Ogrzewanie z BISa w zwyklym maluchu - jak?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam standardowego eleganta z dmuchawa, co musze miec zeby zrobic ogrzewanie z nagrzewnica z BISa? (chlodzenie ciecza w maluchu juz jest). Jak sie steruje ogrzewaniem? Potrzebny jest caly kokpit czy nie? Jak sie mocuje sama nagrzewnice w bagazniku (inaczej niz w elegancie?!?), czy konieczna jest dziura w podszybiu na wlot czy moze latwo mozna przerobic zeby zaciagal z bagaznika?

dzieki
  
 
Cześć.
Ja mam nagrzewnicę (mocno przerobioną) z uno, podłączenie będzie taki samo jak bisowskiej, jak chcesz to poślę Ci kilka fot na maila.
  
 
Ja tez chciec jak mozna i tez na meila
hornet4@poczta.onet.pl
dzieki aha chlodnica z przodu jest a z tylu silnik 900/127
  
 
wojtas musisz miec kompletną nagrzewnice + do niej najlepiej dmuchawe z bisa + konsolke od bisa z zaworem wodnym i to jest wszystko co potrzeba, konsolka jest zamontowana jak ta z FL/EL, nagrzewnica jast zamontowana na 3 śrubach w bagażniku, dmuchawa zamontowana jest jak w FL/EL, jak chcesz to moge spreparować z książki od Bisa, sposób montazu i demontażu tego "systemu".
  
 
jak to dokladnie jest z tym zaworem wodnym? bo mamu siebie podpiete na stale weze prosto z silnika do nagrzewnicy. mieszlanik mam oryginalnyz 75 roku (te zabie oczy).
  
 
Zawór wodny jest zamontowany w konsolce, poprostu odcina on dopływ goracej wody do nagrzewnicy, przez co zamyka się ciepły obieg. Tak jak w innych samochodach.

Pat mozesz sobie zamontować jakiś inny kranik, jesli chcesz zachowac klasykowy wygląd, no nie mozna zapomniec o nadmuchu powietrza do nagrzewnicy.
  
 
to prosze o dokladne skany i rysunki.
  
 
Może być po angielsku?

poczta.mm.pl/~decapc1/126_nadwozie/BIS.rar

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2006-01-12 16:51:48 ]
  
 
tak.
  
 
Male pytanko: jak ogrzewacie zwyklym maluchowskim silnikiem plyn w nagrzewnicy? i jaka pompka go przepychacie?
  
 
ISO-ale czemu niezapominac o dolocie do nagrzewnicy? Z tego co widzialem to nikt nierobi specjalnie otworów w malcu zeby taki dolot byl.
  
 
Bassman - a kto powiedział, że tu chodzi o maluchowski silnik?

Pat - a z kąd do nagrzewnicy bedzie napływać powietrze? z bagażnika?
  
 
no doladnie tak. a dmuchawa przeciez naciagnie sobie... Fulda np niema wlotu a grzalo mu w starym swapie jak cholera - w nowym ponoc tez ma upał.
  
 
U mnie jest nagrzewnica z uno (ja kwcześniej wspomniałem), nie ma żadnych dodatkowych wlotów powietrza do niej, chłodnica jest z przodu, otwory w pasie przednim, wyloty powietrza:otwory w masce + w podłodze bagażnika za chłodnicą, a i tak nawet przy wyłączonym wiatraku nagrzewnicy dmucha przez nią porządnie (proporcjonalnie do szybkości jazdy),wszystkie powietrze które wpadnie do bagażnika nie daje rady uciec otworami do tego celu przeznaczonymi i wpada przez nagrzewnicę do kabiny.
Wg mnie - nie ma co robić jakichkolwiek dodatkowych doprowadzeń powietrza do nagrzewnicy.
Wojtas-podaj maila jak chcesz to poślę Ci te foty.
Pozdrawiam
  
 
mi mozesz dac dla ciekaowsci pa_t@wp.pl
  
 
Pat - puściłem Ci trochę zdjęć.
Narta
  
 
dzieki - ciekawy material!;]
  
 
wojtas7@yahoo.com

dzieki
  
 
Przykro mi Wojtas - nie da się żadnych zdjęć na Twojego maila posłać, nie wiem dlaczego, spróbuję jutro raz jeszcze.
Zagadaj z Pat'em - do niego doszły foty, może on Ci prześle, jes=śli nie, to jutro będę próbował znowu.
  
 
Dwie doszły, trwało to chyba z 20min, jutro poślę resztę