| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-02-01 08:33:22 Najpierw fotka:
Moj_alternator A teraz do rzeczy: 1. Rozumiem że jest to LUCAS A127, tak? Szukałem na forum ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi, tylko takie między zdaniami wtrącone.... 2. Dwa dni temu komplentnie wydydłało mi akumulator. Po naładowaniu, stwierdziłęm że coś ciągnie z niego 3 Ampery!!!. Krótka piłka i trafiłem na aleternator. Jak odłącze od niego gruby czerwony kabel to prądu nie ciągnie. Alternator wykręciłęm. Na wierzchu przykręcony jest tam taki moduł (chyba regulator napięcia) ale wywnioskować czy jest ok czy nie, nie udało mi się. Jest tam tajemniczy układ NL545 (zaraz bede szukał co to). Dokopałem się również do płytek diodowych. No i tu zacząłęm żałować, że nie uważałem na wykłądach z elektrotechniki. Wydaje mi się, że któraś z diód wprasowanych w górną płytkę jest trzaśnięta, bo wygląda jakby wszystkie 3 diody miały przebicie. Natomiast diody wprasowane w dolną płytkę zachowują się jak na diodę przystało. Tylko że to wszystko jest jeszcze do uzwojenia stojana podłączone, więc co do tych pierwszych diód to pewien nie jestem. Powiedzcie mi jak to zdiagnozować? Co mierzyć, co odłączyć? Jak powinno to się zachowywać? Czy taką diodę można wymienić, czy trzeba wymieniać cały ten moduł z diodami (prostownik)? Pomóżcie bo Essi stoi pod blokiem i mu zimno ![]() |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-02-01 10:20:20 Dobra, mają w sklepie taki prostownik.
Tylko jeszcze mi odpowiedzcie czy to na zdjęciu z pierwszego posta to napewno jest LUCAS. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-02-01 11:28:14 Jak cos to mam alternator za 100zl na sprzedaz ![]() |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-02-01 14:26:55 No wiec kupilem ten prostownik. Jak by kogos interesowalo to 30zeta. Pytalem jeszcze o regulator ze szczotkami. Tez 30zeta. Czyli spoko. Myslalem ze bedzie gorzej.
Niech no mi jeszcze ktos napisze czemu te diody strzelily? Jak sie przed tym na przyszlosc ustrzec? |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-02-02 08:17:50 No i po bólu. Autko działa.
Jedno co mogę doradzić, to przy lutowaniu tego mostka do uzwojeń należy zaopatrzyć się w jakąś potężną lutownicę, albo jechać na dwie lutownice, bo te blachy mocno odbierają ciepło i ciężko się lutuje. Ja lutowałem zwykłą transformatorówką i było ciężko. Dzięki wszystkim, którzy pomogli i doradzili. |