| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 17:42:16 witam wszystkich!!!
jestem nowy na waszym szanownym forum.uderzam do was bo wiem ze sie znacie na tych sprawach
mam pytanie dotyczące przygotowania głowicy fiata 126p do wałka o nr 385. mam silnik który ma splanowaną głowice o 6mm oraz tłoki przygotowane pod głowice zebrane jakies 4mm.wzystko razem złorzone ładnie "jezdziło" lecz w tymze silniku był jakis wałek z rodu 114 bodajze. postanowilem wymienic ten wałek na własnie 385.po złożeniu silnika i ustawieniu luzów (wg instrukcji) silnik pracował bez zarzutów. osiągi były odczuwalne lecz bardzo delikatnie.wtedy zmienilismy fazy rozrządu o 10st lecz tłoki spotkały sie z zaworami (oczywiscie próba kręcenia wałem ręcznie). czy konieczne jest wymiana tłoków i planowanie głowicy od nowa na wartosc podaną w istrukcji (ok 2,5mm)? otóż chciałem spytac o ile splanowac głowice przy takich tłokach jak mam (4mm mniejsze) aby zawory nie uderzyły w tłoki po zmianie faz(cofnięcie wałka o 10 st) nietracąc przy tym na kompresji.bardzo prosze o odpowiedz gdyż jest to dla mnie bardzo ważne. z góry dziękuje i pozdrawiam |
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2006-01-13 17:47:51 ![]() |
snail F&F Sympatyk 126 Sosnowiec | 2006-01-13 18:40:06 teraz średnia to 5mm niektórzy i po 8 mają... na kjsy |
Icemen Agresor 126p Bulowice | 2006-01-13 18:45:19 Ale wczedniej bylo napisane ze tłoki sa splanowane o 4 mm pewnie po to zeby wyrównać ciśnienie w komorze spalania ale napewno gorzej się to ma do oprózniania cylindra, czyli tak jakby miał 2 mm splanowana głowice
A planowanie nie zawsze odzwierciedla prawdziwej pojemnosci komory spalania bo nie koniecznie musi mieć ona standardowy kształt |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 18:53:59 no własnie tłoki są zdjete (oczywiscie tez po to aby niebylo tłok z zaworem boom) ale po co sie takie cos stosuje jesli mozna było splanowac o 2mm??.niewiem bo kupilem ten silnik.co mam zrobic?zostawic tłoki i nowa głowica?? tylko o ile splanowac zeby nie walnęło i zeby kompresja była?? |
Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2006-01-13 18:58:20 Wiesz, jeżeli masz głowice splanowaną 6mm i tłoki dziabnięte o 4mm to masz praktycznie tak jakbyś splanował głowicę o 2mm - a roboty było pewnie przy tym dużo, osłony popychaczy, obudowy itd.
Lepiej zastosuj normalne tłoki i podnieś po prostu gary uszczelkami miedzianymi. Tak splanowane tłoki średnio mi się widzą - cieńszy płaszcz i są pewnie zdecydowanie bardziej narażone na przegrzanie/wypalenie. Na krótkie próby takie tłoki to pewnie fajna sprawa - są lżejsze niż standard, ale do normalnej jazdy to raczej średnio A tak BTW to ja pier***le. Po kiego wała ludzie planują po 6-8mm kaszle na ulice itp ? Rozumiem w RC/GSMP itd, ale taki silnik zrobiony w domu to przeważnie jeździ słabiej niż gdyby splanować głowicę 3mm - moc rośnie wraz z kompresją do pewnego momentu - potem zaczynają się już straty i przegrzewający się silnik o takich sobie osiągach [ wiadomość edytowana przez: Porthos dnia 2006-01-13 18:59:51 ] |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 19:03:28 no wlasnie...silnik zagzewa sie do 115 stopni w 30 minut jazdy w lecie(28st powietrza) aha kolesie co skladali ten motor mówili ze silnik byl skladany wg danych z OBR. |
dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-01-13 19:04:13 6mm a ja myslalem ze ja zrobilem blad bo mam 3,5 ale nie kumam po co tak palnowac i do tego planowac tloki???? przeciez mozna bylo splanowac mniej a tloki tylko powycinac albo tak jak ktos juz wczesniej powiedzial podniesc cylindry na uszczelkach jesli by zawory stukaly...
a silniki tak wyczynowe sa przygotowane chyba na 1000-2000 km a nie na jazde w miescie a pod walek 385 glowica zdaje mi sie ze 2,5mm moze 3 i starczy napewno....[ wiadomość edytowana przez: dominikk dnia 2006-01-13 19:05:23 ] |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 19:08:49 ok ...dajmy na to ze mam juz głowice 3mm i serie tłoki....zmieniam fazy poprzez cofnięcie wałka o 10st( jak podał pan świątek w instrukcji) to czy zawory nie zderzą sie z tłokami?? |
dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-01-13 19:19:35
moim zdaniem nie powinny... ja mam nadziej ze u mnie przy 3,5 nie beda sie spotykaly... |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 19:19:41 aha zapimniałem dodac ze gdy miezyłem u mechanika kompresje to wyszło mniej o 1 do 1,5 jednostki MNIEJ niz w serii!!!
podobno to wina złużytych pierscieni i za żatkiego oleju....jezdzi na castrol 10w60.proponowano mi wlac 15w40 lotos thermal control podajze zeby tylko nie syntetyk. |
130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2006-01-13 19:28:34
Gdzieś kiedyś wyczytałem jak składałem swojego kaszla że 3,5mm to takie maximum bez podcięcia tłoków. Ja też mam 3,5 i jest spoko (i nie jeżdżę z duszą na ramieniu ) wałek mam 290 Halczyńskiego
[ wiadomość edytowana przez: 130TC dnia 2006-01-13 19:35:48 ] |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-01-13 19:30:28
proponuje zmienic mechanika.
a co do kolizyjnosci silnika to mozna sobie przeciez policzyc. np. na niefazowanym 760/385 przy glowicy -3,5mm i duzych ssakach trzeba robic frezy w tlokach. |
dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-01-13 19:35:45 nie straszcie mnie ze bede musial wycinac pazurki w tlokach... |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 19:47:38 ok. czyli pomóz mi obliczyc o ile moge splanowac głowice aby załozyc wałek 385 + zmiana faz o 10stopni i nie ingerowac w tłoki?
o ile mozna bezpiecznie splanowac głowice przy takiej operacji na seryjnych nie fresowanych tłokach?? |
bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2006-01-13 19:52:42
a na fazowanym nie trzeba |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-01-13 19:55:07 a masz glowe na miedzi zlozona? |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2006-01-13 20:01:18
uszczelka seryjna ![]() |