Różnica między PB95 PB98

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wam chodzą silniczki R6 na benzynce. Czy duża jest różnica w osiągach i spalaniu może lepiej się opłaca lać PB 98 trochę droższa ale może mniej pali? Co wy na to??
  
 
Cytat:
2005-12-22 11:00:34, irgod pisze:
Jak wam chodzą silniczki R6 na benzynce. Czy duża jest różnica w osiągach i spalaniu może lepiej się opłaca lać PB 98 trochę droższa ale może mniej pali? Co wy na to??



Kiedyś podjechałem na stację i różnica w cenach pb98 i pb95 była 10gr więc zalełem pb98. Nigdy więcej. Było to zimą. Przehechałem 20km i musiałem szukać sklepu z denaturatem.
Wniosek: ponieważ pb98 jest rzadziej tankowana jest w niej więcej wody.

pozdr
Mariusz
e34 520 24v
  
 
może była jakaś dziadowska stacja?
  
 
ja nie widze roznicy a kilka razy mialem zalane 98. a tak poza tym to byl juz temat o porownaniu 95 i 98 !!!! przeszukaj forum to znajdziesz opinie uzytkownikow.
  
 
Cytat:
2005-12-22 11:07:33, irgod pisze:
może była jakaś dziadowska stacja?



Tak, Stadtoil.


pozdr
Mariusz
e34 520
  
 
z tego co czytałem to rzeczywiście nie opłaca się przepłacać za PB98.
Pozdrawiam i Wesołych!!!
  
 
Przede wszytskim musisz mieć odpowiednio ustawiony komputer pod paliwo o odpowiedniej liczbie oktanów. Jeśli komp. jest nastawiony na 95 to nawet jak mu zalejesz 105 oktanowe paliwo Castrola to bez odpowiednich nastawień komputera ta większa energia nie zostanie wykorzystana. Miałem kiedyś forda RS 2000 i tam był taki specjalny przekaźnik do zmiany nastawienia z 95 na 98 i 105 oktanów. A poza tym takie paliwo (9 jest dedkowane do samochód w powyżej 200KM, a w szególnośći turbo benzyn powyżej 180KM, w silnikach o mniejszej mocy nie odczujesz żadnej różnicy, będą to tylko wyrzucone pieniądze.
  
 
Tak pośrednio wiąże się to z mocą silnika.
A dokładnie ze stopniem spręzania i kątem zapłonu im bardziej sprężona mieszanka jest zapalana ty więcej oktanów potrzeba.
Jak silnik jest na 95 to wystarczy 95 a to co powyżej nic nie daje.

Ale wiadomo naprawdę ile oktan ma paliwo na stacji?
Jak jest kiepskie paliwo to kupując 98 jest wieksza szansa , że ma wymagane 95.
Jak na stacji jest dobre paliwko 95 to szkoda przepłacać bo dodatkowe trzy oktany nic nie dają.

A przełącznik liczby oktanów to widziałem juz w starawych Oplach Astrach, czy Kalibrach.
  
 
po motorze wiem że jest duża róznica między 95a 98 - reakcja przy nagłych odkręcaniach manetki jest widoczna- bywają róznice niestety w naszych paliwach- 98 na syfiastej stacji bywa gorsze niż 95 na shellu... mam z netu listę kontroli na stacjach w kraju z 2004- lista stacji "żeniących" paliwo jest niezła- w mazowieckim gł takie oddalone od tras-ze znanych wystepowały na tej liście takie jak petrochemia, dużo prywatnych a nawet ze 3 statoile były...
  
 
Hmm... A co myślicie o Verwie od Orlenu? Słyszałem, że podobno dolewają tam jakiegoś spirytusu, czy czegoś. Opłaca się tankować, czy może to taki "pic na wode"??
  
 
przesadzacie ja tam niewiedze nawet różnicy między 92 ale to moje zdanie każdy jeżdzi na tym na czym chce
  
 
też tak sądze własnie o tym pisze że w aucie nie widzę zadnych róznic no jedynie jak jest zupa a nie paliwo i też że nie mam formuły1 niestety
  
 
Na swoje pytanie nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Ile będzie osób tyle różnych odpowiedzi. Musiał byś testy na hamowni zrobić.
Na subiektywnych ocenach nie można polegać bo są i tacy co jak samochód w automyjni Shella umyją to mocy nabiera.
  
 
Cytat:
Przede wszytskim musisz mieć odpowiednio ustawiony komputer pod paliwo o odpowiedniej liczbie oktanów. Jeśli komp. jest



Do tego służy czujnik spalania stukowego. W samochodzie bez tego czujnika wlanie pb98 niczego nie zmieniam chyba, że ma się taki właśnie przełączniczek.

pozdr
Mariusz
e34 520
  
 
Komputery pewnie są na liczbę oktanów 95, dlatego lejąc na stacji Pb98 zapewniamy im tą wartość
  
 
Cytat:
2005-12-23 07:26:23, Milas pisze:
Na subiektywnych ocenach nie można polegać bo są i tacy co jak samochód w automyjni Shella umyją to mocy nabiera.

DOKŁADNIE
  
 
Myjnia nie zwiększa mocy.
Tylko zapinki na masce mają wpływ na moc !


pozdr
Mariusz
e34520
  
 
No taaaak ! Zapinki są najważniejsze!!!
  
 
zapomnieliście chłopaki tez o srebrnej sportowej antence...
  
 
polecam Fifth Gear'a sprzed 3 albo 4 tygodni.. robia test paliw: 98 ze stacji z supermarketu, 98 Ultimate z BP i V-power Racing z Shella..

w samochodach typu Opel Astra nie daje to absolutnie nic. Dopiero przy silnikach z wieksza moca -> np Subaru Impreza WRX roznica juz sie pojawia. Badania sa oczywiscie na hamowni.

Pozdrawiam