Uszczelniacze zaworowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po Świętach,

Poszukałem w wyszukiwarce ale chcę wiedzieć wiecej.
Mój samochód bierze olej (około 0,8 litra na 3000km). Obserwuję dym z rury przy zimnym silniku i przy przygazowaniu.
Kompresja silnika w normie, zatem skłaniam się ku uszczelniaczom. I pytanie czy po ich wymianie będę miał jakieś inne korzyści poza ustąpieniem ww. objawów? Czym grozi zbagatelizowanie usterki?
PZDR (nieobeznany)
PGR
  
 
Cytat:
2005-12-27 16:07:18, PGR pisze:
Witam po Świętach, Poszukałem w wyszukiwarce ale chcę wiedzieć wiecej. Mój samochód bierze olej (około 0,8 litra na 3000km). Obserwuję dym z rury przy zimnym silniku i przy przygazowaniu. Kompresja silnika w normie, zatem skłaniam się ku uszczelniaczom. I pytanie czy po ich wymianie będę miał jakieś inne korzyści poza ustąpieniem ww. objawów? Czym grozi zbagatelizowanie usterki? PZDR (nieobeznany) PGR



Nie jest tak źle z tym zużyciem oleju choć imponujące to ono nie jest - nie podałeś przebiegu auta, ale piszesz, że kompresja jest w normie - ja wprawdzie mam inny silnik, ale zużycie oleju waha mi się w podobnych granicach, ale nie mam dymienia z rury.
Można spróbować wymienić uszczelniacze choć trochę jest z tym roboty, a efekty mogą być mierne.
Zbagatelizowanie usterki nie grozi niczym pod warunkiem , że nie zapomnisz uzupełnić oleju - jedź do jakiegoś dobrego warsztatu, niech to sprawdzą.

MISTER
  
 
Wymiana uszczelniaczy moze Ci pomoc a moze nic nie zmianic... Tak bylo w moim przypadku.Spalanie oleju teraz jest podobne do Twojego i wymiana uszczelniaczy nic nie zmienila!Ale sprobowac mozesz.Ja po prostu wlewam teraz gorszy olej...


Pozdrawiam!!!!!!
  
 
Wymiana uszczelniaczy moze Ci pomoc a moze nic nie zmianic... Tak bylo w moim przypadku.Spalanie oleju teraz jest podobne do Twojego i wymiana uszczelniaczy nic nie zmienila!Ale sprobowac mozesz.Ja po prostu wlewam teraz gorszy olej...


Pozdrawiam!!!!!!
  
 
A dalczego gorszy?, u mnie też jest zwiększone zuzycie oleju, ale przymierzam się do zalania castrola GTX High Mileage. Ponoć on w jakimś stopniu niweluje zużycie oleju. Co o tym sądzicie.
Castrol
  
 
witam,

Dzięki za rady samochód to lantra 1998, 2,0 138 tkm zagazowana, jeżdzi na syntetyku lotosu. Chyba przejdę na pólsyntetyk innej firmy w podobnej cenie (mobil, castrol?).
PZDR
PGR
  
 
do autora wątku:
chłopie pisałeś już o tym tutaj
zamiast zakładać nowy temat wystarczyło odświeżyć go, myślenie nie boli i organizacja pracy jest potrzebna;
sorki że tak ostro ale ten bałagan znikąd się nie bierze, brakuje moda w technicznym to fakt, ja póki co nie mogę się tego podjąć, ale organizacją pracy Speedowi można trochą pomóc
a i jeszcze jedno, zwróć uwagę na daty, nie takie odległe.....


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2005-12-28 10:41:02 ]
  
 
jaki olej masz to pierwsze - 10w40? raczej nie bo jak syntetyk to pewnie wyzej - to najpierw radze przejść na 10W40 i po kilku kkm mozemy pogadać, po drugie na gazie zawsze będzie palił oleju wiecej niz na benzynie - raz ze gaz spala sie w wyzszej temperaturze dwa ze mało benzyny leci co do oleju ...kiedyś o tym było. Na Twoim miejscu najpierw potestowałbym oleje inne mi mniej pali na maxlive valvoline na dodatek 10W40 jak zalejesz w warsztacie to masz bezpłatne 3 litry dolewek przez 10k km - sam olej tez nei jest drogi coś 27zł chyba.... u mnie wchodzi ok 3,5 litra plus te 3 na dolewki to bardzo dobra oferta IMHO. Zanim spalisz ten z dolewek pewnie bedzie juz 10k i nowa wymiana
  
