MotoNews.pl
  

Nietypowy 125p 1.3 ME w UK

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Bardzo dawno się nie odzywałem ale dobrze że mogę ponownie to zrobić.
Kilka dni temu zakupilem FSO 125p 1.3 ME w Wielkiej Brytanii gdzie obecnie mieszkam i pracuję. Nie pytajcie od razu o fotki bo ich jeszcze nie ma, pozostanie narazie opis. Bardzo lady niebieski lakier, kierownica z prawej strony, 1986 rok produkcji, podobno ma przejechane 17000 mil ale mi to wyglada na 117000. Ma zrobiony przeglad i nawet fajnie się nim jeździ poza oczywiście lewostronnym ruchem, do którego jeszcze się nie przekonałem.
Silnik jest fabrycznie montowany z Poloneza 1.3 z el. zaplonem (numer 6xxx nie pamietam doklanie) i skrzynia V biegowa. Moje pytanie jest napstepujace - Czy ktoś z Was mial do czynienia z takim silnikiem? Czy ma ktos może odpowiednią literaturę? A może to poprostu wszystko to samo co 1.5 tylko z mniejszymi tlokami?

Pozdrawiam
  
 
Cześć
Silnik 1.3 z elektronicznym zapłonem i do tego z poloneza. Pierwsze słysze. Chyba 1.5 ME.
  
 
Cytat:
2005-01-14 00:37:07, Celtic pisze:
Witam! wszystko to samo co 1.5 tylko z mniejszymi tlokami? Pozdrawiam



Przecież tak było że inne były: tłoki kpl, głowica i gażnik, reszta praktycznie ta sama. Silniki fiatowskie 1,3 miały sztywny wiatrak wentylatora z większym kołem pasowym i dłuższym paskiem.
  
 
a ja muszę powiedzieć że naprawde gratuluje zakupu takiego rarytasu jak 1,3 ME
jest to silnik jak najbardziej prawdziwy i rzadki że nawet są osoby które o nim nie słyszały
wg książki ma on:
moc 48kW przy 5200 obr/min wg DIN (65KM)
st. sprężania 9
moment obrotowy 93Nm przy 3400 obr/min wg DIN
wznios krzywki wałka rozrządu 5,9 mm
i gaźnik 34S2C4
a różnice między nim a silnikiem 1500 są takie same jak pomiędzy silnikiem 116C a 115C, czyli jest to zmodernizowany silnik 1300,
wentylator był tak samo jak przy AB lub AA napędzany silnikiem elektrycznym
oczywiście są też niewielkie różnice w średnicach dysz i gardzieli w gaźniku, to chyba tyle co na razie wyczytałem, bo niestety nie miałem okazji widzieć takiego silnika na żywo
ps. jestem ciekawy jak zaczyna się numeracja takiego silnika; AA, AB, czy może AC??
  
 
Cytat:
ps. jestem ciekawy jak zaczyna się numeracja takiego silnika; AA, AB, czy może AC??


Coś mi się zdaje, że będzie sie zaczynał od "BA".
  
 
Witaj Celtic ponownie

ja zapytam o zdjęcia - poproszę koniecznie o takowe , w swoim poście piszesz o milach czy to oznacza że licznik jest w ten sposób wyskalowany ?
  
 
Oczywiscie licznik paskowy w milach Zdjecia tego samochodu mozna bylo kiedys zobaczyc na eBay'u.
Samochod jest rzadki wersja 1.3 ME rzadko trafiala do Polski. Aczkolwiek w Gdyni jezdzi blizniak Celtikowego egzemplarza, ma taki sam niebieski kolor, 1.3 ME, mial kiedys kierownice z prawej strony (ma wycierczki "odwrotne" i lampe p-mgielna z prawej strony), oryginalne pasy na tylnym siedzeniu. Deska i kierownica zostaly juz przelozone. Jak ktos chce zobaczyc, to stoi na Bkpa Dominika.
Inny egzemplarz 1.3 ME, tym razem szary (L-54) rowniez jezdzi po Gdyni, ale ten nie wyglada na wersje eksportowa.

Silnik zwyczajny Polonezowy o mniejszych tlokach i innym gazniku. Na marginesie przypuszczam, ze polonezowy silnik 1.3 czesciej byl montowany w 125p, niz w Polonezie. Poloneza z tym silnikiem opsiwalem juz na forum. Silnik nazywa sie oczywiscie BA.

