Szarpanina :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie, polak w potrzebie się odzywa ! Rodacy ! pomożecie ???
Najlepszego w Nowym Roku

Mam instalke multi-fruti czyli składak: centralka AKME, wtryski valteka, parownik BRC. Wszystko bylo super, a wrecz rewelacyjnie do momentu nastania zimy. Problem polega na tym, ze kiedy auto (meganka 1.6 16V) jest mocno wychlodzone, a centralka pragnie przelaczyc na gaz to potrafi szarpnac, a nawet zgasnac. Bylem na regulacji, wlaczyli jakies przetryskiwanie i mialo byc ok. Niestety, nie jest, co prawda nie gasnie, ale nadal szarpie. Zauwazylem tez, że podczas jazdy na benzynie (kiedy auto jest jeszcze wychlodzone) wskaznik temperaty idac normalnie do gory, po przekroczeniu 50 % zakresu gwaltownie spada o jakies 15 %, potem mozolnie podąża do 50 %, co stanowi jego normalny poziom. Orientacyjnie, w momencie kiedy osiagnie te 50 % ma miejsce owe przelaczenie.
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc, z czego to wszystko sie bierze ?

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof

  
 
sprawdz termostat i poziom plynu
  
 
Co do zachowania sekwencji, to za mało wiem . Ale w temacie temperatury to zjawisko wynika stąd, że w momencie osiągnięcia przez silnik nominalnej temperatury termostat otwiera Ci duży obieg (chłodnica), a że w chłodnicy zimno to temperatura wypadkowa obwodu spada. Jednakże możesz dla wszystkiego taj jak pisał poprzednik wymienić termostat (profilaktycznie), a na pewno sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
  
 
dokladnie tak jak pisza przedmowcy
  
 
Witam,

Mam podobny problem z Megane II 1,6 16V (PRINS)

Od 2 dni tuż po przełączeniu z benzyny na gaz silnik nierówno pracuje przez chwilę, miga kontrolka czystości spalin. Potem nierówna praca ustaje i wszystko jest ok. Dzieje się to rano po wyjeżdzie z garażu, a odpalanie wieczorem ( powrót z pracy ) nic takiego się nie dzieje.

Czy macie jakieś pomysły ?

Pozdrawiam,
Darek
  
 
Z tego co czytałem na forum, to w sekwencji przyczyną takiego zachowania może być zbyt wczesne przejście na LPG. Parownik jest nie dogrzany. Może spróbujcie podnieść temperaturę przejścia na LPG. Ale to tylko luźne wnioski z lektury .
  
 
objawy na zbyt bogatą mieszankę
miałem to samo trzeba zmienić czasy otwarcia wtryskiwaczy gazowych lub podnieść temperturę przejścia na gaz
ale najpierw sprawdź pozim płynu i termostat

[ wiadomość edytowana przez: masz12 dnia 2006-01-05 12:01:28 ]
  
 
Czasów otwarcia wtryskiwaczy raczej nie podnoście,jedyna rzeczą jaką należy zrobić to zmiana temperatury przejścia z benzyny na gaz na wyższą.
  
 
o podnoszeniu nikt nie mówił
umnie sprawe załatwiło skrócenie czasów otwarcia
  
 
Ja mam podobnie w escorcie 1.8 16V. Na bezynie nie ma zadnych problemow. Jednak zanim temperatura silnika osiągnie "normal" i przełącze na gaz i chciałbym ruszyc silnik zaczyna telepac, szarpac nieraz zgasnie i nie da sie odpalic. Gdy jednak w takiej samej sytułacji będe stał i nie ruszał silnik działa ok. Płyn chłodniczy jest w normie.
  
 
Witam.
Mogę tylko ogólnie podać przyczyny takich zachowań instalek gazowych w niskich temperaturach.
Złe podłączenie przewodów wodnych reduktora do obiegu wodnego samochodu.
Zbyt niska temp. przełaczania na gaz.
Zalepione wtryskiwacze gazowe pozostałościami z odparowania gazu-wszystkiego filtry nie wychwycą.
Miesznina gazu propan butan jest niewłaściwa na terźniejsze warunki pogodowe. Zbyt dużo butanu który odparowuje przy 0 stopni. poniżej tej temp. właściwie jest niepalny i nie daje ciśnienia.