| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-12-10 17:11:14 Check (L-Jetronic systems)
1 Remove the duct from the intake end of the airflow meter. Carefully open and close the sensor flap (see illustration), and check for binding. The flap can bend during a backfire, and cause incorrect resistance readings. The flap will bind and stick in a partially-open position, causing the engine to run rich, and stall when it returns to idle. 2 Disconnect the electrical connector from the airflow meter. 3 Using an ohmmeter, check the resistance between terminals 7 and 8 (see illustration). The resistance should increase steadily (without any “flat spots” as the sensor flap is
slowly moved from the fully-closed position to the fully-open position. 4 Also, check the intake air temperature sensor (inside the airflow meter). Using an ohmmeter, probe terminals 8 and 9 (see illustration 16.3) and check for the proper resistance. The resistance should be 2200 to 2700 ohms at 20º C. 5 If the resistance readings are correct, check the wiring harness (see Chapter 12). Plug in the connector to the airflow meter. Ensure that the ignition is switched off. Disconnect the electrical connector from the ECU (located under the right-hand side of the facia) and probe terminals 7 and 8 (see illustration) with an ohmmeter. Carefully move the door of the airflow meter, and observe the change in resistance as it moves from closed to fully-open. The test results should be the same as paragraph 3. If there are any differences in the test results, there may be a shorted-out or broken wire in the harness. Skopiowane z Haynes_Bmw_3___5_Series_Service_And_Repair_Manual Niestety po angielsku i nie mogłem skopiować obrazków ale numery teminali (pinów) są na gniździe przy przepływomierzu. Sprawdzałem wg tego moją przepływke Jeśli wartości rezystancji są zbliżone do tych w opisie to jest ok. |
Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-12-20 20:14:04 Napisze to po polsku w bardzo skrutowej wersji.
1. Odłączyć kabel 2. Zdjąć przepływke 3. Podlączyć omomierz między końcówki 7 i 8. Przy zamkniętej klapie w przepływce powinno wskazać jakąś rezystancje. Następnie ręką delikatnie i powoli otwierać klape. Rezystancja powinna się zmieniać 4. Sprawdzanie czujnika temp. powietrza (tego w przepływomierzu). Podłączyć omomierz między koncówki 8 i 9. Rezystancja powinna wynosić 2200 do 2700 ohm przy temp. powietrza 20 st. C. jeśli wyjdzie troche więcej lub mniej to też dobrze bo mamy teraz troche niższe temp. Nie wiem tylko jaką chartakterystyke ma ten czujnk i czy ze wzrostem temp rezystancja rośnie czy maleje. Może też nie być połączenia między przepływką, a kompem. sprawdza się to tak że mierzy się rezystancje przepływki tyle tylko że na wtyczce od kompa. Nie wiem niestety między którymi pinami. Ale jak tylko to sprawdze to dam ci znać Pozdrawiam |