Szalejący wskaźnik temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam !!!!!

Jakies tydzien temu wracałem sobie od dziewczyny do domu po przejechaniu 10km zobaczyłem ze wskazówka temp. wchodzi na czerwone a ze było juz to przy domu jakos sie dokulałem zmieniłem sobie spowrotem na atrape letnią (taka jak w coswortach) bo wczecniej miałem taką jednolita co przysłania całość. niestety to nie pomogło teraz po przejechaniu jakies 8 km juz mam prawie max ale najciekawsze jest to ze ze wcale nie wieje az takim ciepłum powietrzem przeciez przy takiej temp to powinno wiać gorącem. Jakieś sugestie propozycje chętnie wysłucham acha jecze jedno w sob miałem trasę 30 km i taka maxymalna temp utrzymywała sie przez cały czas. Płuyn w zbiorniczku MAX i olej też.
  
 
Czujnik temp. albo przetarty kabelek idący od czujnika gdzieś zwiera się z masą
  
 
panowie znowu dzisiaj odpaliłem maszyne stała tak sobie bidula 5 dni niewazne przejde do sprawy po przejechaniu 8km mam max na silniku ale wętylator cie nie włancza z nagdzewnicy zaden upał zwykłem ciepłe powietrze staje pod domem podnosze maske a silnik ciepły normalnie dotykam rękami przeciez jak by miał max czyli około 100 stopni to bym go nie dottknoł. A tu spokojnie moge dotykac. gdzie szukac takiego czujnika temp w RS-ie i moze kturys z panów w razie czego ma na sprzedanie.
  
 
Sprawdź najpierw kabelki czy się nie przetarły. Czujnik jest wkręcony w głowicę prawdopodobnie z przodu gdzieś nad kolektorem wydechowym, ale 100% powie ktoś kto ma RSa
  
 
prosze o pomoc ludzi posiadajacych rs-y i nie tylko bo troche strach jeździć tak
  
 
Wg mnie:
1 Jak zdejmiesz kabel z czujnika, to wskaźnik powinien spaść na min,
2 Jak zewrzesz kabel do masy (jak są dwa to ze sobą) to powinien wskaźnik pokazać max.
jeśli 1 i 2=nie, to masz zrypany wskaźnik lub kable od czujnika do wskaźnika, jeśli tak to czujnik zrypany.
  
 
panowie byłem dopiero w sklepie z czesciami facet zadał mi podstawowe pytanie czy chłodnica gorąca?? wyszliśmy dotykamy rękami a ona zimna ten wąż gruby u dołu co idzie od pompy zimny a ten u góry ciepły. Wiec facet mi powiedział ze to termostat nie otwiera jak chłodnica zimna i ze autko pracuje na małym obiegu. zamówiłem termostat co wy na to???
  
 
Na to wygląda, że faktycznie termostat. Rzadko się to zdarza, bo przeważnie się nie domykają i silnik się przechłądza, ale zdarza się i tak jak u ciebie.

Zmień termostat i po sprawie.

P.S. polecam oryginalny - dłużej posłuży
  
 
panowie a jakwskazówka po 10 km wchodzi dopiero na N
  
 
Wskazówka może się mylić...
A tak serio-sprawdź, jak napisałem poniżej, a wykluczysz awarię innych elementów. U mnie np po 5minutach jest w połowie, po 10 za czerwonym polem.
  
 
dzięki mleko ze pomagasz bo tylu mamy szpeców na forum ale nikt sie nie wypowie pewnie sie wstydzą. Co do termastatu to zamówiłem hmmm firma cos na V....... jesli chodzi o orginał matorcrafta to tylko w serwisie ale jakos mi do niech nie spieszno takie kołki tam pracują ze o matko łaske robi jeden z drugim ze cos ci powie.aaaaaaaa a jakoą wiedzę posiadają hehhehe chyba ja mam większą.
  
 
w poniedz podłączany był do kompa i pokazał że ma 101 st !!!!

co w nim siedzi ???
  
 
ma przejechane 75 tys, 1999 r. 1.6 - czy możliwe że już padł termostat ????
  
 
jest tam kto - zaraz ide do chaty !
  
 
Ja już nie wiem komu odpowiadam, ale termostat lubi się zawiesić. Taki termostat kwalifikuje się do wyminy, bo nie wiadomo, kiedy znowu się zawiesi.
Nie ma reguły ile wytrzymuja termostaty - może walnąc i po przejechaniu 50km po założeniu. Teoretycznie nic tam się nie zużywa, nie ma żadnych strasznie mechanicznych rzeczy poza sprężyną.
Kwestia termostatów oryginalnych i nieoryginalnych (kto robi termostaty dla Motocrafta??): to są zamienniki, które zazwyczaj pasują do kilku modeli aut i często ich charakterystyka jest nieco zmieniona tak, żeby łapała się na kilka modeli.
Jeżeli uważasz, że auto Ci się niedogrzewa albo robisz krótkie trasy, zawsze możesz kupić termostat na rynek skandynawski - ma wyższe temp. otwarcia.