Rodzaj instalacji / jej koszt / roznica w spalaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam parę pytań, o 2 rożne samochody z 2 rożnymi silnikami. Konkretnie chciałbym się dowiedzieć, jaki rodzaj instalacji dobrze się sprawdza, lub jest wskazany / konieczny do danego auta z danym silnikiem.. zasnanawiam sie nad:

1) Opel Omega "A" - 2.6l - czy może być zwykła instalacja, czy sekwencja, ile + - kosztują takie instalacje, i jaka jest różnica w spalaniu "zwykła" / sekwencja (jaka jest między nimi rożnica i ile przeciętnie może palić).

2) Opel Omega "A" 3.0 24v - to samo co wyżej, i ile więcej / mniej? (24v) może palić od 2.6.

3) BMW 730i - patrz. ptk1

4) BMW 735i - patrz ptk.2

5) tak troche "poza konkursem' BMW 740i - czy duza roznica w spalaniu miedzy 3.0, 3.5, 4.0 i oczywiście odpowiednio przyblizona koszty istalacji.

Byłbym rówież bardzo wdzięczny (może ktoś ma któreś z tych aut) za komentarze odnośnie "akceptowania" gazu i poprawności funkcjonowania tych samochodów na gazie - chciałbym wybrać najrozsądniejszą opcje moc / spalanie / poprawne funkcjonowanie / w miare rozsądne koszty instalacji.

Wiem, że troche tych pytań tutaj natworzyłem z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi,
Pozdrawiam!
  
 
nikt nie ma żadnych doświadczeń, uwag lub porad?
  
 
Witam! Najtansza instalacja wtryskowa jaka widzialem to 2700 PLN ale do 4 cylindrow, aktualnie reklamowana na Allegro. Do 6 cyl. to gdzies ok 5000 PLN. W Omedze 2,6 i 3,0-24v jest kolektor metalowy ale o zmiennej geometri dolotu, wiec nie wiem, czy "zwykla" instalacja nie bedzie sprawiac klopotow. Do silnikow BMW z plastikowym kolektorem zalecana jest sekwencja, ale niektorzy twierdza, ze plastikowy kolektor BMW jest mocniejszy i bardziej odporny na strzaly niz metalowy w Oplu Jedno jest pewne , Instalacja sekwencyjna zawsze bedzie mniej problemowa niz zwykla, bo wystarczy jeden strzal w dolot i koncza sie oszczednosci taniej instalacji . Co do spalania paliwa. Nie ma sie co czarowac, wg. mnie spalanie gazu w I i II generacji w zimie jest 20-30 % wyzsze od benzyny, latem 15-20%. Uklady sekwencyjne sa pod tym wzgledem troche oszczedniejsze. Praktycznie BMW 740 pali w trasie tyle samo co 730 i 735. To taka sama masa pojazdu. Wiem to z autopsji. Niedawno wracalem ze znajomym z Niemiec, ja swoim Audi 80 poj 1,8 na autostradzie, 130, 140 km/h zaladowany po dach. Do granicy spalil mi srednio 13 L/100 km. Znajomy swoim Audi 100 poj 2,6 (sekwencja) w trzy osoby + bagaz. Jak policzylismy jego woz spalil tyle samo, co moj a jechalismy praktycznie obok siebie i tankowalismy ten sam gaz, wiec jaki z tego wniosek ?
  
 
ZP , omega rzeczywiście posiada kolektor o zmiennej geometrii ale tylko modele B . natomiast omega A posiada kol alu bardzo ciężki i mocny (2,4 2,6 3,0). a tu o omedze A chyba mowa. Użytkuję model A kombi 3,0 (12v) na II generacji , ogólnie jestem zadowolony. zużycie paliwa w wozach z dużymi motorami przedewszystkim zależy od stylu jazdy i tak : mi w trasie bierze 12 l LPG ale bez problemu mogę zużyć o kilka litrów na sto więcej .Miasto tak gdzieś17 l przy mormalnej jeżdzie (skrz aut)