Czy to łozysko w alternatorze? - Accent

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Hyundai Accent 98 60tys. 1.3
Zaczeło się niedawno bo jakieś 2 tygodnie temu po przyjciu temperatur w okolicach 0.
Jak rano odpalam (lub po ok 8 godzinnym postoju) to nieraz słyszę dzwiek drapiąco - hroboczący. Wydaje mi się ze dochodzi z okolic alternatora. Po ok 1-5 minut dzwiek ustaje. Dodawanie , ujmowanie gazu, naciskanie pedałów nie ma wpływu na intensywność dzwieku.
Czy to moze być jakies łożysko w alternatorze?
Czy temperatura ma tutaj jakies znaczenie?
Myslałem ze te łozyska przy awarii zaczynają piszczec.
Moze macie jakies pomysły?

Pozdrawiamn

Respi
  
 
Z takimi sprawami zawsze jest problem, żeby to trafnie zdiagnozować. Przyszło mi do głowy że mogłoby to być łożysko oporowe sprzęgła (że po jakimś czasie jak się rozgrzeje to przestaje), ale piszesz że wciskanie pedałów nic nie zmienia (a po wysprzęgleniu powinno ustać - jeżeli byłoby to łożysko oporowe). CZyli dochodzi Ci to z pod maski ze strony silnika tak? Może to pompa wody albo napinacz? Dziwne jest to że częstotliwość = głośność tego chrobotania nie zwiększa się po dodaniu gazu??? Faktycznie alternatorowe łożysko bardziej piszczy niż chrobocze. Pewnie nie zawiele pomogłem, ale na odległość to wróżenie z fusów.

Pewnie inni będą też mieli jakieś pomysły.
PZDR.
  
 
hmmm

a jakie dzwieki wydaje z siebie walnięty napinacz?
(pasek i napinacz wymieniany był 2000km temu)

Pozdro

Respi

  
 
W tych okolicach to szukaj:
łozysko na pompie wspomagania(jesli masz) , od alternatora,lub na pompie sie kończy!
  
 
To faktycznie napinacz odpada (2000 km). Napinacz w sumie też powinien bardziej popiskiwać niż trzeszczeć. Ale pompa wody to raczej chrobocze, piszczy i takie tam inne (trzeszczy jak ma za duży luz promieniowy).
  
 
miałem kiedyś to samo,identyczny objaw,przy niskich temp. po dłuższym staniu tak się działo i ustawało po paru minutach.Była to pompa wody koszt ok 150zł ale robocizna tyle samo bo trzeba zdejmować rozrząd,czyli tak jak wymiana rozrządu.
  
 
ja patrzac na przebieg stawiam na pompe wody! tzw pompa zawodna jak to powiedzial majster z servisu hyundaia
  
 
Cytat:
2005-12-24 21:11:33, Daniello_ pisze:
ja patrzac na przebieg stawiam na pompe wody! tzw pompa zawodna jak to powiedzial majster z servisu hyundaia



Niekoniecznie - pompy w tych Accentach nie są aż tak awaryjne aby mówić , że po 60 kkm pompa na pewno padnie - ja mam 150 kkm i pompa jak i cały układ chłodzenia oryginalny, nigdy nie naprawiany.

MISTER
  
 
Też tak mam i mam wrażenie, że jest to łożysko sprzęgła, ale dopóki dzieje się to jak jest zimno i nie jest uciążliwe bo za chwilę przestaje to dałem sobie spokój.

MISTER
  
 
mister

A sprawdź czy jak wdusisz sprzęgło to przestaje chrobotać??? Łożysko oporowe sprzęgła to konstrukcja zamknięta i przy mrozach zanim się smar nie rozprowadzi to chrobocze (chyba tak jest co?).

Jeżeli się mylę to ktoś poprawi...
  
 
w moim pompa wody padła przy 150tys. ale i tak jestem pewien,że to pompa..