Silnik krokowy PONY ????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie dotyczące silnika krokowego w poniaczu - dokładnie zasady jego działania. Czy ma się on całkowicie zamykać po otwarciu przepustnicy?? W moim przypadku jest otwarty nawet przy 5tys obrotów.
  
 
w ramach uzupełnienia: slinik 1.5mpi(eci multi), rok 94. Troszke poszperałem w sieci i doszedłem do wniosku, że nie jest to typowy silnik krokowy tylko zawór ISC. Składa się chyba z elektromagnesu i sprężyny domykającej. Problem w tym, że w moim przypadku po wymontowaniu tego zaworu stwierdziłem że nie jest on całkiem zamknięty, dodatkowo spręzyna domykająca jest jakaś bardzo mięciutka (to ona chyba ma domykać zawór??).
Postanowiłem zrobić eksperyment: odkręciłem wąż wlotowy przy zaworze, zatkałem go żeby nie brał lewego powietrza, i odpaliłem slinik. Przy wchodzeniu na obroty zawór uchala się lekko tak jakby ta sprężyna była za słaba i podciśnienie w kolektorze dolotowym go uchyla. Czy tak właśnie ma być ??. Nie jestem zbyt zaawansowany w tym temacie, ale wydaje mi się że zawór powinien zamykać sie po otwarciu przepustnicy, a otwierać tylko na biegu jałowym. Przypuszczam, że z tego powodu mam problem z wkręcaniem silnika na obroty przy zasilaniu LPG, przez to dodatkowe powietrze zassysane przez niedomknięty zawór.
Czy ktoś z kolegów orientuje się jak powinno być prawidłowo?? Może ktoś ma taki silnik i mógłby sprawdzić?? Z góry dziękuje za info. Pozdrawiam.
  
 
ja mam cała przepustnice z krokowym ,ale nie jestem pweien czy podejdzie do twojego rocznika ten krokowy co jest przyniej! Ta przepustnica jest od Scoupe z 92 roku!
Jesli chcesz to moge Ci ja pozyczyc i sprawdzisz czy pasuje! Daj znać jak co!
Napisz jeszcze na forummitsu
tam naprawde sa znawcy i napewno pomoga!
Z tego co wiem to było tam pare tematów na temat krokowych i jego dzialania!

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2006-01-04 15:08:01 ]
  
 
dzięki za info , tak wygląda to u mnie - zawór zaznaczony na pomarańczowo, u Ciebie pewnie jest troszeczke inaczej