| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-01-07 13:43:01 Może nie w klimacie FSO, ale też wspaniały polski projekt, który nie doczekał się produkcji.
Otóż w skrócie, samochód powstał w 1936 roku i był konstrukcją niesamowicie nowoczesną, wyprzedzającą resztę motoryzacji o kilka dekad. Więcej o tym samochodzie można przeczytać Tutaj i Tutaj Jak ktoś ma więcej informacji o tym samochodzie, może o tym gdzie znajduje się prototyp jakiś o ile ocalał, jakieś zdjęcia, więcej danych, bla bla bla, to proszę pisać
Jeszcze na koniec taki mały obrazek
[ wiadomość edytowana przez: Ojciec Dyrektor Pagan dnia 2006-01-07 13:53:33 ] [ wiadomość edytowana przez: Wujek-Kajtek dnia 2006-01-07 17:40:16 ] |
KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2006-01-07 13:59:06 W Warszawie w Muzeum Techniki nie stoi przypadkiem rama od niego? |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-07 14:04:37
Nawet prawie kpl. podwozie
Do dziś przetrwały jeszcze dwa silniki do niego |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-01-07 14:05:50 No to czekamy na szmatowiczów z jakimś info.
A do opisu mogę jeszcze dodać, że samochód posiadał pulsujące kierunkowskazy, co bylo nie lada nowością. |
KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2006-01-07 14:08:10 W muzeum w Pałacu Kultury, a tam chyba "szmatowicze" nie działają . |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-07 14:22:13 |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-01-07 14:42:21 A w takim razie co stało się z nadwoziem? |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-07 14:57:51
a wyżej:
|
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-07 14:59:33 Akurat to podwozie nigdy nie było skarasowane.
To jest podwozie z wystawy (znalezione po wojnie gdzieś na złomie (chyba okolice Ursusa) i uratowane) |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-07 15:02:28
to sie nie nadaje do czytania
to nie prawda jest |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-07 15:07:12 A najsmutniejszy jest ten fragment:
Jak już podjęto decyzje o produkcji seryjnej to na pewno auto odniosłoby sukces. Może gdyby nie wojna to teraz Polska byłaby siedzibą jakiegoś znanego i szanowanego producenta samochodów tak jak jak FORD, FIAT, PEŻOTY i inne zagraniczne klamoty... |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-01-07 15:13:20
Wlaśnie nie wiadomo co jest prawdą, a co nie. Ja tak przeczytałem, a nie jest to nigdzie podparte jakimiś argumentami, dokumentacją, bla bla bla. Może więc spróbujmy wspólnie odtworzyć historię i prawdziwe dane tego samochodu. |
KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2006-01-07 15:50:48 Jest tak jak w pierwszym linku. [ wiadomość edytowana przez: KinioPP dnia 2006-01-07 15:55:27 ] |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2006-01-07 15:54:38 Coś mi sie zdaje, że te notki były pisane na podstawie starych publikacji z lat 70. Może ta rama się pózniej odnalazła. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-01-07 16:00:03 Oglądałem ją nieraz będąc na wagarach w Muzeum Techniki. Dobrze widać jak bardzo fajne to autko mialo zawieszenie. |
Dawids Miłośnik FSO Stalowa Wola | 2006-01-07 16:19:11 Ostatni prototyp został zniszczony w Powstaniu Warszawskim w 1944 roku |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-01-07 18:45:26 Nabauab cieszy mnie że wkońcu wyszedł na forum fakt, jak "wiele zawdzęczamy" licencjom FIAT-a
Gdzieś wyczytałem, że Niemcom bardzo zależało na tym (podobno wykorzystali max swoje stosunki z Włochami )by do Polski wszedł FIAT.... bo Niemcy wiedzieli wchodzi licencja FIAT-a kończy się Polska myśl techniczna
Niemcy bardzo dobrze znali "konstukcje" zbudowane przez konstuktorów z PZInż. To polityka |
Julo Miłośnik FSO zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-01-07 18:51:43 Smutna sprawa ![]() |