MotoNews.pl
  

Na Pb nie wkręca się na obroty, dusi się...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wczaoraj powstanowiłem pojeździć na Pb i takie coś wyszło. Do 4kRPM jest OK, potem się dusi, kiepsko przyspiesza. Na LPG wszystko OK.
Przewody WN OK, świece też, paliwo świeże, filt paliwa nowy, sonda Lambda OK. No i wydaje mi się, że strasznie dużo spalił... Może padł emulator sond lambda i jakieś #$wno podaje do ECU??

Trochę tak jakbym zauważył, że tak się dzieje jak depnę gaz do podłogi, a jak przyspieszam stopiono dodając gazu to jest OK (nawet jak docisnę na maxa - ale nie od razu). Ale nie wiem, czy to nie siła autosugestii.
  
 
może wtryskiwacze...i sterowanie składem mieszanki...tak mi przyszło do głowy...
  
 
Cytat:
2006-01-13 08:34:41, surec pisze:
może wtryskiwacze...i sterowanie składem mieszanki...tak mi przyszło do głowy...


tylko jak to sprawdzić i co jest odpowiedzialne za dobór składu mieszanki (poza tym, że wszystkie czujniki)??
  
 
hmm ja mialem podobnie,tez dochodzil do 4 i sie dusil,okazalo sie ze walnieta sonda lamba(palil 13beny) wymienilem i bylo giti, a za drugim razem niski poziom paliwa(na dolnej kresce+wgniot w baku) pompa jak zaciagala robila wir i sie dusil(tez dochodzil do 4tys.a potem nie dostawal paliwa),zalalem do polowy problem znikl...

moze tez komp ci lapac bledy z instalacji gazowej,jezeli II generacj...cos z symulatorem??

[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2006-01-13 08:43:16 ]
  
 
Może wystarczy reset komputera ?
  
 
U mnie było podobnie 4 tys obrotów i dziura. Poprostu jakby powyżej 4 tyś zaczynały umierać konie? Problemem była sonda lambda!!! (u mnie spalanie spadło do ok 7 litów)Przed wymianą szukałem pare dni kombinowałem z czujnikiem temp , kompem ...... a okazało sie że to sonda
Ps podczas badnia sondy na specjalnym stanowisku wychodziło wsztystko git!!!
  
 
Cytat:
2006-01-13 10:31:56, pije pisze:
Może wystarczy reset komputera ?


nie.... nic nie daje, robiony wielokrotnie
  
 
a jakie błędy wyrzuca?
  
 
Cytat:
2006-01-13 22:51:12, Arolahti pisze:
a jakie błędy wyrzuca?


?? w MK7 nie tak łatwo to sprawdzić...
  
 
ale dlaczego? Podłączasz sie do kompa i wyrzuca wszystkie błędy ze sterownika!!! Cały widz polega na tym żeby mechanior mógł stwierdzić usterkę a nie wymieniać wszystko co wyrzucił komp
  
 
ale rozkminiacie pompa paliwa padla
  
 
Cytat:
2006-01-13 23:10:50, Tazz pisze:
ale rozkminiacie pompa paliwa padla


w sumie tez moze byc bo swojego czasu mój kuzyn miał podobny problem tylko dziura byla przy 3 tyś i on miał padnietą pompę!!! padla bo pare razy paliwa mu zabrakło!
  
 
Cytat:
2006-01-13 23:10:50, Tazz pisze:
ale rozkminiacie pompa paliwa padla



albo coś z regulatorem ciśnienia paliwa
  
 
a moze by tak sprawdzic filtr paliwa .??
  
