MotoNews.pl
  

Rodzaje silników diesla w Escortach i dokumentacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na forum spotkałem się z różnymi wariantami oznaczeń silników diesla. Między innymi TD i TDi. I właściwie chodzi mi o te dwa. Z tego co wiem to "i" przy oznaczeniu silnika znaczy bezpośredni wtrysk. Z drugiej strony, moja wiedza ogranicza mnie do info, że silniki diesla przed rokiem 2000 nie były robione na takowym wtrysku (dodam, że oznaczenie TDi pojawiło się przy essim z roku `96).
Druga sprawa to sterowanie turbiną. Jest mechaniczne i elektroniczne. Jak sprawdzić w jaki sposób działa moja ??
Czy ktos może posiada jakąś dokumentację albo artykuły na ten temat ?
  
 
Cytat:
2006-01-11 22:28:12, walkman pisze:
Na forum spotkałem się z różnymi wariantami oznaczeń silników diesla. Między innymi TD i TDi. I właściwie chodzi mi o te dwa. Z tego co wiem to "i" przy oznaczeniu silnika znaczy bezpośredni wtrysk. Z drugiej strony, moja wiedza ogranicza mnie do info, że silniki diesla przed rokiem 2000 nie były robione na takowym wtrysku (dodam, że oznaczenie TDi pojawiło się przy essim z roku `96). Druga sprawa to sterowanie turbiną. Jest mechaniczne i elektroniczne. Jak sprawdzić w jaki sposób działa moja ?? Czy ktos może posiada jakąś dokumentację albo artykuły na ten temat ?


silniki diesla w essim to 1.8 D goły 1.8 TD turbo diesel 70 koni bez coolera i 1.8 TDI turbo diesel intercoller 90 koni
  
 
Jak to człowiek uczy się całe życie
Dzieki.
A czy można zamontować międzystopniową w w zwykłym TD ?
Jaki to mniej więcej koszt ?
No i co mozna zyskać oprócz 20 koników ?
  
 
znaczy dolozyc do TD"zwyklego" ic?
to chyba nie taka prosta sprawa jednak
  
 
To że są dwa rodzaje TD 70 i 90 z intercoolerem to jest jasne. Ale to doklejanie TDi przy 90 to chyba jednak wymysl nie producenta, co?? Bo wciaz oznaczane sa jako TD.
  
 
tdi to w WV są, a my piszemy tylko tak na skróty bo powinno sie pisać td z intercoolerem , do zwykłego diesla chyba można by wstawić turbine(teoretycznie doda 10 KM) natomiast te 90 konne diesle mają dodatkowo intercooler ale z tym już inaczej bo w nim są wzmacniane tłoki(to wiem) i full elektroniki. Wczoraj widziałem turbine na allegro w aukcji to była za 230 zeta i 3 dni do końca.
  
 
mam właśnie taki motor, i te "i" to intercooler. a wsadzić inntercooler do TD będzie ciężko- tak tam jest napchane że nie wiem jak to tam działa i w ogóle jak jest umocowane. A pytanko wie ktoś z Was co to za motor Endura DE 1,8 TD?
  
 
Nie warto dla 20 KM babrac sie z dokladka intercoolera. Z tego co sie orientowalem, to nie ma sensu wsadzac chlodnicy doladowania, bo bardziej sie oplaca sprzedac TD i kupic TDi.
  
 
Cytat:
2006-01-12 21:26:51, Horhe pisze:
mam właśnie taki motor, i te "i" to intercooler. a wsadzić inntercooler do TD będzie ciężko- tak tam jest napchane że nie wiem jak to tam działa i w ogóle jak jest umocowane. A pytanko wie ktoś z Was co to za motor Endura DE 1,8 TD?




ten Endura DE to chyba był wszdzony po raz pierwszy do Mondeo MK II i z tego co wiem to te motorki sa mniej kolizyjne cokolwiek to znaczy no i z doswaidczenia wiem ze mniej pala bo brat ma własnie Endure DE w mondeo i pali mu tyle co i mnie w escorcie TD a róznica mas spora