Wymiana silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Po długim okresie czasu, wczoraj nareszcie odebrałem moje autko z warsztatu po wymianie silnika (1.8D).
Jaki był dla mnie szok jak przedstawiono mi rachunek ....
Rachunek nie był za silnik tylko za części i robociznę.
I w związku z tym mam pytanie:
- ile może kosztować wymiana silnika, wyciągnięcie starego i włożenie nowego. Popodłaczanie wszystkiego tak aby chodziło i mogło jeździć autko. Mój stary silnik był z 92 roku a ten nowy jest coś podobno 96 lub 97 rok (jak to sprawdzić z którego roku pochodzi silnik?) troszkę się różnią od siebie.
- czy jest przy tym konieczność wymiany całego rozrządu tz. rolki, napinacze itp. czy wystarczy wymienić same paski?
- ile czasu może zajmować ta cała operacja?

Normalnie jestem w szoku jak patrzę na rachunek (
  
 
lepiej powiedz ile jest na rachunku
a co do rozrzadu to lepiej wymienic calosc a nie pojezdzisz pare miesiecy/tygodni, strzeli i wtedy to na zawal padniesz jak rachunek przedstawia
  
 
Nie wiem jak wyglądaja ceny i jak powinien kształtowac się czas operacji bo to zależy od zakładu który sie tym zajmuje.

Natomiast jeżeli wymieniali Ci silnik, to bardzo zalecaną profilaktyką jest wymiana całosci rozrządu nie ograniczjąc sie do samych pasków
  
 
Ponieważ zmieniałeś silnika na nowszy być może były konieczne jakieś przeróbki elektryki, to też kosztuje troszkę.

Natomiast robocizna za przełożenie silnika to myślę ok 500pln może więcej + wizyta u elektryka z przeróbką instalacje ze 100-200pln

Robocizna za wymianę rozrządu to ok 100pln
Także jeśli zapłaciłeś koło kafla wcale się nie zdziwię

Strzelam ale myślę że coś koło tego





[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-12-21 14:22:51 ]
  
 
No dobra, ale czekam na dalsze sugestie:
- pasek rozrządu
- pasek pompy wtryskowej
- napinacz
- rolki 2 szt.
- olej
- filtr powietrza (nie wiem po co)
- filtr oleju (nie wiem po co)
- uszczelniacz kolek. ssącego
- olej wspomagania (nie wiem po co)
- uszczelniacz rury
- przełożenie silnika
- wymiana rozrządu
- robocizna
-----------------------------------------
1300 zł.
  
 
to chyba nie duzo moim zdaniem
masz tam ceny poszczegolnych czesci?
  
 
Z tego co napisałeś to warsztat podszedł konkretnie do sprawy wymieniając filtry oleje paski uszczelki według mnie tak powinno być policz sobie ile wszystko kosztuje i rachunek powinien ci wyjść podobny a co mieli ci oddac auto bez oleju bez filtra itp?? teraz przynajmnie spokojnie pojeździsz przeciez jak oni by ci ego nie zrobili to sam byś musiał sie tym zajac olejami ,filtrami ,paskami według mnie cena normalna
  
 
Większość częsci jakie wymieniłeś musowo sie zmienia np rozrząd , filtry oleju , powietrza ,olej ,uszczelki ssącego też uważam że zakład podeszedł do sprawy solidnie , sprawdz ceny częsci w sklepie i odejmnij od wymienionej kwoty wyjdzie ci sama robocizna
  
 
Cytat:
2005-12-21 14:48:46, mackos pisze:
No dobra, ale czekam na dalsze sugestie: - pasek rozrządu - pasek pompy wtryskowej - napinacz - rolki 2 szt. - olej - filtr powietrza (nie wiem po co) - filtr oleju (nie wiem po co) - uszczelniacz kolek. ssącego - olej wspomagania (nie wiem po co) - uszczelniacz rury - przełożenie silnika - wymiana rozrządu - robocizna ----------------------------------------- 1300 zł.




wg mnie tanio

  
 
to jeszcze ja.................za wymiane reparaturek tylnich błotników za pomalowanie ich i za konserwacje podwozia zpłaciłem około 800 zł i co ty na to????


