Centralka lovato

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam instalacje lovato reduktor elektronik i jest taki problem ( występuje raz na ruski rok) że jak silnik jest na obrotach to lampka zielona na centralce zmienia sie w pomarańczową i silnik słabnie ale nie gaśnie. Wysprzeglanie albo praca na wolnych obrotach powoduje że spowtotem jest zielona lampka. Ale jak dodam troche gazu to znów ta zółta. Na pewno nie jest to rezerwa bo t sie to dzieje chyba na pełnym zbiorniku gazu.
  
 
A nie zawilgoniał Ci komp LPG, albo przełącznik? Miałem podobne objawy kiedyś i zalakierowanie całej płytki kompa i przełącznika na jakiś czas pomogło. Niestety nie na długo, aż w końcu całkiem świra dostał. Trochę się wkurzyłem, przelutowałem wszystkie połączenia na płytkach i było ok jakiś czas. Potem i tak zmieniłem na Bingo (ze względów, o których już kiedyś pisałem).
  
 
Nie no kompa tam nie ma bo to pierwsa generacja w gaznikowcu (zastava 1100) centralke gazownicy podmieniali ale to samo sie dzieje - kable są dobrze popodłaczane bo sam sprawdzałem. Najchętniej dał bym przełacznik 3 połozeniowy i na krótko to połaczył po co ta elektronika w tej centralce.
  
 
Jeśli masz kontrolkę rezery w centralce to sprawdż czy kabel sygnałowy od wskażnika rezerwy nie jest gdzieś,,przetarty"co będzie owocowało zapalaniem diody przy zwarciu do masy.
  
 
Cytat:
2005-12-29 18:31:11, is155 pisze:
Jeśli masz kontrolkę rezery w centralce to sprawdż czy kabel sygnałowy od wskażnika rezerwy nie jest gdzieś,,przetarty"co będzie owocowało zapalaniem diody przy zwarciu do masy.


rezerwa to inna lampka czrerwona i wyżej a ja mam zieloną która sygnalizuje pracę na gazie i on sie jakoś przebarwia na pomarańczową- samochód słabnie jak to sie dzieje
  
 
zamontuj sobie taką zwyczajną starą centralkę lovato, po co stosować elektronikę tam gdzie jej nie potrzeba??
  
 
Cytat:
2005-12-29 23:21:22, Garbusiarz pisze:
zamontuj sobie taką zwyczajną starą centralkę lovato, po co stosować elektronikę tam gdzie jej nie potrzeba??



ale ja mam reduktor elektronic - co kolwiek to znaczy - jest przy nim elektrozarór

Jak to jest wtedy - przekrecam kluczyk i gaz leci - nie ma sygnału z cewki?
Najciekawsze jest to ze gazownicy wymienili wszystko prucz rurek i dupa każe mi zostawic samochód i on pojezdzi i chce zobaczyj jak mu to sie stanie bo zawsze jak jade do niego t o jest wszystko ok. Co samemu w tej polsce sie nie zrobi to lipa - jakbym sam se nie mógł tego załozyć a oni tyle kasy za to biorą
  
 
Cytat:
Jak to jest wtedy - przekrecam kluczyk i gaz leci - nie ma sygnału z cewki?


Rosck, tak nie powinno być w normalnych warunkach, chyba, że wymusisz odpalanie awaryjne na LPG to wtedy przez chwilę gaz jest podawany do reduktora bypasem przez ten elektrozawór, o którym piszesz. Ale jeśli centralka nie dostanie sygnału z cewki lub czujnika obrotu wału, że silnik pracuje to zamyka elektrozawór i gaz już nie leci. Albo Masz padniętą/padającą centralkę, albo jakąś niesprawność w połączeniach elektrycznych wiązki (np. to co opisał IS155), albo pada ten elektrozawór na reduktorze. Ja jednak podejrzewam połączenia lub centralkę.
  
