Omcia a przyczepa campingowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem właśnie używaną przyczepe campingową.Jest po sezonie to trafiła mi się warta swojej ceny.Ten nabytek to Hobby "PRESTIGE 495". Ma ona 930 kg masy własnej i 1200 kg masy dopuszczalnej,a długośc z dyszlem 650 cm. To moja pierwsza przyczepa więc mam mnóstwo wątpliwości.Co prawda doświadczeni Caravaningowcy polecali mi właśnie że Omega to najlepsze i najbardziej akuratne autko do ciągnięcia przyczepy,ale na tym profesjonalnym forum też pragnę zaczerpnąc uwag czy porad doświadczonych i Szanownych Omegowiczów.Mam prośbę napiszcie może o swoich doświadczeniach uwagach ,spostrzeżeniach itp jeżeli chodzi o jazdę Omesi z przyczepą campingową.Z góry dziękuje i POZDRAWIAM
  
 
pierwszy i ostatni raz powiedziałem sobie po wyjeździe omegą z przyczepą do chorwacji.
być może dlatego że była to dwulitrówka. jazda z przyczepą szczególnie w górach jest beznadziejna. masz oczywiście plusa bo wentylator chłodnicy jest elektyczny i szansa na przegrzanie silnika jest mniejsza. jednak włączenie klimy, pełne obciążenie samochodu powodują drastyczny wzrost temperatury i spadek osiągów. poza tym do omegi nie ma jak zamontować szerokich lusterek. uniwersalne mocowane pod maskę silnika nie pasują bo szczelina jest zbyt wąska a lusterka mają profil powodujący spadanie nakładek z lusterkami.
może moje doświadczenia są mało obiecujące ale ja jechałem tylko niewiadowem. w dodatku okazało się że wynajęcie przyczepy jest takim samym wydatkiem jak wynajem dużej przyczepy zakotwiczonej na miejscu.

mimo wszystko życzę powodzenia i zadowolenia samochodu i przyczepy
  
 
o cholera,to co mam jezdzić bez lusterek??a może jest jakiś sposób na ich zamontowanie? POMOCY.....prosze
  
 
Nasza Omesia, opis znajdziesz pod uzytkownikiem DRUŚ, spokojnie sobie radzila z przyczepka, jednak roznica jest duza, silnik 2,6 a przyczepa to nasza Niewiadowska o masie po zaladunku cos ok 600 kg
Przy jezdzie ok 150 nie bylo nawet czuc, ze pekla opona, w drobiazgi. Prowadzi sie ladnie.
Nie wiem ile ma Twoj silnik w dowodzie dopuszczalna mase do ciagniecia, ale moze byc ciezko jak na moje oko.
Co do lusterek to u nas szczelina niby waska ale dobrze wyprofilowane i plakie mocowanie nie sprawialo problemow.
  
 
Nasza Omesia, opis znajdziesz pod uzytkownikiem DRUŚ, spokojnie sobie radzila z przyczepka, jednak roznica jest duza, silnik 2,6 a przyczepa to nasza Niewiadowska o masie po zaladunku cos ok 600 kg
Przy jezdzie ok 150 nie bylo nawet czuc, ze pekla opona, w drobiazgi. Prowadzi sie ladnie.
Nie wiem ile ma Twoj silnik w dowodzie dopuszczalna mase do ciagniecia, ale moze byc ciezko jak na moje oko.
Co do lusterek to u nas szczelina niby waska ale dobrze wyprofilowane i plakie mocowanie nie sprawialo problemow.
  
