MotoNews.pl
6 Zbiornik paliwa mi się skończył (dziura) (16876/114) - NT
  

Zbiornik paliwa mi się skończył (dziura)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Mam problem zaczął mi przeciekać zbiornik paliwa i to na szwie czyli wszelakie klejenie lub spawanie odpada.Czy ktoś ma na to radę!
Pytanko, moja maszyna to caravan 2.6l 92r czy bez bólu mogę założyć zbiornik od wersji 2,0l wiem ze są różnice np.otwór pływaka i ssawek ma inny wymiar (kiedyś kupowałem uszczelkę do tego i musiałem trochę czekać a do wer. 2,0l były od ręki)
I jakie są ceny na używane bo o nowym nie myślę.
Pozdrawiam grupę Los Omegas Bestiales!
  
 
Witam

Mialem podobny problem ! mnie zbiornik poleciał pod obejmą ( prawą) no i dałem sobie radę następująco . Kupiłem sobie taką "plastelinkę" (dwuskładniową) wyczyścilem miejsce pękniecia i bez wylewania paliwka pokleilem zbiornik ( co prawda na początku klejenia plastelinka miała trudnosci ze złapaniem) ale po paru minutach zwiazała tak że stala się twarda jak kamień . Jeźdzę już tak 2 lata i zapomniałem o przykrym incydencie w każdym razie gorąco polecam ( nazwy nie pamietam) , ale kupiłem ją w sklepie motoryzacyjnym ( napisy ma Polskie , ale pamietam że importowana jest z USA ) plastelinka miala 10 cm długosci z wierzchu czarna w średku biała ( zastosowanie właśnie zbiorniki paliwa ) zresztą Kto wie czy poksylina by się nie sprawdziła A-ha kolega pokleił nią miskę olejową w MB124 ( olej kapał ) a teraz zapomniał o problemie . Ja wiem że jest to tzw. "leczenie syfa pudrem" , ale doraźnie efekt murowany na 100 % a za jakiś czas może Kupisz oryginalny zbiornik ( po co przerabiać inny i iść w koszty )

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Brałem to pod uwagę lecz ze względu na umiejscowienie(szew) nieszczelnosci mało obiecujące.
  
 
Słyszałem (nie widziałem osobiście) o metodzie laminowania dziurawego zbiornika żywicą i matą szklaną z zewnątrz.
Nie wiem czy warto - ze szrotu nie powinien być drogi.

Pzdr.
  
 
Laminat odradzam. po pewnym czasie zaczyna pękać. Są takie kleje do osadzania śrub w betonie i stali, bardzo płynne ale nie mam pojęcia jak drogie jest to cudo. Poszukaj na szrocie jest ich wiele.
  
 
Dzięki za wszystkie podpowiedzi zakupiłem zbiornik o 4 lata starszy a stan nie porównywalnie lepszy(import) ,po zdjeciu nie widac było zadnej dziury ,za to górna częsc oblepiona błotem i sito dosłownie(ta nasza sól kamienna skuteczna jak cholera).
Zbiornik kosztował 70 zł wymiana 20 z pomalowaniem minią i chlorokauczukiem.
Jesli chodzi o moje wątpliwosci z pływakiem czy pasuje to zostały rozwiane wskazniki działają poprawnie,hoć zapytam ile powinna wynosic w litrach rezerwa?
  
 
podłączam się pod temacik bo zaczyna mi kapac, czy do sedana A z '88 podejdzie zbiorniczek z kombiaka (tysz A)?
  
 
Niedawno miałem ten sam problem,przerdzewiał,moje rozwiązanie nie
jast profesjonalne ale działa.dopasowałem zbiornik (do sedan a) od
forda eskorta ,przynajmniej gościu na szrocie tak powiedział.
Plastik troche mu pomogłem sie dopasować palnikiem i deską.
Rozmiary są bardzo zbliżone do oryginału.WADA brak wskaźnika paliwa,to jest rok 89' pompa na zewnątrz.
  
 
pytam, bo znajomy chce mi oddać taki właśnie kombiakowy bak za symboliczne parę złociszy więc jak by pasował to bym dalej nie szukał. a nie mam za bardzo ani czasu ani ochoty na przymiarki i kombinowanie z czymś innym.
więc jak ktoś wie czy bak sedan A= bak kombi A (oba 2.0 8v) proszę o info
  
 
Na 100% jest inny ,zauważ że kombi ma koło zapasowe w podłodze
a sedan z boku.
  
 
W dawnych czasach stosowano z powodzeniem typowe lutowanie, które jednak wymaga wymontowanie zbiornika! Efekt jest zaskakująco wytrzymały i skuteczny, sam zresztą wielokrotnie stosowałem zwłaszcza w górnej części zbiornika, która najczęściej była usiana wieloma zardzewiałymi dziurkami...
  
 
Hej.Miałem ten sam problem dziurka pod opaską .Zdiołem opaskę bardzo dokładnie oczyściłem miejsce otłuściłem zastosowałem metodę żywica,mata,żywica mata osuszyłem aż do stwardnięcia, pod opaskę dałem pasek gumy.Przy takich renowacjach nie może się pocić paliwo najlepiej spuścić.Trzyma mi to 1,5roku.Nawionzując do zgnitego zbiornika z góry efektem końcowym jest zopychanie się pompki paliwowej,ja mam ją na zewnątrz zastosowałem filterek przed pompką.
  
 
Cytat:
2006-01-21 11:45:05, JacaG pisze:
typowe lutowanie


Typowe? Aby na pewno?- tzn.czy to się sprawdziło wytrzymałościowo na dłuższą metę, bo piszesz że wielokrotnie stosowałeś ?
Z czego jest zbiornik, bo nie pomnę? Miedź,mosiądz,zwykła stal?

Pytam dla tego, że mam wrażenie że powinno być lutowanie na lut twardy, a to już deko wyższa temperatura i lutownica lub zwykły palniczek na p-b nie wystarczy.