| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-01-09 13:23:18 regeneracja turbiny mało nie kosztuje... a moze to co innego ci muli auto? moze filtr paliwa stary i zapchany, erg otwarty cały czas? lepiej żeby to nie była turbina. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-01-09 18:20:52 Na początek wymień wszystkie filtry. Jeśli nie ożywi się essi, sprawdź szczelność przewodów za turbiną (pomiędzy turbiną a intercoolerem oraz szczelnośc opaski za intercoolerem). Jeśli jest szczelne, to rozszczelnij , tzn. zdejmij przewód idący od fitra powietrza do turbiny, potem odkręć kołnierz turbiny i zajrzyj do środka. Stojący olej w turbinie oznacza konieczność jej regeneracji - jeśli będziesz zwlekał, któregoś pięknego dnia nie będziesz w stanie wyłączyć silnika. Jeśli turbina jest dobra, sprawdź drożność przewodu (cieniutki) idącego z okolic turbiny do pompy wtryskowej. Jeśli jest drożny, to go zdejmij z jednej strony i przejedź któtki dystans autem. Jeśli nie zauważysz różnicy w porównaniu do tego, co masz teraz, do regeneracji jest zawór turbo na pompie wtryskowej... To tak na początek... ![]() |
borys KOMBIca Konin | 2006-01-09 23:08:20
mozesz mi wyjasnic dlaczego nie bedzie mozna go zgasic? na ropniakach sie nie znam dlatego pytam a w marysce mamy wlasnie "puszczajaca olej" turbine |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-01-09 23:28:03
A to bardzo proste - zwykly olej moze sluzyc jako napedowy i zacznie rozkrecac silnik, no bo olej przedostanie sie z turbiny. I teraz gaszenie diesla polega na odcieciu doplywu ropy - no odcinasz ja, ale nadal silnik pracuje na oleju z turbiny. Jedyny sposob to zgasic silnik na biegu, zdlawic go, ale czasami jest juz za pozno. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-01-10 07:39:38 Odbywa się to mniej więcej tak...
SAMOZAPŁON |