Zasloniencie chlodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy robil juz moez ktos cos takiego i moze pokazac jak to rozwiazal zeby mu w chlodnice za bardzo nie wialao
  
 
Jak masz zjawisko nadmiernego schładzania sie silnika w czasie jazdy to prawdopodobnie masz walnięty termostat.Ja też mam chyba ten problem, ale rozwiązałem go następująco: chłodnicę zasłoniłem kawałkiem wykładziny z wyciętymi trzema prostokątami ( wersja na miasto). Do tej przysłony przyczepiłem trzy koluszka z drutu, na których w razie wyjazdu w trasę w czasie mrozu zawieszam na haczykach pelną przysłonę. I wtedy problemu nie ma. Ale docelowo trzeba będzie wymienić termostat.
  
 
... słyszałem ze można też to zrobić jakoś z kartonu i ponoć jest to najlepszy efekt!
jeżeli ktoś wie jak to najlepiej wykonać w mkVII to ja również poproszę o jakąś instrukcję
  
 
Przy sprawnym termostacie zasłnianie chłodnicy nie ma żadnego wpływu na cokolwiek. Ew. można przegrzać silnik jakby wentylator nie dal rady
  
 
z kartonu zaden problem
bierzesz karton rozkladasz zeby byl plaski przykladasz do chlodnicy obcinasz nadmiar, wkladasz i juz smigasz
  
 
Może i nie ma co zasłaniać chłodnicy przy sprawnym układzie chłodzenia ale zawsze to szybciej troszkę silnik się nagrzewa i wolniej traci ciepło wpodczas jazdy a to wszystko wiąże się także bezpośrednio z ciepełkiem w kabinie
Ja to zrobiłem z płyty styropianowej 2 cm .....sztywna jest i wystarczy ją na dwóch drucikach umocować .....no i jeszcze na czarno pomalować
  
 
Cytat:
2006-01-08 22:03:30, Mariusz83 pisze:
z kartonu zaden problem bierzesz karton rozkladasz zeby byl plaski przykladasz do chlodnicy obcinasz nadmiar, wkladasz i juz smigasz



ale jak to w mkVII zrobić tam jest trudne dojście do chłodnicy
  
 
Cytat:
2006-01-09 08:22:21, Andrew pisze:
Może i nie ma co zasłaniać chłodnicy przy sprawnym układzie chłodzenia ale zawsze to szybciej troszkę silnik się nagrzewa i wolniej traci ciepło wpodczas jazdy a to wszystko wiąże się także bezpośrednio z ciepełkiem w kabinie Ja to zrobiłem z płyty styropianowej 2 cm .....sztywna jest i wystarczy ją na dwóch drucikach umocować .....no i jeszcze na czarno pomalować



możesz mi powiedzieć jak to zrobiłeś dokładnie? jak włożyłes bo w mkVII jest trudne dojście do chłodnicy
  
 
Cytat:
możesz mi powiedzieć jak to zrobiłeś dokładnie? jak włożyłes bo w mkVII jest trudne dojście do chłodnicy



No bo trzeba mieć mk VI ......ale myślę, że i w emka 7 też da się to zrobić .....
  
 
Zasłonięcie chłodnicy to półśrodek, jak mówią lekarze - leczenie objawowe. Najlepiej należałoby znaleźć przyczynę niedogrzewania silnika, a najszęściej jest nią termostat.

Ja wpakowałem karton bo termostat, mimo iż niedawno wymianiany gdzieś przepuszcza i wina leży najprawdopodobniej po stronie obudowy, ale o tym przekonam sie jutro, albo pojutrze.

Karton do mk5 pakuje się w sposób następujący:
-Zdjąć maskownicę z logo FORD - 4 śruby
-dociąć karton na wielkość chłodnicy, ale z jakąś dziurką, żeby autka nie przegrzać
- wyciąć 2 mniejsze dziurki pod śruby od maskownicy
- założyć maskownicę i jechać do sklepu po termostat, albo na szrot po obudowę.
  
 
Cytat:
2006-01-09 23:28:01, Oruniak pisze:
możesz mi powiedzieć jak to zrobiłeś dokładnie? jak włożyłes bo w mkVII jest trudne dojście do chłodnicy


W mkVII należy zdjąć atrape (6 śrub) i podwiesić karton drucikami na śrubach mocujących maskownicę. Najłatwiejszy sposób.
  
