| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kryspin Carina Płock | 2005-12-27 10:41:31 Problem kaształtuje się następująco.
Instalacja II generacji. Parownik jest najwyższym punktem układu chłodzenia. Przy wężach doprowadzających wodę do parownika przy parowniku podobnie jak przy trójnikach pojawiły się po raz enty wycieki płynu. Efekty są następujące: osad w miejscach wycieków, ubutki płynu, auto nie grzeje (dopieru po około 20 minutach jazdy czuć jakby wyraźne odblokowanie się układu grzania), a przy znamionowej temperaturze silnika parownik ma 40 stopni czyli 1/2. Dopiero po kilku mocniejszych przeciągnięciach biegów temp wzrasta. Spalanie cariny 1,6 16v blisko 12 litrów LPG miasto przy iście emeryckiej jeździe. Wg. mnie nieszczelności powodują notoryczne zapowietrzanie się układu przez co blokuje się obieg. Mam rację?? Termostat 100 % sprawny. Jak poskładać po raz kolejny te cholerne węże żeby przestały przepuszczać?? Może na jakiś klej ?? Zna ktoś jakiś patent?? |
Kryspin Carina Płock | 2005-12-27 11:34:17 Ciśnienie na garach jest super 11 i 12.
Inne tematy odpadają w zasadzie wszystko jest sprawdzone. Niestety te węze z czasem krachcieją i powodują że objemki stają się luźne i powstaje osad w miejscu wycieku. Dociągnięcie objemki rzadko pomaga lub pomaga na chwilę. |
Kryspin Carina Płock | 2005-12-27 12:38:07 Spróbuję z tymi 2 objemkami. Polecana jakaś konkretna firma?? |
is155 IS 200 Dziergowice | 2005-12-27 19:06:11 Kryspin
Oprócz trójników z tworzywa sztucznego można obecnie zakupić trójniki mosiądzowane czyli takie które pod wpływem temperatury silnika nie przewężają się(utrapienie gazowników). Do obiegu chłodzenia w przypadku twojego silnika najlepszym i najskuteczniejszym miejscem wpięcia się do układu jest odcinek przy wyjściu z głowicy silnika (sil. 4A-FE) Trójniki takie powinieneś bez problemu zakupić u gaziarza(równoprzelotowe 16x16x16) |
Kryspin Carina Płock | 2005-12-28 11:14:11
dzięki wielkie za pomoc
Układ parownika jest wpięty w węże biegnące do nagrzewnicy - tak mniejwięcej w połowie głowica/ść. grodziowa. Jadę zatem po mosiądzowane trójniki + objemki x2 i będę działał. Pozdrówka Jeszcze spytam - jak odpowietrzyć ten parownik?? Jest najwyższym punktem układu. Zakładać odpowietrznik?? |
Kryspin Carina Płock | 2006-01-09 10:12:34 Trójniki wymienione na metalowe, nic nie cieknie.
Plastikowe króćce przy parowniku wyczyszczone, nic nie leci ale... auto praktycznie nie grzeje. Niby układ jest odpowietrzony ale niestety w środku robi się ciepło po przejechaniu dopiero gdzieś 10 15 km. Parownik jest najwyższym elementem układu chłodzenia. Co dalej?? |
is155 IS 200 Dziergowice | 2006-01-09 11:09:12 Kryspin
Obecnie twój parownik jest włączony równolegle w układ grzewczy wnętrza samochodu,żeby ciepło docierało szybciej do nagrzewnicy włącz twój parownik w szereg na wężu zasilającym nagrzewnicę,napewno poskutkuje. |
Kryspin Carina Płock | 2006-01-09 11:20:28 Oki ale jeśli wtedy będę miał zamkniętą nagrzewnicę to parownik nie będzie miał obiegu.
A czy aby napewno parownik jeśli jaest najwyższym elementem układu dobrze się odpowietrzył?? Kiedyś w tym samym wpięciu parownika auto grzało tak że mogło zadusić. [ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2006-01-09 11:23:16 ] |
Kryspin Carina Płock | 2006-01-10 09:12:04 Wczoraj po ostrej jeździe, zauważyłem iż znów pojawił się wyciek. Tuż przy parowniku na króćcach. O zgrozo co za gówno |
Kryspin Carina Płock | 2006-01-12 11:55:27 Idąc za radą kolegi Danka chciałem odpowietrzyć parownik w taki sposób jak podał. Jednakże niestety w przypadku mojego wysoko umiejscowionego parownika po delikatnym poluzowaniu węży ( silnik na wolnych obrotach) zamiast płyn się wylewać to słyszałem jak zasysa powietrze.
Ale układ się super odpowietrzył podczas jazdy. Na wolnych obrotach leciało na maxa gorące powietrze. Niestety po kolejnym uruchomieniu auta znowy porażka, znów się zapowietrzył przez tą nieszczelność przy parowniku. No ale dzisiaj to już mu nie daruję.. |