| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Gufo 126p SWAP Lędziny | 2007-01-19 22:17:28 Mam taka koncepcje odnosne ukladu hamulcowego w maluchu, dokladnie mowiac:
Fabrycznu układ hamucowy zastapic 4 hamulcami tarczowymi, niby normalka, ale wpadl mi do glowy taki pomysl by zrobic dwa oddzielne ukaldy, nie zalezne od siebie w zaden sposób dwa ukaldy hamulcowe, mianowicie, zamontowac na tylnej osi na kadzym kole dwa zaciski hamulcowe po to by jeden z nich pracowal jako normalny hamulec roboczy, a drugi bylby podpiety pod hamulec reczny, czyli byloby az 6 zaciskow na 4 kolach. Nurtuje mnie ten pomysł juz od jakiegos czasu i zastanawiam sie czy warto go wcielać w życie, moze ktos z was juz ćwiczył takie coś, wypowiedzcie sie na ten temat. Pzdr |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2007-01-19 22:27:14 a zle ci by bylo miec z tylu normlany hydro rekawik? chesz az tak rzeźbić gownie? |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2007-01-19 22:38:24 Z tylu nie zmiescisz dwoch zaciskow na kolo. Wachacz przeszkadza. |
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2007-01-19 22:38:38 Tak to rozwiazano w Renault 5 maxi turbo
![]() |
Gufo 126p SWAP Lędziny | 2007-01-19 22:40:20 Zadnych zabkow nie trzeba, no chyba ze sie trafi jakas kontrola to moze byc "milo". Mi chodzi o to ze jak mam zwykly układ i w niego jest wpiety hydro rekaw ktory moze sie zdu.. to nie mam zadnych hamulcow, a watkim ukladzie gdzie sa dwa osobne to jeden klęknie, drugi chodzi i na odwrot. |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2007-01-19 23:11:40 a jak często Ci siada normalny zwykły układ?? jak wszystko jest dobre ?? a jak nawet siądze to masz jeszcze ręczny na linke. ale pomijajac ten fakt, takie rzeczy sie robi w bardziej wyczynowych autach profesionalnie przygotowanych. Choć nie powiem jak sie uda coś takiego zdziałać to napewno bedzie to jedyne w swoim rodzaju |
RUFF 126p i.e Poznań | 2007-01-20 07:40:10 Masa resorowana znacznie sie zwiekszy w takim układzie pozatym te tarcze z tyłu to niewiem czy taki dobry pomysł. |
Blady F&F Sympatyk FIAT | 2007-01-20 08:22:41 masa nieresorowana się zwiększy ,
ja montuje w kancie 2 zaciski na tylniej osi , drugi pod hydro , nitro zrobił mi flansze i po sprawie |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-01-20 10:43:22 Jako ze ukladem hamulcowym sie troche zajmowalem z racji pisania swojej obszernej pracy magisterskiej to powiem wam tyle:
1. najwazniejsza rzeczy w samochodzie (wazniejsaza od nawet sily hamowania) jest ROZKLAD SILY hamowania przod tyl. I powinien byc on z optymalizowany pod rozklad naciskow na osie. 2. seryjny uklad jest zasadniczo do dupy, ale ma ta zalete, ze dobrze hamuje na sliskim (rozklad sil hamowanie na nawierzchniach o niskim wsp przyczepnosci jest korzystny) 3. zmieniajac rozklad sil hamowania mozna poprzez zwiekszenie sily hamowania przodu mozna polepszyc hamowanie na przyczepnych nawierzchniach a tylu na sliskich nawierzniach, ale niestety nie jednoczesnie, bowiem maluszek nie posiada korektora 4. gdy mamy za mocne hamulce z tylu (paradoksalnie w serii tez) powyzej pewnego wspolczynnika przyczepnosci nawierzchni przy maksymalnym hamowaniu najpierw puszcza tyl (dla serii jest to mi=0,56!!!) 5. z duzej ilosci obliczen i moich wlasnych obserwacji wynika ze idealnym ukladem sa tarcze z przodu i bebny z tylu na ferodo. 6. pozostaje jeszcze kwestia pompy: w ukladzie z pkt 5 pompa nak naprawde ledwo starcza jesli chodzi o wydajnosc, ludzie monuja z tylu przednie cylinderki ale ja bym se darowal bo to jest stapanie po cienkim lodzie 7. aha polepszenie charakterystyki hamowanie mozna takze uzsykac przez obnizenie srodka ciezkosci wiec obnizony zawias jak najbardziej polecam
ani kłeszczynz?? |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2007-01-20 10:54:32 Na przeglądzie kiedy badal nam diagnosta hamulce to jak później stwierdzil hamuje jak seria tarcze i zaciski z cc na brembo i ferodo z przodu a tyl seria plus tloczki przednie na szczękach ferodo. Maszyna coś glupoty pokazywala bo na drodze to jest różnica w stosunku do serii |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-01-20 10:58:18
maszyna prawde ci powie bo maszyna wlasnie pokazuje rozklad siel hamowania a twoje odczucie jest subiektywne bo mniejszy nacisk na pedal hamulca jest potrzebny, i o to mi wlasnie chodzilo i zamiast miec uklad ktory lepiej hamuje masz uklad ktory lzej hamuje a jak sie zastanowic to jest roznica |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2007-01-20 11:17:14
No w przypadku malucha to raczej jedno się z drugim uzupelnia bo przód jest lekki i latwiej kola tam zblokować co też dobre nie jest Poza tym na dobrych gumach te hamulce są skuteczniejsze w stosunku do serii bo można spóźnić hamowanie i mieć pewność że auto się zatrzyma nawet w ostatniej chwili czego nie można bylo na 100% oczekiwać od serii
Sory za ota w temacie |
ree Fiat 126p szczecin | 2007-01-20 16:41:57 mmost co do tematu ledwo dajacej rady pompy, mam podobne odczucia. Czy testowales inne pompy. Jaka mozna by bylo wrzucic zamiast serii? |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-01-20 17:19:37
nie testowalem, ale trzeba zmierzyc srednice i skok tloczka i porownac z maluchowska |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-01-20 22:11:41
patrz pkt. 4 |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2007-01-20 22:53:21 U mnie w sumie podobnie jest, tył hamuje troszke mocniej 4 razy ferodo siedzi z tym ze kiedys z przodu były tarcze, nie wiem co są za bębny z tyłu bo te z przodu po 5 tyś mają już niezłe jajo bo czuć przy hamowaniu, to chyba jest najwieksza wada bębnów że sie grzeja i odkształcają |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-01-20 23:56:09
trzeba tez patrzec co sie kupuje, bo ostatnio kupilem rzemioslo maluchowe do seicento mojej matki i jak zalozylem to takie bicie mialy ze abs to pikus , jak sie okazalo nawet nie byly fabrycznie wywazane, kupa straszna |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2007-01-21 11:04:15 Nie no moje nie były jakimś gównem wyważane też są, ale były do dedykowane do malucha, teraz kupie te droższe od cc 45zł sztuka, Albo przetocze te w pracy, choć taki "ABS" w pewnych sytyłacjach jest fajny można hamować i skręcać ![]() |