Przy okazji pytanie: czy ktos z Was widzial wersje 125p 1.3 C, 1.3 L ? Osobiscie widzialem tylko jeszcze 1.3 ML.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2005-01-14 01:06:48, JerryP pisze:
Przecież tak było że inne były: tłoki kpl, głowica i gażnik, reszta praktycznie ta sama. Silniki fiatowskie 1,3 miały sztywny wiatrak wentylatora z większym kołem pasowym i dłuższym paskiem.



Glowica jest identyczna jak w 1.5, to samo tyczy sie wiatraka.
Jak zrobie fotki to wszystko sie wyjasni - mam nadzieje

pozdr
  
 
Cytat:
2005-01-14 01:31:14, krzyspi25 pisze:
a ja muszę powiedzieć że naprawde gratuluje zakupu takiego rarytasu jak 1,3 ME jest to silnik jak najbardziej prawdziwy i rzadki że nawet są osoby które o nim nie słyszały wg książki ma on: moc 48kW przy 5200 obr/min wg DIN (65KM) st. sprężania 9 moment obrotowy 93Nm przy 3400 obr/min wg DIN wznios krzywki wałka rozrządu 5,9 mm i gaźnik 34S2C4 a różnice między nim a silnikiem 1500 są takie same jak pomiędzy silnikiem 116C a 115C, czyli jest to zmodernizowany silnik 1300, wentylator był tak samo jak przy AB lub AA napędzany silnikiem elektrycznym oczywiście są też niewielkie różnice w średnicach dysz i gardzieli w gaźniku, to chyba tyle co na razie wyczytałem, bo niestety nie miałem okazji widzieć takiego silnika na żywo ps. jestem ciekawy jak zaczyna się numeracja takiego silnika; AA, AB, czy może AC??



Dzieki wielke za wszystkie informacje, poszukuje wlasnie ksiazki w ktorej to mozna wyczytac. Czy moglbys mi podac wydanie, autora itd?

Pozdrawiam.
  
 
Morawski - Bud. Ekspl. Napr. przed modelem Caro.
W nowszej "Naprawie 125p" tez powinno byc w rozdziale "125p z silnikiem Polonez"

Adamus
  
 
Cytat:
Przy okazji pytanie: czy ktos z Was widzial wersje 125p 1.3 C, 1.3 L ? Osobiscie widzialem tylko jeszcze 1.3 ML.


Ktoś z Łodzi kiedyś mi powiedział,że dawno temu (80.) widział dwa 1.3 L .
Ja też mam pytanie co do wersji? Na allegro były w środę do kupienia rzadkie znaczki 1.5 MS, 1.3 L,1.3 ML, takie wyraźnie jeszcze się pojawiały gdzieś w Polsce,ale było też 1.3 C i 1.5 MC.
Wszystkie pochodziły z jakiegoś jednego źródła, były tam też 1.5ME,ale 1.3 ME nie było. Wygląda to jak prosto od producenta,czyli znaczki były a czy montowali?,nie wiadomo? wie ktoś coś?
p.s.kupiłem 1.3 C,1.5MC i 1.5 MS i 127p
Pozdrawiam wszystkich bo dawno nie miałem okazji się odezwać
  
 
Oto i fotki.











Reszta jest tutaj: http://www.rome.gv.krakow.pl/125pUK/

Ustaliłem numer silnika za pomocą papieru ściernego i wyłonił sie napis: BA0006841

Miłego oglądania.



[ wiadomość edytowana przez: Celtic dnia 2005-01-16 23:22:27 ]
  
 
lakier orginalny ?

ladny jest, ale faktycznie kiera z lewj strony to jakos dziwnie
  
 
zajefajny!!!
  
 
Zacytuje Pagana - WYJEKURWABISTY...
  
 
Cytat:
2005-01-16 23:26:56, frezzer pisze:
ladny jest, ale faktycznie kiera z lewj strony to jakos dziwnie



hehe to pewnie kiera z prawej strony wygląda bardzo dziwnie

bardzo ładny fiacik, szkoda że nie ma zbliżenia licznika
  
 
no tak, mialo brzmiec - kiera z prawej strony

ali i tak jest b.ladny widac ze poprzedni wlasciciel o niego dbal. i do polski musi trafic jak skonczysz prace tam w UK.
  
 
Sliczny!

Adamus
  
 
Ciekawi mnie jak z dostępnością części do takiego auta w UK?
  
 
Dobre pytanie pozdroo