 
Witam,

() jaki olej masz to pierwsze - 10w40? raczej nie bo jak syntetyk to pewnie wyzej - to najpierw radze przejść na 10W40 i po kilku kkm mozemy pogadać()
Arturo_soda oczywiście 5 W 40, będę teraz dolewał 10W40.
Jarek 2 - rzeczywiście zupełnie zapomniałem o tym wątku w końcu dwa tygodnie to nie tak dawno.
PZDR
PGR

  
 
no ja tam nie radze dolewać 10W40 do 5W40 bo co z tego wyjdzie to nikt pewnie nie wie..... awaryjnie taka sytacja jest ok ale na dłzuższa metę to IMHO moze sie zrobić niebezpiecznie, masz tam różne oleje, rózne dodatki i nie wiesz jak one będą ze soba wspólpracowały. Ile do wymiany masz? moze jednak warto poczekać i zmienić
  
 
WITAJCIE!! MAm pytanie głównie do użytkowników coupe:
Moja coupieta ma przejechane 93 tys km, silnik-2,0 ,rok 1998. mam podejrzenie że u mnie też padły uszczelniacze bo przy wymianie oleju w warsztacie nalali mi oleju na równi z górną kreską na bagnecie, po 2000 km zaczął brać olej okolo 0,25/1000km, czy to jest duże zużycie oleju?ile wasze coupiety biorą oleju?????
Ja Leje olej valvoline dura blend 10w40 i padło tu hasło że po valvoline max life zuzycie oleju zmniejszy się, Arturo! czy mozna go nalać przy takim przebiegu????bo czytalem ze powyzej 100 tys km???
pozdrawiam!!!
  
 
IMHO - spokojnie mozesz lać max live te 100k to nie jest jakaś magiczna liczba. Nawiasem spalanie masz jak na te silniki małe po drugie jak masz nalane oleju pod kreskę max - to jak wiele razy mówiłem masz o jakieś 0,2l za duzo i te olej bedzie gdzies sobie wylatywał moze PCV moze inaczej... ja unikam takich sytacji leję do połowy między kreskami max do 3/4 zawsze jak miałem więcej to do własnie 3/4 szybko mi "brał olej" a potem jakoś juz bardzo powoli .... poddaje pod rozwage i polecam jeszcze raz opcje z dolewkami max live 3 litry na 10k gratis to naprawde sporo
  
 
Moze sie wyda to smieszne ale nie za bardzo czje co to znaczy IMHO.
Po drugie masz racje arturo że to niezla oferta ze 3 litry gratis ale musialbys mi bardziej wytlumaczyc gdzie mozna zdobyc taka okazje z max lifem.
A co do oleju to u mnie juz po spaleniu oleju ze stanu pod kreska caly czas utrzymuje w polowie albo 3/4 ale niestety zuzycie nawet w polowie bagnetu jest takie same po prostu 0,25 na 1000 km i nie ma znaczenia czy jest przy gornej kresce bagnetu czy w polowie. Kupie teraz max life bo tez sie zastanawialem nad nim ale nie wierzylem z tego opisu na opakowaniu ze zmniejsza zuzycie oleju ale moze rzeczywiscie to prawda??troche bedzie mniej zarl tego oleju...
W takim razie nie bede zmienial uszczelniaczy
  
 
IMHO - In My Humble - Moim skromnym zdaniem

wejdź na strone valvolina i znajdź warsztat tak, zeby był po drodze , zdzwoń do nich i zapytaj czy nadal maja taką oferte (3l na dolewki) i masz wszystko jasne.... co do uszczelniaczy jak zwykle sprawdzenie kompresji za 50 zeta moze ci pomóc w odpowiedzi jak jest z uszczelniaczami...
  
 
Czyli ciśnienie kompresji wskaże czy uszczelniacze są posadzone?niewiedziałem myślałem tylko że czy pierścienie są wywalone..dzięki
pozdrawiam!!!