 
Cytat:
2006-01-14 09:23:30, gryzonxr3i pisze:
a moze by tak sprawdzic filtr paliwa .??



przecież napisał że nowy
  
 
Arolahti, jasne - tyle, że taka przyjemność kosztuje jedyne nim 200PLN - MK7 możesz podpiąć tylko do WISa, który jest tylko do fordów i dla zwykłego zjadacza drogi jak surkowianiec, więc mają go tylko serwisy.
Tazz - też o tym myślałem i przycjhylam się do opinii Sławka. Tylko, że nie wiem jak sprawdzić pompę, a żeby zrobić pomiar ciśnienia, to znowy trzeba mieć odpowidnią końcówkę, która jest unikalna dla forda... I kółko się zamyka...
W przyszłym tygodniu mają mieć kabel, to będę kombinował...
A co mnie jeszcze rusza w stronę Lambdy, to złudzenie, że strasznie dużo pali... Ale lambda podaje dobry sygnał - więc może emulator lambdy od LPG padł??


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-01-14 10:11:09 ]
  
 
U mniw z kolei jest tak: dopóki sie nie rozgrzeje, powyżej 3 tyś szarpie a jak sie rozgrzeje to jest ok. Mozliwe, że cosik z pompa sie dzieje, ja najwięcej paliwa zalałem za 50 zł.Głupia oszczędność jak się gaz ma.Jak dostanę 13ke to mu za 200 zaleje, niech essi też ma cos od życia
  
 
Cytat:
2006-01-14 10:09:48, Kielek pisze:
Arolahti, jasne - tyle, że taka przyjemność kosztuje jedyne nim 200PLN - MK7 możesz podpiąć tylko do WISa, który jest tylko do fordów i dla zwykłego zjadacza drogi jak surkowianiec, więc mają go tylko serwisy. Tazz - też o tym myślałem i przycjhylam się do opinii Sławka. Tylko, że nie wiem jak sprawdzić pompę, a żeby zrobić pomiar ciśnienia, to znowy trzeba mieć odpowidnią końcówkę, która jest unikalna dla forda... I kółko się zamyka... W przyszłym tygodniu mają mieć kabel, to będę kombinował... A co mnie jeszcze rusza w stronę Lambdy, to złudzenie, że strasznie dużo pali... Ale lambda podaje dobry sygnał - więc może emulator lambdy od LPG padł?? [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-01-14 10:11:09 ]



ta unikalna koncowka to .. zwykly wentylek taki sam jak w kolach
  
 
Cytat:
2006-01-13 08:30:04, Kielek pisze:
wczaoraj powstanowiłem pojeździć na Pb i takie coś wyszło. Do 4kRPM jest OK, potem się dusi, kiepsko przyspiesza. Na LPG wszystko OK. Przewody WN OK, świece też, paliwo świeże, filt paliwa nowy, sonda Lambda OK. No i wydaje mi się, że strasznie dużo spalił... Może padł emulator sond lambda i jakieś #$wno podaje do ECU?? Trochę tak jakbym zauważył, że tak się dzieje jak depnę gaz do podłogi, a jak przyspieszam stopiono dodając gazu to jest OK (nawet jak docisnę na maxa - ale nie od razu). Ale nie wiem, czy to nie siła autosugestii.


u mnie jest dokladnie ten sam problem. na gazie ok a na bzynce świruje.1,6 16V 93'
filtr nowy, przewody nowe, sonda lambda nowa.podłączany gaz pod komputer i wszystko ok. faktem jest ze u mnie cisnienie paliwa podawanego do silnika jest za małe. mechanik mi mowil ze moga byc 2 powody:1.pompka na wykonczeniu; 2.jest jakis filtr przy pompce (nieodłączna część pompki) który mógł sie poprostu zasyfić i wystarczy go przemyć.
szczerze to nawet tego jeszcze nierozbieralem ponieaż na bzynce niejeżdże....tylko odpalam...dlatego mi sie tak ciężko do tego zabrać.
  
 
Cytat:
2006-01-14 11:16:47, Tazz pisze:
ta unikalna koncowka to .. zwykly wentylek taki sam jak w kolach


ee chyba nie - bo jak chciałem, żeby mi to zmierzyli, to powiedzieli, że mam 40min. wolnego, bo muszą to rozebrać. A że czasu nie było, to odpuściłem. A goście specjalizują się w Fordach - wcześniej pracowali w ASO, potem rozkręcili swój biznes.