Prosze o pilna pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze was o pina pomoc mam ta ksiazke serwisowa ale zostawilem ja na dzialce a przez modem jej tak szybko nie sciagne, www.elektroda.pl. Moje espero stanelo dzis na trasie i sciagnli mnie do warsztatu gdzie nie mieli nawet komputera i na podstawie lamki stwierdzili ze sa bledy 12,32,53 ale tu problem nie maja ksiazki kodow. Pomozcie by nie wymienili mi czegos nie potrzebnie
  
 
Witaj
Kody bledow masz na str glownej naszego forum w dziale Masz problem ? Tu jest rozwiązanie !!!

Kody błęów Ecu

12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS /ten wystepuje zawsze!! bo jest zgaszony silnik/
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilisera

12 olac
32 wystepuje podobno czesto przy LPG
53 prawdopodobnie przez niego masz unieruchomione auto (jak nie mozesz odpalic) !!

Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: Andi_K dnia 2006-01-16 12:44:27 ]
  
 
Dzieki za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie za co odpowiada zawór recylkulkacji spalin. warto go wymieniac czy nie? Ten bład swiecil mi sie dosc dlugo juz ale elektryk stwierdzil ze to moze byc od gazu acz kolwiek zauwazylylem ze i troche za duzo benzyny polyka. A co bledu 53 to chyba mam zwarcie w elektryce bo nagle mi samochod gasnie i juz nie chce zapalic a probujac z przewodow starsznie sie grzeja.
  
 
Zawor trzeba rozruszac recznie i bedzie OK. Mnie pomoglo. Nic nie ma prawa sie swiecic. Zadne 32.
Wloz reke pod zawor i wypchnij do gory membrane kilka razy.
  
 
a gdzie jest ten zawor i za co on odpowiada
  
 
Odpowiada za recyrkulacje spalin. Z grubsza rzecz biorac, pozwala na powtorne dopalenie spalin zeby bylo oszczedniej




[ wiadomość edytowana przez: Hornblower dnia 2006-01-16 15:29:56 ]
  
 
Cytat:
2006-01-16 15:25:04, Hornblower pisze:
Z grubsza rzecz biorac, pozwala na powtorne dopalenie spalin zeby bylo oszczedniej



Oszczedniej, czy bardziej ekologicznie?
  
 
Bardziej ekologicznie i mniej dynamicznie.
  
 
Zrobili mi wczoraj furke, zabralem go wieczorem ( oczywiscie pomoc drogowa go zabrala bo sam nie byl w stanie jechac bo strasznie strzelal i zachowywal sie tak jakby nie chodzil na jednym cylindrze no i gasl ), do malutkiego warsztatu. Gosc w trzy godziny mi naprawil autko od 19 do 21 naprawa pozniej jazdy probne, Byl wlasnie zapchany zawor recyklingu spalin, stanal i nie pracowal, no on go przeczyscil i cos tam zrobil z nim nie wiem co no i autko chodzi super z tym ze gosc powiedzial ze sonde lamda mam juz na wykonczeniu i wypadalo by ja wymienic. Ale to jest to facet robil mi samochod po godzinach, mial komputer i program to espero w EMTI tego nie mieli no i umial te bledy zinterpretowac bo wg Emti mialem zwalona pompe paliwa co oczywiscie sie okazalo bzdura i nie zaplacilem 350 tak jak emti chcial a 120 zl + holowanie 100