 
Dziękuję Wszystkim za szczere uwagi .W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane max 1500 kg.Ale na stronce
http://www.republika.pl/karawaning/przyczepy/holowanie.htm
podają maksa dla mojej Omci 2.0 na 1650 kg.No nic i tak już ją (przyczepe)kupiłem i spróbuje,może jakoś to będzie
Pozdrawiam
  
 
Walę nosem w... hak
W Briefie na stronie -2- rubryka -28- dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 1600 kg, a poniżej w uwagach rubryka -33-dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 1900 kg przy nachyleniu drogi do 10%.
Diagnosta wpisał tylko 1600 kg i nie ma dyskusji
Wg diagnosty on wylicza to tak, że na tabliczce znamionowej masa całkowita zestawu jest 3850, a masa własna dopuszczalna 2250 i dla niego ta różnica 1600 to właśnie dopuszczalna masa przyczepy, a wpisy w papierach go nie interesują.
Dodatkowo podpierał się 'katalogiem', czyli jakimś wydaniem Auto Świat z kiosku Ruchu
Może trochę przegapiłem szansę 'negocjacji' w wydz. komunikacji, wpisali w komputer to, co diagnosta
Zrobiłem parędziesiąt telefonów (jeszcze nie wszystkie), jak wpisać te 1900 kg w polski dowód rejestracyjny
Ciekawi mnie, czy ktoś z Was ma wpisaną dop. masę przyczepy z hamulcem większą, niż 1600 kg
Oczywiście trochę zależy od konkretnego modelu, silnika i haka
JaC
PS. To co, zrzuta na dziennikarza z Auto Świata


Cytat:
W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane max 1500 kg.
Ale na stronce http://www.republika.pl/karawaning/przyczepy/holowanie.htm podają maksa dla mojej Omci 2.0 na 1650 kg.

  
 
Cytat:
2005-01-17 15:52:49, TD pisze:
Ciekawi mnie, czy ktoś z Was ma wpisaną dop. masę przyczepy z hamulcem większą, niż 1600 kg Oczywiście trochę zależy od konkretnego modelu, silnika i haka



MV6 karawan automat '98
Masa własna 1720 (AFAIR z instrukcji)

A w dowodzie to mam tak:
DMC pojazdu 2315kg (DR poz F.2)
DMC zespołu pojazdów ---- (DR poz F.3)
Masa własna 0kg (DR poz. G) [tak, ZERO]
przyczepa z hamulcem 1750kg (DR poz. O.1)
przyczepa bez hamulca ---- (DR poz. O.2)

To ja cholera nie mogę bez hamulca holować ?
Robert
  
 
Z innej beczki (przyczepy)

Cytat:
Zgodnie z kodeksem drogowym kierowca samochodu holującego przyczepę musi mieć prawo jazdy kategorii E, jeśli łączna dopuszczalna masa zestawu przekracza 3,5t (poniżej wystarczy kategoria B). Prędkość maksymalna samochodu z przyczepą poza obszarem zabudowanym wynosi 70 km/h.



Czyli znaczy to, ze jezeli bede ciagnal przyczepe, ktora ma ladownosc 1000kg, mase wlasna ok. 200kg, jest dwuosiowa, moge zaczepic ja do auta i jechac na kategori prawa jazdy B ??

1000kg + 200kg + 1700kg + 200kg = 3100kg
towar + przyczepa + auto + pasazer. = 3100kg

Czy tez jest jakis inny kruczek?
  
 
Cytat:
2005-01-17 16:33:30, KOLIBERk pisze:
Czy tez jest jakis inny kruczek?


Przecież sam cytujesz (...) dopuszczalna masa zestawu (...)
Czyli jak masz w Dowodzie DMC 2315 (jak ja), to ciągnąc przyczepę o DMC 1200 - przekraczasz uprawnienia.

Tyle że 1200 to sporo na przyczepę "lekką". Przekraczać to będą raczej lawety a nie campy czy bagażówki.

pozdr,
Robert
  
 
Nixon, to ciekawe - a możesz zobaczyć, co jest wytłoczone na tabliczce znamionowej (z przodu pod klapą silnika)?
JaC
PS. Przyczepa bez hamulca nie może przekraczać 750 kg


Cytat:
MV6 karawan automat '98
Masa własna 1720 (AFAIR z instrukcji)
A w dowodzie to mam tak:
DMC pojazdu 2315kg (DR poz F.2)
DMC zespołu pojazdów ---- (DR poz F.3)
Masa własna 0kg (DR poz. G) [tak, ZERO]
przyczepa z hamulcem 1750kg (DR poz. O.1)
przyczepa bez hamulca ---- (DR poz. O.2)
To ja cholera nie mogę bez hamulca holować ?

