Pytabie o instalacje gazowa:) pomozcie :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie drodzy koledzy mam pytank a mianowicie ma escorta na gaz i kurde jak jest zimny silnik ton nie moze chodzic na wolnych obrotach bo gasnie a gdy przelacze na paliwo to wssytko okey co musze zrobic czy udac sie do secjalisty zeby wyregulowal gaz a i jeszcze jedno czy filtr w inst. gazowej ma na to wplywa bo mam 2 lata gaz i go nei zmienialem
  
 
no przeciez gaz trzeba ogrzac a jak ma to robic zimny silnik
  
 
no dobra ale przedtem bylo dobrze odrazu ladnie palil na gazie
  
 
kiedy przedtem?
  
 
Cytat:
kurde jak jest zimny silnik ton nie moze chodzic na wolnych obrotach bo gasnie



tez z tym mialem problem i dlugo walczylem a pomogla dopiero regeneracja parownika (koszt 150-180zl) i teraz jest ok, odpalam na benzynie i odrazu przelaczam na gaz i chodzi bez problemu, a co do filterka gazu to wymieniam co 5000km bo to groszowe sprawy a jakos naszego gazu pozostawia wiele do zyczenia
  
 
Pewnie jest tak jak mowi kolega Pawlik.
A i jak będziesz miał mało płynu to też będzie lipa. Wystarczy że będzie mały brak (lepiej trzymac poziom przy gornej granicy) i plyn moze nie dochodzic do parownika przez co bedzie zamarzal.
  
 
Cytat:
2005-12-18 16:45:51, kainek pisze:
kiedy przedtem?



Jak to kiedy jak nie piz...... (było zimno)
  
 
Zaba jak masz nierozgrzany silnik i przełączysz na gaz to on sie leje na tłok a nie wtryskuje musisz rozgrzać silnik, jak piszesz na początku było dobrze bo instalacja była nowa, ja zawsze przejadę ze 4 km na benzynie i dopiero na gazik, weżmy np: instalacja sekwencyjna tam jak go niezagrzejsz do 70 C to bedziesz jechał cały czas na benzynie więc jaki ztego wniosek?
  
 
Dokladnie tak jak napisal kolega Artkowski.Jak za wczas przelaczysz na lpg to zywotnosc motorka niestety spada, A i parowniczka tym bardziej( bo podczas rozprezania gazu nastepuje gwaltowne ochlodzenie).Dlatego wlasnie podlaczone do niego sa przewody plyny chlodniczego.
  
 
potwierdzam, mailem to samo w kilku innych autach na gaz. Jak jest nowa instalacja to wszystko bedzie o.k. ale na "eksploatowanej" przez jakis czas juz moga byc problemy. odapalaj na benzynce i dopiero po jakims czasie przezucaj na gaz inaczej dopijesz sobie parownik a dokladnie membrany w nim i bedzie to kosztowalo od 150 do 300 zl nawet!!! u mnie jest ustawione tak ze dopiero jak silnik(plyn chlodniczy) osiagnie temp. 10 stopni to przezuca na gaz
  
 
potwierdzam mialem nowa ins bylo ok po 50 tys km jak po odpaleniu przelacze to chce gasnac ..... trzeba zagzacesaia ... a nie katowac wszystko ..... ja jade ok 2km i przelaczam ......

i tak jak napisalm artkowski seacik mej mamy na sekwencyjnym wtrysku do 70*C na paliwku ......
  
 
Odnośnie instalacji gazowej podstawową zasadą jest przełączanie na gaz gdy silnik sie nieco rozgrzeje, szczególnie zimą. Najlepiej jest przełączyć gdy wskazówka temperatury ruszy z miejsca.
  
 
Cytat:
2005-12-18 18:13:31, Artkowski pisze:
weżmy np: instalacja sekwencyjna tam jak go niezagrzejsz do 70 C to bedziesz jechał cały czas na benzynie więc jaki ztego wniosek?



No tu już Kolega nieco przesadził . Gdybym tak miał, to bym nigdy w zimie do pracy nie zdąrzył na gazie dojechać. Na samym paliwie bym latał .

U mnie gaz się załącza przy temeperaturze silnika ok 25*.