Problem z przepływką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co prawda nie escort a mondeo - ale fojd to fojd

otóż mondeo 2,0 '97
problem w tym że ma dość mocnago muła
jeździ tak jak 1,6 z włączoną klimą i 5 osobami na pokładzie a nie jak auto które ma 136KM

dodam że silnik pracuje równo, nie szrpie i nie prycha
przewody, świece i f.pow nowy
wrażenie mam takie jakby za wolno się wkręcał na obroty

dzisiaj odłączyłem przepływomierz i okazało się że z odłaczoną przepływką chodzi tak samo /nie przerywa i nie szrpie, dynamika ta sama/
czy tak powinno być

może ewentualnie jakieś sugestie?

aha, jutro będzie wyciągany katalizator i sprawdzony czy nie zapchany
  
 
ty sie lepiej przyznaj co to za auto jest
  
 
oj przyznaj, przyznaj
nie chwaliłem się bo by mnie wyklnęli że kupiłem mondeo
hehe, ale honor uratowany bo esina moja na pokładzie została w rodzince

ale wy ty lepiej pomóżcie w temacie....
  
 
ja ci mowie - dziadek wolno jezdzil i auto zamulil
przegonisz go nad wode i bedzie ok
  
 
Cytat:
2005-07-29 21:04:05, slawas1 pisze:
oj przyznaj, przyznaj nie chwaliłem się bo by mnie wyklnęli że kupiłem mondeo hehe, ale honor uratowany bo esina moja na pokładzie została w rodzince ale wy ty lepiej pomóżcie w temacie....



znaszy sie RSa sprzedales
  
 
no co ty

chce niebieskiego sprzedac

slawas - tak swoja droga to moze ja bym wzial dla ojca tego twojego niebieskiego tylko musze poczekac az z cena zjedziesz
  
 
Cytat:
2005-07-29 19:33:28, slawas1 pisze:
co prawda nie escort a mondeo - ale fojd to fojd otóż mondeo 2,0 '97 problem w tym że ma dość mocnago muła jeździ tak jak 1,6 z włączoną klimą i 5 osobami na pokładzie a nie jak auto które ma 136KM dodam że silnik pracuje równo, nie szrpie i nie prycha przewody, świece i f.pow nowy wrażenie mam takie jakby za wolno się wkręcał na obroty dzisiaj odłączyłem przepływomierz i okazało się że z odłaczoną przepływką chodzi tak samo /nie przerywa i nie szrpie, dynamika ta sama/ czy tak powinno być może ewentualnie jakieś sugestie? aha, jutro będzie wyciągany katalizator i sprawdzony czy nie zapchany



Więc słuchaj...albo masz brudny przepływomierz albo coś z zaworem EGR.Sam zawór się nie domyka albo też szwankuje jego sterowanie.Najczęściej to uszkodzony przetwornik różnicy ciśnień.Za młody rocznik aby dało sie go przetestować kodami błyskowymi.Jeśli chcesz się przekonac co jest grane to zdejmij wężyk nasadzony na sam zawór EGR (metalowe szpejo z tyłu za cewką przy samym silniku) i zaślep go (przewód oczywiście) .Jeżeli objaw zniknie to jesteś w domu.Jeżeli nie to pozostaje Ci sprawdzić czy zawór nie pozostał przypadkiem w pozycji niedomkniętej.
Jak chcesz jakieś bliższe wskazówki to służę uprzejmie.Temat przerabiany i rozgryziony u mnie z pełnym sukcesem.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-07-29 21:39:24 ]
  
 
Cytat:
2005-07-29 21:38:21, Henryk pisze:
Więc słuchaj...albo masz brudny przepływomierz albo coś z zaworem EGR.Sam zawór się nie domyka albo też szwankuje jego sterowanie.Najczęściej to uszkodzony przetwornik różnicy ciśnień.Za młody rocznik aby dało sie go przetestować kodami błyskowymi.Jeśli chcesz się przekonac co jest grane to zdejmij wężyk nasadzony na sam zawór EGR (metalowe szpejo z tyłu za cewką przy samym silniku) i zaślep go (przewód oczywiście) .Jeżeli objaw zniknie to jesteś w domu.Jeżeli nie to pozostaje Ci sprawdzić czy zawór nie pozostał przypadkiem w pozycji niedomkniętej. Jak chcesz jakieś bliższe wskazówki to służę uprzejmie.Temat przerabiany i rozgryziony u mnie z pełnym sukcesem. [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-07-29 21:39:24 ]



As usual...
  
 
więc tak, przepływomierz zdejmowałem i jest czysty

zaraz popatrze co z tym egr-em
  
 
Sławku, to że drucik grzejny w przepływce jest cały, nie świadczy jeszcze o jej sprawności. Kiedyś w Scorpio sie tak naciąłem...

A może tak na początek zresetować kompa? Wiem, wiem to PCM już, ale może rzeczywiście zamulony jest i trzeba go "odetkać"
  
 
przepływkę w poniedziłek będę mial na podmiankę, więc będzie wiadomo czy on jest ok

ale wracając do tego nieszczęesnego egr, odpiąłem wtyczkę od tego zaworu /chyba to zawór?/ który steruje egrem i wydaje mi się że jest lepiej

niemniej w poniedzialek prawdopodobnie zaślepię calkiem egr i zobaczymy

a jeszcze takie pytanie, bo mam takie wrażenie że przy jednostajnej jeździe tak około 3-4 tys odczuwalne jest bardzo delikatne szarpanie - to chyba jednak będzie wina egru??

aha,co do resetu kompa to odłączałem aku, ale cholera zapomnialem o adaptacji
  
 
Poczytaj sobie tutaj....http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

Wprawdzie to nie mondeo ale zasada działania EGRu w każdym aucie jest podobna.
  
 
thx...
  
 
no i się wyjaśniło

po oślepieniu egr-u mondzi przypomniał sobie że pod maską ma 2,0 i śmiga znowu aż miło

jeszcze raz dzięki
  
 
a ja mam problem z muleniem się Essinki przy dodawaniu gazu...
(kable WN wymienione i nic)

czy może to byc EGR ?

gdzie (jeśli w ogóle) jest on 1.3 Endura-EFI ?

pozdrawiam
/Gregorio
  
 
Cytat:
2005-08-02 09:32:46, slawas1 pisze:
no i się wyjaśniło po oślepieniu egr-u mondzi przypomniał sobie że pod maską ma 2,0 i śmiga znowu aż miło jeszcze raz dzięki



You're welcome
  
 
podobnie mam w essim - czy to moze byc wlasnnie przyczyną??