| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2006-01-14 18:30:41 W komplecie z takim zegarem powinna być przejściówka (rozgałęźnik) którą sie wkreca w miejsce czujnika oleju |
RedCar Ford Escort RS2000 Lublin | 2006-01-14 19:47:33 Bardzo szybki i moze nie dokladny opis poniżej.
Nie musisz zlewac oleju jezeli czujnik jest w srodkowej tylnej czesci bloku silnika nie powinno za bardzo sie lac. Ale wymiana oleju nie zaszkodzi , szczegulnie w zimie 1) odpinasz przewód od czujnika 2) wykręcasz czujnik cisnienia oleju ( ostrożnie żeby go nie popsuć ) 3) sprawdzasz czy gwint w trójniku i bloku oraz czujniku pasują do siebie i da sie spowrotem wkrecic czujnik w trójnik a ten w blok 4) gwint w trójniku powinien byc stożkowy , wtedy wkrecasz go do oporu w miejsce czujnika w bloku , sprawdz tylko czy długośc gwintu jet podobna do długości gwintu w czujniku. Jeśli nie zainstaluj odpowiednie podkładki , najlepiej miedziane aby ustalić długośc dokręcenia trójnika , to musi być mocno dokręcone bo wystepuje tam cisnienie. 5) trójnik na miejscu , wkrecasz w niego czujnik cisnienia oleju , mozesz to zrobić przed montazem trójnika w bloku jesli tak będzie latwiej ale potem wszytsko dobrze po skrecaj. 6) z drugiej strony nasowasz przewód cisnieniowy i zabezpieczasz go opaska metalowa na trojniku , zabezpieczy to przed spadnieciem przewodu pod cisnieniem 7) nakladasz spowrotem przewod do czujnika oleju przewlekasz przewod do kabiny samochodu dnajlepiej wywierc dodatkowy otwor w scianie grodziowej i zamontuj przelotke aby przewod sie nie przetarl o metalowa sciane grodziwa.
9) mocujesz przewod cisnieniowy w komorze sinlika tak aby nie latał sobie gdzie chciał ale , jednoczesniemusi on byc na tye luzny aby wybierał , zmiany pozycji silnika przy rozruchu czy chamowaniu. najlepiej podepnij go pod jakies inne przewody np. podcisnienia przy kolektorze ssacym. 10) kabina ustalasz gdzie ma byc zegar przygotowujesz wszystko na gotowo do montazu , wiercisz otwory i mozujesz zegar pasuje , teraz go wyjmij. 11) podlacz instalacje zegara cisnienia elektryczna , teraz przewod nasuwasz na bolczyk w zegarach i zabezpieczasz metalowa opaską skręcaną TA CZESC LEPIEJ ROBIĆ WE DWOJE 12) odpal samochód , jesli kotrolka cisnienia oleju nie zgaśnie zgas silnik i sprawdz polaczenie przewodów. 13) jesli wszystko zgasnie potrwa to ok. 10-20 sekund zanim wezyk sie napelni, sprawdz pod maska szczelnosc polaczenia przewodu cisnieniowego do trujnika i samego trojnika do bloku. 14) Zegary zaczna dzialac i cisnienie sie pojawi sprawdz stan oleju w silniku ew. go dolej jesli cos jest nie szczelne dokrec popraw. Powinno grać, jesli o czyms nie zapomnialem. Przynajmniej ja to tak widze moze niech ktos wypowie jesli sa jakies uwagi to redcar@wp.pl[addsig] |