 
Cytat:
2005-12-30 08:14:26, Danek pisze:
Rosck, tak nie powinno być w normalnych warunkach, chyba, że wymusisz odpalanie awaryjne na LPG to wtedy przez chwilę gaz jest podawany do reduktora bypasem przez ten elektrozawór, o którym piszesz. Ale jeśli centralka nie dostanie sygnału z cewki lub czujnika obrotu wału, że silnik pracuje to zamyka elektrozawór i gaz już nie leci. Albo Masz padniętą/padającą centralkę, albo jakąś niesprawność w połączeniach elektrycznych wiązki (np. to co opisał IS155), albo pada ten elektrozawór na reduktorze. Ja jednak podejrzewam połączenia lub centralkę.



Ale zamienili mi centralke i to samo było wymienili tez cewke od elektrozaworu i cały reduktor bo coś z nim było nie tak bo nie dało sie wyregulowac za bardzo wolnych obrotów.. Został jeszcze tylko elektrozawór przy butli i elektrozawór od paliwa. Teraz oni zganiają na mój przerywacz w aparacie albo na cewke WN- ze niby traci impuls.
A czy jak zacznie sie to dziać to jak sprawdzić czy jakiś elektrozawór sie zamknoł czy nie - bo domyslam że musze sprawdzić czy dochodzi do niego prąd?
  
 
To bardzo możliwe, że centralka gubi sygnał z cewki. Tyle, że jeżeli na Pb jeżdzi normalnie to wątpię, żeby to była wina cewki, raczej podłączenia. Jak się to zdarzy to weź miernik i sprawdź przejście omomierzem między cewką, a centralką. Ma być idealne połączenie. Zresztą i bez objawów na Twoim miejscu wziąłbym miernik w garść i posprawdzał wszystkie połączenia. Co do sprawdzenia zasilania, to podobnie, miernik w garść (voltomierz) i sprawdź czy cewka elektrozaworu na reduktorze dostaje napięcie (- do jednego styku cewki, + do drugiego styku cewki). Jak nie ma zasilania to centralka wyłącza, albo przerwa na wiązce. Niestety czy dochodzi impuls z cewki do centralki prostymi metodami pewnie nie sprawdzisz (krótki, o małej amplitudzie). Najłatwiej byłoby oscyloskopem. Wszystkimi elektrozaworami steruje centralka (przełącznik w kabinie) to od niej zależy, czy autko będzie jechać na LPG czy Pb.
Aha no sporo zależy od sposobu pobierania impulsu do centralki. Czasem jest to rozwiązane przez nawinięcie na jednym z kabli WN paru zwojów drutu (powstaje taka jakby cewka), w których indukowany jest impuls w momencie zapłonu. Jeśli ten impuls jest za słaby to też może gubić sygnał i wtedy można zastosować wzmacniacz impulsów, ale nie wiem jak to jest u Ciebie zrobione.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2005-12-30 13:13:12 ]
  
 
Chyba znalazłem:
Przy butli jest elektrozawór i jeden kabel niebieski (zasilanie) idzie razem z kablem rezerwy do przodu do silnika i ten niebieski łaczy sie z + 2 pozostałych elektrozawórów i do centralki - to jasne
Ale minus przy butli to sobie gazownicy przykrecili do wielozaworu przy butli pod jakąs tam jego srubke. Ale skąd on ma mase wziać jezeli dutla jest emaliowana i tam za bardzo chyba nie ma masy porzadnej. Bo chyba masy nie dostaje razem z tą rurka do gazu co sie łaczy z ekektrozaworem w komorze silnika a który jest niby przykrecony do błotnika.

ps Impuls miałem nawiniety kabel na WN kabel ia tera mam na cewce od strony przerywacza
a zasilanie centralki jest wzięte ze stuku zasilajacego cewke

[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2005-12-30 13:17:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2005-12-30 13:22:42 ]
  
 
Instrukcja obsługi centralki lovato
  
 
Po dłuższej rozmowie na pv okazało się, że nie jest to centralka Lovato tylko Digital protec trzypozycyjna. Ale dzięki za linka