowiedzi
  
 
hmmm ja mam 200 a znajomy 330 ...... i jego jest w lepszym stanie musze przyznac ..... .. za stanem tech tez czasami sie nie dojdzie
  
 
czasami jest jakaś kartka od wymiany rozrządu lub oleju - to wówczas może to w jakimś stopniu podpowiedzić - ale nic pewnego!
  
 
Np tylne szczeki przy 128 musza byc jeszcze oryginalne a przy 228 moga a nie musza,jest takich pare rzeczy eksploatacyjnych po ktorych mozna poznac.
  
 
Cytat:
2005-12-17 13:26:36, Seba pisze:
Np tylne szczeki przy 128 musza byc jeszcze oryginalne a przy 228 moga a nie musza,jest takich pare rzeczy eksploatacyjnych po ktorych mozna poznac.



no to mój ma 164
  
 
Cytat:
2005-12-17 13:26:36, Seba pisze:
Np tylne szczeki przy 128 musza byc jeszcze oryginalne a przy 228 moga a nie musza,jest takich pare rzeczy eksploatacyjnych po ktorych mozna poznac.




w zyciu... wszystko zalezy od stylu jazdy..

jak ktos lubi wchodzic w zakret na recznym to pewnie po 100kkm wymieni szczeki... o ile nie szybciej...
  
 
Ciężka sprawa, np u mnie przy kupnie było 16 tys. i nikt nie odpowie czy to 116 czy 416 - żeby było ciekawiej kiera i lewarek od biegów wyżilzgane na maksa, pedały średnio, a welur na siedzeniach prawie nówka - chociaż nie był jeżdżony w pokrowcu, bo Niemcy raczej tak nie robią, a poza tym jest dziura po fajce.

Może ktoś ma jeszcze jakieś dobre "czujki" przebiegu?
  
 
no ja niestety nie silnik byl po remoncie i pali teraz w zime lepiej jak benz tagrze po tym nie pozna blachy hmm moze znajde gdzies kawalek calej ale ogolnie to go zrzera rowno wewnatrz zeby nie to ze byl zaniedbany to brak sladow duzej eksploatacji
  
 
Znalazłem sposób na oznaczenie przebiegu silnika 16 EFI i nawet się sprawdził. Szukając wałka rozrządu zauważyłem że krzywki ścierają się dokładnie 0.8 mm na każde 100kkm. Pomiar jest prosty. Wystarczy wyjąć dowolną szklankę i suwmiarką zmierzyć skok krzywki obracając powoli wałem silnika. Oczywiście trzeba wiedzieć jaki skok ma nowy wałek. To jedyna na razie część zużywająca się podobnie we wszystkich escortach.