Jak sprawdzić przepływomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów.
Pytanko jak w temacie.Wiem ze najlepiej by było przełożyć z drugiego i w ten sposób sprawdzić.Ale czy za pomocą miernika cyfrowego moge to zrobić,mierząc opory albo coś w tym rodzaju?Pewnie tak.Ale jak to zrobić,jakie mająbyć odczyty aby upewnić sie czy rzeczywiśćie przepływomierz jest uszkodzony.Silnik M10, E30 1.8i
Jeżeli ktoś wie jak to zrobić proszę o rade.Z góry dzięki.
  
 
Check (L-Jetronic systems)
1 Remove the duct from the intake end of the
airflow meter. Carefully open and close the
sensor flap (see illustration), and check for
binding. The flap can bend during a backfire,
and cause incorrect resistance readings. The
flap will bind and stick in a partially-open
position, causing the engine to run rich, and
stall when it returns to idle.
2 Disconnect the electrical connector from
the airflow meter.
3 Using an ohmmeter, check the resistance
between terminals 7 and 8 (see illustration).
The resistance should increase steadily
(without any “flat spots” as the sensor flap is
slowly moved from the fully-closed position to
the fully-open position.
4 Also, check the intake air temperature
sensor (inside the airflow meter). Using an
ohmmeter, probe terminals 8 and 9 (see
illustration 16.3) and check for the proper
resistance. The resistance should be 2200 to
2700 ohms at 20º C.
5 If the resistance readings are correct, check
the wiring harness (see Chapter 12). Plug in
the connector to the airflow meter. Ensure
that the ignition is switched off. Disconnect
the electrical connector from the ECU (located
under the right-hand side of the facia) and
probe terminals 7 and 8 (see illustration) with
an ohmmeter. Carefully move the door of the
airflow meter, and observe the change in
resistance as it moves from closed to fully-open.
The test results should be the same as
paragraph 3. If there are any differences in the
test results, there may be a shorted-out or
broken wire in the harness.

Skopiowane z Haynes_Bmw_3___5_Series_Service_And_Repair_Manual

Niestety po angielsku i nie mogłem skopiować obrazków ale numery teminali (pinów) są na gniździe przy przepływomierzu.

Sprawdzałem wg tego moją przepływke
Jeśli wartości rezystancji są zbliżone do tych w opisie to jest ok.
  
 
Skorzystałem z programu tłumaczącego i nic z tego nie rozumiem.
Do dupy ten program.Czy jest mi ktoś w stanie szybko i sprawnie powiedzieć jak to zrobić bo z angielskiego nie jestem najlepszy .Z góry dzieki
  
 
Napisze to po polsku w bardzo skrutowej wersji.
1. Odłączyć kabel
2. Zdjąć przepływke
3. Podlączyć omomierz między końcówki 7 i 8. Przy zamkniętej klapie w przepływce powinno wskazać jakąś rezystancje. Następnie ręką delikatnie i powoli otwierać klape. Rezystancja powinna się zmieniać
4. Sprawdzanie czujnika temp. powietrza (tego w przepływomierzu). Podłączyć omomierz między koncówki 8 i 9. Rezystancja powinna wynosić 2200 do 2700 ohm przy temp. powietrza 20 st. C. jeśli wyjdzie troche więcej lub mniej to też dobrze bo mamy teraz troche niższe temp.
Nie wiem tylko jaką chartakterystyke ma ten czujnk i czy ze wzrostem temp rezystancja rośnie czy maleje.

Może też nie być połączenia między przepływką, a kompem. sprawdza się to tak że mierzy się rezystancje przepływki tyle tylko że na wtyczce od kompa. Nie wiem niestety między którymi pinami. Ale jak tylko to sprawdze to dam ci znać

Pozdrawiam