reparaturki 2x51zł=102zł
reparaturka wlewu paliwa 27zł
farba 120zł
szpachel 50zł
baranek 5x15=75zł
robocizana 400zł

Suma=774 zł

[ wiadomość edytowana przez: rikens82 dnia 2005-12-21 15:08:23 ]
  
 
Ja za remont silnika i robocizne głowicy ( częsci nowe i robocizna ) zapłaciłem 3000zł w tym sama robocizna ok. 700zł to myślę , że wcale aż tak dużo nie zapłaciłeś A jeśli chodzi o wymianę rozrządu to dobrze , że ci wymienili bo niewiadomo w jakim stanie był , a w momencie jakby ci się rozwalił to by narobił bardzo dużego bałaganu w silniku, a filtr oleju zawsze się wymienia przy wymianie oleju , a i uszczelki tez ważna sprawa
  
 
rikens - to są normalne ceny
u mnie dobry blacharz /nie pseudo-blacharz/ bieże 300zł za element
  
 
Niby wszystko ładnie i pięknie, całość mnie wyniosła 2.500zł
Dziś sobie troszkę pojeździłem mo i moje wrażenia:
- rano po nocy problem z odpaleniem
- coś nie tak z rozrusznikiem, jak długo kręce to coś skrobocze, tak jakby ocierał metal o metal, wcześniej tego nie było
- silnik jakoś dziwnie chodzi, nie wiem, tak jakby nie wyrególowany, jakby się dławił w pewnym momencie, trudno to określić
- podczas jazdy coś stuka, teraz nie wiem gdzie, wydaje mi się tak jakby w prawym przednim kole, wczesniej tego też nie było
- w środku tak jakby świerszcz siedział, szału można dostać
Ogólnie jestem niezadowolony, praca trwała ponad tydzień a auto do reklamacji
  
 
Jeśli chodzi o problem z odpalaniem mam to samo po remoncie silnika.Pewnie trzeba wszystko lepiej wyregulować , bo ja pojechałem i mechanik wyregulował mi kąt wtrysku paliwa i już lepiej pali , chociaż w czasie tych mrozów to nie zawsze , ale to pewnie wina akumulatora
  
 
Ja za kapitalny remont blacharki dalem 1000zl i w tym tak tylnie podluznice, reperaturki tylnich nadkoli (59zl za sztuke = 11, wyspawanie podłogi, progów, podłogi bagażnika, wyklepanie maski (kiedys spadla mi na nia galez i byla troszke trzasnieta z przodu), wszystko ladnie i fachowo pomalowane, wymiane przegubu ( na uzywany ale wliczony w cene) oraz wymiane chlodnicy ( chlodnice dalem sam) i co uwazacie ze to dużo czy malo ?? powiem tylko tyle, że codziennie śledziłem jak koles to wszystko robi i nie zazdroszcze mu tej roboty. Ps fotki z naprawy w profilu a po naprawie na KLIK
  
 
Cytat:
2005-12-21 19:58:59, mackos pisze:
- rano po nocy problem z odpaleniem - coś nie tak z rozrusznikiem, jak długo kręce to coś skrobocze, tak jakby ocierał metal o metal, wcześniej tego nie było - silnik jakoś dziwnie chodzi, nie wiem, tak jakby nie wyrególowany, jakby się dławił w pewnym momencie, trudno to określić



Nowy silnik - lepsze sprzężanie. Stary rozrusznik nie daje rady. Znam to.

Regulacja obrotów lub regulacja pompy po całości lub regulacja kąta wtrysku.

Przedłem przez to. Jak wytrzymasz najbliższy miesiąc to będziesz najsczęśliwszym człowiekiem na ziemi!
  
 
masz silnik endura-de wsadzony na miejsce 1.8D ?
bo kompletna wymiana całego rozżadu + płyni + filtry dla endury to koszt od 500 do 600 pln cene robi równiez olej
wymiana silnika w całości nie powinna kosztowac wiecej jak 500 pln
do tego dochodzi ci elektryka jak to była endura
podejzewam ze mozna kupic silnik w dobrym stanie tylko do przekładki za 1500pln dochodzi ci 500pln za rozzad i wychodzi kolo 2500 pln