 
1.Przygotować jedną sprawną dłoń
2. Wyciągnąć ją w kierunku portfela
3. Wyjąć z niego np: 24 zł na jakąkolwiek podróbe termostatu
4.Pojechać do najbliższego sklepu motoryzacyjnego
5 Zapłacić za towar ową przygotowaną wcześniej kwotą
6 Wrócić do domu przygotować porządny nasadowy klucz
7 Przygotować miske, upuścić w nią troche płynu żeby potem nie leciało na silnik w trakcie demontarzu
8 Odkręcić obudowe termostratu (nie opisuje bo różnie to wygląda)
9 Wyjąć stary włożyć nowy
10 Zakręcić wszystko
11 wlac wcześniej spuszczony płyn do zbiorniczka
12 odpalić auto rozgrzać , dać odpowietrzyć się układowi
13 Sprzwdzić wszystko, zamknąć maskę
14 Mieć święty spokój i nie kombinować z kartonem lub czymkolwiek innymn tego typu

PS Sory za sarkazm ale to jedyne słuszne rozwiązanie i zapewniam że każdy jest je w stanie wykonać sam, ewentualnie jest porada na naszej stronce jak to zrobić.
Nie kombinujcie bo szkoda czasu i waszego wysiłku.
A kiedy przychodzi czas żeby coś zrobić trzeba to naprawde zrobić a nie się oszukiwać.
  
 
powiem tak mnei ladnei grzalo do momentu wiekszych mrozow
pozniej zalozylem kartonik
dzis wymienilem teramostat na orginal motorcraft
ludzie po 1 km niecalym bylo jak w raju
az mi sie nie chcialo wychodzic z auta
na polu -*15 C a w aucie kolo 25C miodzio
  
 
Cytat:
2006-01-10 13:53:39, Remarq pisze:
1.Przygotować jedną sprawną dłoń 2. Wyciągnąć ją w kierunku portfela 3. Wyjąć z niego np: 24 zł na jakąkolwiek podróbe termostatu 4.Pojechać do najbliższego sklepu motoryzacyjnego 5 Zapłacić za towar ową przygotowaną wcześniej kwotą 6 Wrócić do domu przygotować porządny nasadowy klucz 7 Przygotować miske, upuścić w nią troche płynu żeby potem nie leciało na silnik w trakcie demontarzu 8 Odkręcić obudowe termostratu (nie opisuje bo różnie to wygląda) 9 Wyjąć stary włożyć nowy 10 Zakręcić wszystko 11 wlac wcześniej spuszczony płyn do zbiorniczka 12 odpalić auto rozgrzać , dać odpowietrzyć się układowi 13 Sprzwdzić wszystko, zamknąć maskę 14 Mieć święty spokój i nie kombinować z kartonem lub czymkolwiek innymn tego typu PS Sory za sarkazm ale to jedyne słuszne rozwiązanie i zapewniam że każdy jest je w stanie wykonać sam, ewentualnie jest porada na naszej stronce jak to zrobić. Nie kombinujcie bo szkoda czasu i waszego wysiłku. A kiedy przychodzi czas żeby coś zrobić trzeba to naprawde zrobić a nie się oszukiwać.



buhahaha to mnie rozwaliłeś
  
 
Remarq ma racje. Ja na początku zimy zmieniłem termostat i mam saune w środku Nawet nie myślałem o zasłanianiu chłodnicy bo dużego fiata sprzedałem parę lat temu

Wymiana 1.3
Wymiana 1.6
Wymiana 1.4

Polecam
Pozdro
  
 
Nio to juz wiem na 100% czemu "piździ" mi w samochodzie o tej porze roku . Też przytkałem kartonem chłodnice na początek tylko gril, było mało. Potem prawie całą chłodnicę a tu dalej wskazówka nie wychodzi poza zielone pole (nie dochodzi do NORM). Ale może to dobre jest na lato darmowa klima i samochód się nie grzej
  
 
1.Gdy masz sprawny termostat zaslanianie chlodnicy niepomoze bo silnik chodzi na malym obiegu.( z pominieciem chlodnicy)
2.Gdy masz niesprawny termostat.Wymien na sprawny
  
 
Wymieniłem termostat na nowy i dalej to samo . Więc chyba karton jest dla mnie jedynym ratunkiem . Pozdrawiam
  
 
Jakby karton miał pomóc to by go na zime w salonach montowali do sprzedaży nowych aut!! Coś jest nie tak z autkiem. Poszukaj na forum bo ten temat wraca co roku jak bumerang.