  
 
To dziwne ja też mam Haka a w dowodzie jest tylko masa własna 1840 kg i na tym koniec. Nie ma podanych żadnych innych informacji.
  
 
Cytat:
2005-01-18 18:31:51, michals24 pisze:
masa własna 1840 kg


A 1.8 masz wspawane i wpisane w dowód podłużnice z szyn kolejowych ? A może to wersja opancerzona, tylko one zawsze chodziły z największymi silnikami....
  
 
Sorki pomyłka to była DMC - pomyłka zdaża sie jak sie otwiera dowód rejestr. raz na rok czyli od przeglądu do przeglądu
ale nic poza tym nie ma
  
 
Witam.
Z ciekawości zajrzałem do dow.rej. co mam napisane,ponieważ
rejestrowałem 29.12.04. i pamietam, że były problemy gdyż poprze
dni właściciel nie miał w dow.rej.napisane masę przyczepy,ale pan
w wydz.kom. powiedział, że sam napisze zebym nie musiał już
jeżdzić na przegląd i napisał:

F1-max.m.c.-1975kg

G- m.w.-1284kg

O1-max.m.c.przycz.z ham.-1300kg

O2- " " " bez ham.-650kg

Największy dop.nacisk osi - 11 kN /ile to jest kg bo nie wiem?/

To tyle co ja mam napisane /sedan B 2.0 16V/

Pozdr.
  
 
Cytat:
2005-01-17 19:22:45, TD pisze:
Nixon, to ciekawe - a możesz zobaczyć, co jest wytłoczone na tabliczce znamionowej (z przodu pod klapą silnika)?


Mówisz i masz (tyle że z naklejki na ramie drzwi pasażera)
2315 kg
4015 kg
1 - 1070 kg
2 - 1280 kg
Dwa ostatnie to muszą być naciski na oś. Ciekawe że się nie sumują (ale to pewnie 35kg na nacisk haka).

Z powyższego widać, że diagnosta musiał się dupnąć o 50 kg na moją korzyść przy wpisywaniu DMC przyczepy.

Robert
  
 
Witajcie.
Parę lat już kulam sie moją Omesią z campem, więc może coś istotnego uda mi się wnieść do dyskusji: mam 2.0 sedana 91r., przyczepa Buersner 5,95m 1150kg. Da się takim zestawem jechać (choć nigdy nie zaliczałem gór, zawsze po kraju), frajda z jazdy może niewielka, ale chyba tu nie o to chodzi.
Masa zestawu nie przekracza 3,5 tony, więc spokojnie kat.B wystarczy.
Kilka razy byłem przez milicję czesany na obwodnicy Trójmiasta - zawsze bez kosztów
Lusterka - używam nakładek na istniejące lustra. Zdają egzamin.
Na trasie wiecej niż 90km/h nie mam odwagi wyciskać, na pokładzie żona, syn i owczarek niemiecki - 15l paliwka na 100km spokojnie wystarcza.
I jeszcze: dwa drobiazgi sa ważne - starszym Omegom lubią "znikać" podłużnice. Ja musiałem zrobic z tym porządek. Warto sprawdzićby się nie rozpołowić. I jeszcze jedno: warto też wyprowadzić osobne zasilanie 12V do przyczepy na czas podróży - cały czas pracuje lodóweczka - na postoju jak znalazł.
Pozdrawiam - Piotrek
  
 
łoj człowieku...ale teraz kotleta odsmażyłeś



Pozdrawiam
  
 
Akurat w tym przypadku jak najbardziej na miejscu ten kotlet - wypowiedź w temacie i na temat w przeciwieństwie do Twojego Adrian i mojego posta.
S.O.F ?
  
 
Ja tam w przyszłości chciałbym sobie zrobić taki mini camping: